Tablet: Kjøpe eller vente? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også skrotet mini-PCen til fordel for nettbrett, og har ikke savnet den ett sekund.

At man ikke får Windows ser jeg faktisk på som en fordel. Brettet er på så fort man trykker på knappen, og det ikke noe mas om oppdateringer av flashplayer og alt annet alskens dill.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Aj, så nå at dersom du velger 3g utgaven så må en nøye seg med en kjipere prosessor...

Ostemannen: Jeg byttet en mini bærbar til fordel for Transformer Prime av flere grunner, men her er de viktigste:

-Ekstremt mye bedre batterilevetid
    -Bedre skjerm
    -Kraftigere prosessor enn billige bærbare
    -App marked
    -Spill

Asus Transformer Prime og Transformer Infinity har begge fullstørrelse USB inngang i tillegg til en micro-HDMI kontakt. Det eneste man egentlig ikke får er Windows, bortsett fra det er disse bedre enn de fleste små bærbare datamaskiner, spesielt når det kommer til batterilevetid
    Fair enough. :wink:

Skal ikke kjøre tråden off-topic. Tenkte bare at en nettpc eller en litt dyrere laptop kunne vært et alternativ, spesielt når han nevnte de tingene over. Jeg har ikke sittet meg inn 100% i hva som er på markedet av nettbrett, som du nevner så viser det seg at det er noen med hdmi og USB.

Jeg skal dog ærlig innrømme at jeg ikke ser poenget med et nettbrett. Det passer nok sikkert for de som føler de trenger det etc. For meg faller det mellom to stoler, mellom laptop og smart-tlf. Jeg skal ikke ta gleden vekk fra de som liker det eller slik. Må jo være en grunn til at det selger så bra. 8-)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen, tror ikke du tar vekk gleden til noen. Og er enig med deg, Pad faller midt i mellom alt, men for min del begynner smartphonen min å bli gammel (sgs) og har i dag ikke egen laptop. Både mobil og bærbar får jeg nåkk gjennom jobb så lite/ingen point å kjøpe noen av delene .

De beste paddene har sykt bra skjerm og passer da utmerket som leketøy ute i sola

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg skal dog ærlig innrømme at jeg ikke ser poenget med et nettbrett. Det passer nok sikkert for de som føler de trenger det etc. For meg faller det mellom to stoler, mellom laptop og smart-tlf. Jeg skal ikke ta gleden vekk fra de som liker det eller slik. Må jo være en grunn til at det selger så bra. 8-)
    ops: Hvis jeg skal være litt ærlig, så har du jo egentlig rett i det, men det er jo en kul dings

Men smarttelefonen har litt for liten skjerm til å kunne brukes til surfing uten at man må zoome og/eller myse (noe som er viktig for oss som har passert 40 og...), og nettbrettet har helt suveren batterikapasitet, den er lett og tynn og enkel å ha med seg.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det man egentlig mister ved å bruke Transformer Prime vs en pc med Windows?

-Muligheter til å tukle
    -Windows brukegrensesnitt

Hva er best med Transformer Prime?

-Skjerm
    -Batteri
    -Utvalg av spill (For de som bryr seg)
    -Uhyre enkel installering av programmer (Og stort sett alle programmer som er tilgjengelig fungerer godt på så å si alle nye nettbrett)
    -Prosessor

Det som kanskje mange lurer på dersom man skal bruke nettbrettet som en erstatning for datamaskin er kanskje hvordan støtte det er for skriveprogram, excel osv. Dette er det full støtte for i Android via. Solaris Office osv. Når jeg kan gjøre akkurat det samme på en tablet som det går an å gjøre på en rimelig bærbar datamaskin, hvorfor skal jeg da velge alternativet som har dårligst hardware, vanskeligst brukergrensesnitt, dårligst marked for programmer osv?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var Transformer Prime med tastatur 32gb +32gb kjøpt inn til 3999

Valgte batteri som varer lengre framfor høyere oppløsning, og slipper å vente til infinity kommer på lager , med en pris opp til 6 000 inkl tastatur.
    Slipper da også kanskje noen barnesykdommer håper jeg .

Takker for hjelp og tips, gleder mg til jeg henter den på fredag.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer snart Samsung men den nye Galaxy Tab2, den skal etter sigende være det kraftigste nett fjøla på markedet pr dags dato..
    Blir vel released i juni / Juli tror jeg

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt litt småforvirra da jeg ikke har følgt med så mye på værken bærbare, tablets i det sista.

Så vidt jeg har sitt har Galaxy Tab 2 10.1 en billig versjon som også får litt dårlige reviews.

Og nå kommer Galaxy note 10.1 som du sikkert tenker på?, men den kommer til å koste 5450+frakt.

Tror ikke jeg har gjort et dårlig kjøp uansett , mine kriterier er mer en oppfyllt med prime'n så tror ikke litt bedre specs til en del høyere pris hadde gjort det til et bedre kjøp, har jo allerede valgt bort asus infinity med bedre skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xExisioNx
    Valgte batteri som varer lengre framfor høyere oppløsning, og slipper å vente til infinity kommer på lager , med en pris opp til 6 000 inkl tastatur.
    Slipper da også kanskje noen barnesykdommer håper jeg .
    Dårlig rekkevidde på wifi har vært et ankepunkt mot transformer prime. Skal visstnok være betydelig fobedret på infinity.
    Det er hovedgrunnen til at jeg velger å vente istedet for å kjøpe prime nå.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xExisioNx
    Har blitt litt småforvirra da jeg ikke har følgt med så mye på værken bærbare, tablets i det sista.

Så vidt jeg har sitt har Galaxy Tab 2 10.1 en billig versjon som også får litt dårlige reviews.

Og nå kommer Galaxy note 10.1 som du sikkert tenker på?, men den kommer til å koste 5450+frakt.
    Gratulerer med godt kjøp!

Galaxy Tab 2 blir en svak sak. Svakere og tregere enn forgjengeren. Tab 2 (7.0) er svakere en tab 7.0 Plus og 7.7.
    Tab 2 (10.1) har uendret GPU/CPU, selv samme klokkefrekvens. . .
    Galaxy Note 10.1 blir også dobbeltkjerne ala tab 7.7, ikke firekjerners. Dårlig kamera.

Motorola klokket i det minste opp Xoom 2 fra original Xoom, samt slanket den og ga den et kanllgodt IPS-panel. Ser ikke ut som at Samsung har anstrengt seg noe. Egentlig har den vel neste bare Android 4.0 ICS som eneste merkbare forskjell fra forgjengeren.

Asus er uten tvil råest på nettbrett for tiden.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Dårlig rekkevidde på wifi har vært et ankepunkt mot transformer prime. Skal visstnok være betydelig fobedret på infinity.
    Det er hovedgrunnen til at jeg velger å vente istedet for å kjøpe prime nå.
    Ja fikk med meg det jeg også, MEN det er gps som er ubrukelig. Wifi skal være BRA når du har middels - høy signal og dårligere med elendig signal. Så for min del vil dette ikke bety så veldig mye, men for noen som i hovedsak bruker padden på reiser og offentlige nett så vil dett være veldig negativt.

Ellers så har det vært 3 versjoner av prime'n som har blitt vist der første hadde elendig wifi som du sier, nr 2 ble forbedret og nr 3 var de fornøyd nåkk med til å selge.

Her er litt info fra en av testene jeg har lest
    Bottom line: Based on my initial review and my new targeted testing, the Transformer Prime appears to perform as well as or better than other Android devices in most typical Wi-Fi usage scenarios, where the Internet signal ranges from strong to moderately weak. In a limited set of circumstances, however -- when the tablet is on the outskirts of a Wi-Fi network and the signal is exceptionally weak -- the Prime does appear to have lower Wi-Fi performance than other devices. This may explain why a subset of users is reporting issues with the tablet while other users are reporting only positive experiences.

Link for hele test og sammenlikninger:
    Transformer Prime Wi-Fi performance: A hands-on test - Computerworld Blogs

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Gratulerer med godt kjøp!

Galaxy Tab 2 blir en svak sak. Svakere og tregere enn forgjengeren. Tab 2 (7.0) er svakere en tab 7.0 Plus og 7.7.
    Tab 2 (10.1) har uendret GPU/CPU, selv samme klokkefrekvens. . .
    Galaxy Note 10.1 blir også dobbeltkjerne ala tab 7.7, ikke firekjerners. Dårlig kamera.

Motorola klokket i det minste opp Xoom 2 fra original Xoom, samt slanket den og ga den et kanllgodt IPS-panel. Ser ikke ut som at Samsung har anstrengt seg noe. Egentlig har den vel neste bare Android 4.0 ICS som eneste merkbare forskjell fra forgjengeren.

Asus er uten tvil råest på nettbrett for tiden.
    Var dette jeg og hadde fonne ut etter mye søking, men ble no usikeker når han over sa at Tab 2 kom til å knuse alt, lurte nesten på om samsung kom med enda flere versjoner nå.

Så ble Prime og infinity det sto mellom. Ønsket tablett kjapt og følte ikke infinity var oppgradert nåkk for min del, da med tanke på ventetid og ekstra kostnad. I tillegg har jo prime fått kjempe reviews på det meste untatt gps og Wifi.
    Men skal gi en liten review her selv etter helga, da kommer jeg til å sammenligne mot min Samsung galaxy S på wifi fronten(ikke fornøyd me signalet, men overlever så satser på primen ikke er dårligere).

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kondis
    Nå kommer snart Samsung men den nye Galaxy Tab2, den skal etter sigende være det kraftigste nett fjøla på markedet pr dags dato..
    Blir vel released i juni / Juli tror jeg
    Hvor fikk du høre det? Den er jo godt over dobbelt så svak som Transformer Prime som kom rett før jul?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått førsteintrykk av primen. Sitter nå på et hotelrom med 1-2/4 bars wifi og nettet fungerer helt ok til å være på reise, noe jeg sjelden er.

Ellers føles den veldig kjapp og for min del er skjermen mer en bra nåkk, dvs jeg vil ikke savne 1920x1080 oppløsning før jeg blir godt vant med det, uanz er det såpass liten skjerm at det har lite å si.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg har også skrotet mini-PCen til fordel for nettbrett, og har ikke savnet den ett sekund.

At man ikke får Windows ser jeg faktisk på som en fordel. Brettet er på så fort man trykker på knappen, og det ikke noe mas om oppdateringer av flashplayer og alt annet alskens dill.
    For min del står PC'en nå stort sett bare på og med iTunes åpnet - men ellers blir den lite brukt. Innimellom må jeg ty til den pga mangel på Flash støtte, eller legge inn bilder fra Olympus kameraet.
    Men i det store og hele er det iPad som har overtatt den daglige nettbruken.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    For min del står PC'en nå stort sett bare på og med iTunes åpnet - men ellers blir den lite brukt. Innimellom må jeg ty til den pga mangel på Flash støtte, eller legge inn bilder fra Olympus kameraet.
    Men i det store og hele er det iPad som har overtatt den daglige nettbruken.
    Har da fått testet primen litt mer, og må bare si at jeg er stor fornøyd!!!.
    Er seff noen ting å trekke ned på, men med tastaturet som hører til og mulighet for tilkobling av enheter og harddisker til docken og koble primen til andre skjermer.
    Kommer nok til å ta over for smartphone, bærbar pc, popcorn hour c200, og helt sikkert endel av stasjonær pc bruken.

Negativt til nå:
    -Torrent client ikke så rask som pc, men har ikke testet ttorrent betal versjon som skal være bra
    -Wifi blir dårlig med 1/4 i signal, men den er minst like god som min SGS og det er noe jeg overlever med.
    -Noen apps savner jeg bedre støtte for tablet.
    -Da jeg kommer fra 100" lerret, 40" tv på rommet koblet til pc, og noe bruk av 13-14" bærbar så føltes skjermen litt liten ut, men jeg føler den vokser etter som jeg bruker den mer og blir vant til 10.1".
    -Noen krasj av skrivebord/apps (helt sikkert for jeg installerer , deleter, multitasker til tusen).
    -Fikk ikke endret kort info på min google account på tablet.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tTorrent betalversjonen var sykt kjapp så da var ikke nedlasting noe problem :-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •