skal ha meg universal kontroll og trenger hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skal ha meg universal kontroll og trenger hjelp

Hallo. Jeg er helt ny her på forumet. Jeg skal ha meg en universal fjernkontroll. lurer litt på hva jeg bør gå for. Har tittet på logitech harmony 1100 og one.

Skal styre;
    * samsung ue55u8005
    * playstation 3
    * onkyo reciver
    * viasat hdpvr boks
    * samsung bluray spiller

Så hva ville dere anbefalt? jeg har god tålmodighet så om det er litt knot med programmering og slik så skal nok det ordnes.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet kamerat! Det kommer litt an på hvor mye penger du er gira på å legge i det, men et par tips fra mitt lille hode:

- iPad + Red Eye. Da går alt over WiFi
    - Nevo - DYRT
    - Logitech harmony one funker fint for mange, men jeg fiksa den ikke.

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville holdt meg unna 1100 ihvertfall, den er det vist endel bugs med har jeg hørt. Hadde selv 1000 en gang i tiden og den var ikke stabil. Om det er Harmony-veien du vil gå er kanskje 900 noe å vurdere.
    Om du har en smart tlf og/eller tablet begynner et å komme flere mer enn brukbare løsninger til iOS og Android, selv bruker jeg iPad og en app som heter iRule, denne er tilgjengelig på begge plattformer og formater og har kjempemuligheter i forhold til pris.

Link til iRule tråden
    http://avforum.no/forum/av-gadgets/1...s-android.html

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony 900 om du har komponenter i skap/teknisk rom, hvis ikke bruker man one. Har satt den opp i flere hjemmekinoer, og har fått samtlige til å virke helt perfekt. Anbefales. RedEye som også er nevnt har jeg også satt opp noen ganger. Ikke akkurat min favoritt. La ut en test om produktet da det var helt ferskt her til lands, om du vil lese min erfaring

http://avforum.no/forum/brukeromtale...ck-remote.html

Har også prøvd å sette opp nevo og phillips ipronto. Men de koster vesentlig mere, og krever mye jobb for å få dem på stell.

Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony One

Jeg bruker Harmony One..

Styrer TV, Reciever,PS3 og CD Tuner.
    Kjempe grei å programmere.
    Skal du bruke den på PS3 så må du ha egen adapter til den.

Eneste jeg har å utsette er at den er usannsynlig treg til å reagere.
    bruker lang tid mellom de forskjellige kommandoene...

Fikk den dog på tilbud til 799,- så skal ikke grine så voldsomt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sansen for harmony 1100 altså. men om den er full av bugs så er jeg i tvil. vanskelig detta.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mogge__
    Har sansen for harmony 1100 altså. men om den er full av bugs så er jeg i tvil. vanskelig detta.
    Det er to-hånds-konseptet du liker da eller?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline3
    Eneste jeg har å utsette er at den er usannsynlig treg til å reagere.
    bruker lang tid mellom de forskjellige kommandoene...
    Tenker du på at den bruker noen sek på å starte opp eksempelvis "se på tv"? Eller at du trykker på en knapp, og må vente på at den sender?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropp den. Har vært der, og slengte den i veggen. Harmony One er MYE bedre. Ser kjedelig ut, men fungerer. Nå bruker jeg stort seg app til iphone/ipad

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd flere Logitecher, men aldri fått de til å funke i nærheten av hva jeg ønsker..
    Denne derimot Amazon.com: Acoustic Research ARRX18G XSight 18-Device Universal Learning Remote Control with Touchscreen Color Display: Electronics
    Funket nesten perfekt på første forsøk. Litt tweaking så var jeg i mål.
    Skjønner egentlig ikke hvorfor folk er så glade i Logitech..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Skjønner egentlig ikke hvorfor folk er så glade i Logitech..
    Folk er på en måte bygd slik at om man kjøper et produkt, og det innfrir det man forventer av det, samt en god del mere. Så blir man glad i det.

Dette virker selvsagt også motsatt. Bruker man kroner på et produkt som ikke gjør det man forventer, så misliker man det

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Tenker du på at den bruker noen sek på å starte opp eksempelvis "se på tv"? Eller at du trykker på en knapp, og må vente på at den sender?
    At jeg må vente på at den sender...
    Skal jeg skifte kanal så tar det opp til ett par sekunder..
    Skal jeg skru ned lyden etter å ha hørt musikk eller sett film.. Så kan jeg trykke 30 ganger på kontrollen, deretter må jeg holde kontrollen rettet mot reciever i 10sekunder pga treg sending

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg liker utseendet på 1100. Var inne på youtube igår og så noen demoer av den. så ganske bra ut. virket grei og sette opp. Men det kan jo også være at han som viste den hadde god peiling på den.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline3
    At jeg må vente på at den sender...
    Skal jeg skifte kanal så tar det opp til ett par sekunder..
    Skal jeg skru ned lyden etter å ha hørt musikk eller sett film.. Så kan jeg trykke 30 ganger på kontrollen, deretter må jeg holde kontrollen rettet mot reciever i 10sekunder pga treg sending
    Jøss. Det har jeg alldri opplevd noe sted jeg har satt opp One eller 900.

Skifte kanal-saken din kan du muligens endre ved å lære Harmony-kontrollen et kort signal fra orginalfjernkontrollen din (gå på oppsettet for det spesifike produktet som ikke reagerer som det skal, og lær opp funskjonene som er trege manuelt). Bortsett fra om orginal-kontrollen har samme delayet selvfølgelig. Da er det rett og slett produktet som er sånn.

Sistnevnte problemstilling er jeg litt mere usikker på. Men kan hende det løser seg ved å legge inn fra orginal-kontrollen her også. Prøv først prøver å legge inn et kort signal der også, og se om det har bedret seg. Hvis ikke: lær inn et langt signal og se hva som skjer da.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Jøss. Det har jeg alldri opplevd noe sted jeg har satt opp One eller 900.

Skifte kanal-saken din kan du muligens endre ved å lære Harmony-kontrollen et kort signal fra orginalfjernkontrollen din (gå på oppsettet for det spesifike produktet som ikke reagerer som det skal, og lær opp funskjonene som er trege manuelt). Bortsett fra om orginal-kontrollen har samme delayet selvfølgelig. Da er det rett og slett produktet som er sånn.

Sistnevnte problemstilling er jeg litt mere usikker på. Men kan hende det løser seg ved å legge inn fra orginal-kontrollen her også. Prøv først prøver å legge inn et kort signal der også, og se om det har bedret seg. Hvis ikke: lær inn et langt signal og se hva som skjer da.
    Original-fjernkontrollen reagerer øyeblikkelig.. Det var derfor jeg reagerte på One at den var så treg.

Takk for info, skal testes i morgen!

Sorry trådstarter, litt OT her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg liker utseendet på 1100. Var inne på youtube igår og så noen demoer av den. så ganske bra ut. virket grei og sette opp. Men det kan jo også være at han som viste den hadde god peiling på den.
    Det var utseende jeg også falt for. Er enig i at den ser bra ut, men skuffelsen var stor. Jeg ville styrt unna.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Det var utseende jeg også falt for. Er enig i at den ser bra ut, men skuffelsen var stor. Jeg ville styrt unna.
    Jepp, nettopp det. Utseendet og potensialet står ikke i stil i det heletatt.

Selv har jeg hatt 785 og 1000. 785n var jeg veg veldig fornøyd med, men fungerte kun i en liten stue med et marginalt oppsett. 1000, som ser så kul ut, var helt ubrukelig, en sinke, og nei det var ikke pga dårlig kommandoer, den brukte lang tid fra en trykte på knappen til fj.kontrollen begynte å sende signaler. Touch skjermen var utrolig dårlig og av og til plasserte den trykket et helt annet sted enn der en hadde fingeren. IR øyet var også for svakt så jeg måtte kjøpe RF-IR saken til en grov pris. Masse bugs, bl.a at spesielt volumknappen hang seg opp og sendte lyden til værs og hang seg opp i hytt og gevær.
    Det er også utrolig lite fleksibelt i forhold til mer avanserte løsninger og er lite intuitivt i forhold til utvidelse.

Nå bruker jeg iPad over wifi, med feedback og alt. Har aldri vært mer fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Jepp, nettopp det. Utseendet og potensialet står ikke i stil i det heletatt.

Selv har jeg hatt 785 og 1000. 785n var jeg veg veldig fornøyd med, men fungerte kun i en liten stue med et marginalt oppsett. 1000, som ser så kul ut, var helt ubrukelig, en sinke, og nei det var ikke pga dårlig kommandoer, den brukte lang tid fra en trykte på knappen til fj.kontrollen begynte å sende signaler. Touch skjermen var utrolig dårlig og av og til plasserte den trykket et helt annet sted enn der en hadde fingeren. IR øyet var også for svakt så jeg måtte kjøpe RF-IR saken til en grov pris. Masse bugs, bl.a at spesielt volumknappen hang seg opp og sendte lyden til værs og hang seg opp i hytt og gevær.
    Det er også utrolig lite fleksibelt i forhold til mer avanserte løsninger og er lite intuitivt i forhold til utvidelse.

Nå bruker jeg iPad over wifi, med feedback og alt. Har aldri vært mer fornøyd.
    Det samme som han sa

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet og lest om irule nå. Virker helt grei, men tror jeg heller vil gå for en "vanlig" kontroll i stedet. Kan noen fortelle meg hva som er så galt med harmony 1100? Har tittet litt på one og 900 også denne morgenen.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe galt med dem. Det er bare ikke alle av oss som syns produktet infrir iforhold til pris. Personlig har jeg hatt to forskjellige logitecher, og begge hadde bugs. F.eks veldig treg, og skrur av tv og reciever når du f.eks bytter fra tv til bluray hvis du har programert macroer. Det går sikkert an å fikse, men jeg likte dem dårlig.

Bør kanskje legge til at jeg har flere kompiser som er meget fornøyd. Jeg mener det er verdt et forsøk, men det er nok mere komplisert å få det til å gå sømløst enn det man kan vente seg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •