Tablet: Kjøpe eller vente?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tablet: Kjøpe eller vente?

Heisann, har klart å vente lenge med å kjøpe tablett og hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe etter tablets med windows 8 kom.

Men så kom sommeren, og jeg har drasset ut en gammel bærbar med elendig skjerm og batteritid som ikke er eksisterende.

Begynnt å kikke litt og tenkte samsung galaxy tab 2 10.1 ville være bra da 1'en fikk strålende reviews. Men har bare endt opp med at om jeg skal ha nå blir det asus transformer prime eller acer iconia a700, dette pga om jeg kjøper nå er at en lyssterk skjerm er et av hovedkriteriene, som primen oppfyller.

Har også et ønske om å kunne bruke taben så nær som en pc som mulig, dvs bruke torrentprogram, slik at jeg kan laste ned og åpne .rar filer.
    Er dette mulig på android per i dag?. Og vil dette være mulig på windows 8 tablet(jeg tror det selv).

Hadde dere kjøpt nå eller ventet med tanke på kriteriene mine?

Takker på forhånd, Morten S

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .rar er ingen problem på android, torrent er jeg ikke så sikker på, men regner med det også går. Hvis ikke har du jo diverse løsninger på nett også til å laste ned torrent.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss både torrent å åpning av .rar går helt smooth på android, så minsker fordelen med å vente på windows.

Tilkobling av bluetooth tastatur, fungerer dt også helt smertefritt på android?
    Har et Logitech edge liggende som jeg tenkte kunne brukes.

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tastatur vet jeg ikke, da jeg aldri har prøvd. Men du kan jo søke opp litt og se, vet at noen nettbrett kommer med tastatur.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettbrett + tastatur = laptop?

Hva med å la en PC stå et sted i heimen og ta seg av torrentnedlasting og fillagring, og bruke en remote desktop-app fra tableten til å styre samt en multimedia-app til å spille av innhold?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du prøver å bruke en tablet som erstatning for en PC/laptop så tror jeg du går en vondt tid i møte. Tablets er overhodet ikke laget for general purpose bruk.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Nettbrett + tastatur = laptop?

Hva med å la en PC stå et sted i heimen og ta seg av torrentnedlasting og fillagring, og bruke en remote desktop-app fra tableten til å styre samt en multimedia-app til å spille av innhold?

Hehe, ønsker ikke laptop. Men da jeg har et dyrt bluetooth tastatur så kan det vær greit at det funker om jeg ønsker å bruke det .

Ellers er jo å last ned på stasjonær det som primært vil skje, men kjekt å ha mulighet for å laste ned rett på padden og spille av om man er bortreist.

Men som jeg ser her så er android såpass avansert at det meste, om ikke alt kan fikses.

Så da blir vel spørsmålet hvilken tab dere anbefaler nå?

Batteritid og at skjermen fungerer bra i sollys er de viktigste kriteriene.

Asus Infinity 64gb uten tastatur til 4750
    Asus Prime 32gb uten tastatur til 4669 (4999 med tastatur)
    Acer a700 pris ukjent.

Lurer sterkt på å gå for Infinity, ser den kommer på lager 8.06

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hvis du prøver å bruke en tablet som erstatning for en PC/laptop så tror jeg du går en vondt tid i møte. Tablets er overhodet ikke laget for general purpose bruk.
    Var her jeg trodde windows 8 tablets kom inn i bildet, men de blir kanskje ikke så nær en pc som jeg har trodd å håpet på?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for gull og gå for Asus Transformer Infinity.

Du har muligheten for docking i tastatur, og alle Android-nettbrett kan brukes med blåtanntastatur. Hvorvidt det du allerede har er støttet blir en annen sak, men det finner du fort ut av.

Torrent kan du laste ned via diverse applikasjoner, Transdroid, Swarm, iDownloader etc.

Windows 8-nettbrett blir nok bedre, men avhengig av behov så burde Android dekke det aller meste for folk flest.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et Windows7-basert nettbrett fra Samsung? Komplett.no - Samsung XE700T1A 11.6" HD

11,6" 1366x768 LED SuperBright Plus, I5-2467M CPU, Intel HD3000 grafikk, 4GB RAM, 64GB SSD, n-standard wlan, Gorillaglass , bluetooth 3.0 etc. etc.

Det eneste er jo prisen da, 12 695,-

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Jeg kan vel oppklare i noen få ting for jeg har nemlig Asus Transformer Prime

Ja, torrents og .rar/zip osv fungerer helt fint men krever ekstra tilleggsprogramvare som enkelt kan lastes ned fra Google Play eller hva det nå heter :P Skjermen er såpass lyssterk at den fungerer godt i de fleste utendørssituasjoner. Med 4 kjerners prosessor er den også kjemperask! Den har micro-hdmi utgang slik at du kan kjøre full hd mkv filer direkte til tv'n din feks. En annen ting er at med tastaturet så er den grei å skrive med (Noe som var viktig for meg siden jeg bruker min i skolesammenheng) i tillegg til at man får dobbel batterilevetid!

Det som gjerne ikke er så bra med Android tablets er nettleserne som ofte kan være litt ustabile. Akkurat nå bruker jeg en nettleser som sikkert mange er kjent med. Den heter Dolphin HD browser og fungerer i 95% av alle tilfeller knirkefritt! Flash støtte fins, men skal man se på youtube filmer så er det greiere å bruke den egne Youtube applikasjonen til dette

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg skal opp i fem sifra pris for tablett .

Ellers har jeg søkt litt ang Logitech dinovo edge, og ser ut som det fungerer fint med android.

-Så da har jeg mulighet å koble padden til tv/prosjektor og bruke tastaturet.
    -Torrents og rar var ikke noe problem

Tenker også at windows 8 sikkert er litt "kjedelig" i starten med tanke på mindre utvalg av spill og apper.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Heisann! Jeg kan vel oppklare i noen få ting for jeg har nemlig Asus Transformer Prime

Ja, torrents og .rar/zip osv fungerer helt fint men krever ekstra tilleggsprogramvare som enkelt kan lastes ned fra Google Play eller hva det nå heter :P Skjermen er såpass lyssterk at den fungerer godt i de fleste utendørssituasjoner. Med 4 kjerners prosessor er den også kjemperask! Den har micro-hdmi utgang slik at du kan kjøre full hd mkv filer direkte til tv'n din feks. En annen ting er at med tastaturet så er den grei å skrive med (Noe som var viktig for meg siden jeg bruker min i skolesammenheng) i tillegg til at man får dobbel batterilevetid!

Det som gjerne ikke er så bra med Android tablets er nettleserne som ofte kan være litt ustabile. Akkurat nå bruker jeg en nettleser som sikkert mange er kjent med. Den heter Dolphin HD browser og fungerer i 95% av alle tilfeller knirkefritt! Flash støtte fins, men skal man se på youtube filmer så er det greiere å bruke den egne Youtube applikasjonen til dette
    Akoratt ferdig med utdanningen så å skrive mye er mindre viktig nå .

Men da blir det Prime, eller infinity. Du har kanskje sammenlignet dem mer enn meg og har noen tips hvorfor du valgt prime over infinity?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spesiell grunn til at du ikke velger en liten nettpc?

Azer og Asus har jo mange gode.

- USB
    - Tastatur mulighet
    - God batterikapasitet
    - WIFI +
    - Kan koble til via HDMI eller annet til prosjektor
    - Torrents og rar filer
    - Billigere enn de mellomklasse brettene.
    - Flere muligheter enn ved et nettbrett.
    osv..
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xExisioNx
    Akoratt ferdig med utdanningen så å skrive mye er mindre viktig nå .

Men da blir det Prime, eller infinity. Du har kanskje sammenlignet dem mer enn meg og har noen tips hvorfor du valgt prime over infinity?
    Jeg vurderte ikke infinity engang Men det var fordi den ikke var kommet ut på markedet ennå For det første så har infinity en heftigere skjerm! Det er iallefall sikkert, men utover det så vet jeg ikke helt hva forskjellen er. Kanskje litt høyere klokkefrekvens på prosessoren. Tror det er Tegra 3 prosessor i denne også, så den er sikkert ganske så kraftig

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke fulgt med bærbar fronten på lenge, men med nettpc menes minipc med tastatur?

Har en stasjonær, og kommer mest sannsynlig å få en god bærbar når jeg kommer mg ut i jobb.

Ønsker meg en ny liten og lett gadget som kan brukes ute i sommer.
    -Spotify
    -Youtube
    -Surfing
    -Serier/Film
    -spilling
    Alt over gjøres fint uten tastatur

Nett pc blir sikkert kraftigere og har flere muligheter som du sier, men tror hovedbruksområdet mitt passer bedre hos en pad.

Ellers er bare å koble til tastatur,torrent nedlastinger,hdmi og åpning av rar osv bare gode tilleggsfunksjoner som jeg ønsker å ha til de få gangene det skal brukes.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aj, så nå at dersom du velger 3g utgaven så må en nøye seg med en kjipere prosessor...

Ostemannen: Jeg byttet en mini bærbar til fordel for Transformer Prime av flere grunner, men her er de viktigste:

-Ekstremt mye bedre batterilevetid
    -Bedre skjerm
    -Kraftigere prosessor enn billige bærbare
    -App marked
    -Spill

Asus Transformer Prime og Transformer Infinity har begge fullstørrelse USB inngang i tillegg til en micro-HDMI kontakt. Det eneste man egentlig ikke får er Windows, bortsett fra det er disse bedre enn de fleste små bærbare datamaskiner, spesielt når det kommer til batterilevetid

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å vurderer en tablet selv i disse dager, og tror jeg kommer til å gå for en Galaxy Tab 2 nå en av dagene:-)

For min del så vil den bli brukt til surfing, gps i bil og båt, wimp, skype, face og til å se filmer med.

I tillegg håper jeg å kunne bruke den til å styre mediaportal/xbmc på en elegant måte i hjemmet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Sitter å vurderer en tablet selv i disse dager, og tror jeg kommer til å gå for en Galaxy Tab 2 nå en av dagene:-)

For min del så vil den bli brukt til surfing, gps i bil og båt, wimp, skype, face og til å se filmer med.

I tillegg håper jeg å kunne bruke den til å styre mediaportal/xbmc på en elegant måte i hjemmet.
    Official XBMC Remote for Android | XBMC

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv droppa jeg tabletten (asus transformer) av hos svogers og gjør alt og mer av hva jeg gjorde på den med en samsung galaxy note.

Skjermen er kansje bare 5" men har samme oppløsning som en 10" tablet og den passer i lomma, noe en 10" tommer ikke gjør og siden man alikevel må drasse den med seg i en bag eller sekk kan man like gjerne ha med en ultraportabel laptop.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •