skal ha meg universal kontroll og trenger hjelp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Det er ikke noe galt med dem. Det er bare ikke alle av oss som syns produktet infrir iforhold til pris. Personlig har jeg hatt to forskjellige logitecher, og begge hadde bugs. F.eks veldig treg, og skrur av tv og reciever når du f.eks bytter fra tv til bluray hvis du har programert macroer. Det går sikkert an å fikse, men jeg likte dem dårlig.

Bør kanskje legge til at jeg har flere kompiser som er meget fornøyd. Jeg mener det er verdt et forsøk, men det er nok mere komplisert å få det til å gå sømløst enn det man kan vente seg.
    Okei. Har som sagt god tålmodighet, så vil nok ikke gi meg før jeg har fått det til. Man har jo også 30dager returrett eller fornøydgaranti. Så da går det jo ann og prøve i 30 dager og om det ikke går så leverer man den tilbake. Den ligger på ca 1900 på lefdal så jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mogge__
    Har tittet og lest om irule nå. Virker helt grei, men tror jeg heller vil gå for en "vanlig" kontroll i stedet. Kan noen fortelle meg hva som er så galt med harmony 1100? Har tittet litt på one og 900 også denne morgenen.
    Les hva raymagnu skriver. Harmony 1000 og 1100 er av samme kaliber.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Les hva raymagnu skriver. Harmony 1000 og 1100 er av samme kaliber.
    Har nå lest det han har skrevet. Jeg får snart en samsung 55" led tv. Med den følger det med en samsung galaxy tab. Leste litt om det irule systemet igjen og skjønner ikke helt hva jeg trenger for å få dette opp å gå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lest det han har skrevet. Jeg får snart en samsung 55" led tv. Med den følger det med en samsung galaxy tab. Leste litt om det irule systemet igjen og skjønner ikke helt hva jeg trenger for å få dette opp å gå.
    Som du sikkert har skjønt er det Harmony 1100, og ikke Harmony i seg selv jeg prøver å advare deg mot. One er etterfølger av 785 som jeg hadde, og 900 er en one med mulighet for å gjemme utstyret i et skap og du slipper peke på utstyret.

Galaxy vil jo bli en kjempestilig fjernkontroll. Om du velger irule er det receiveren din som bør avgjøre hvor langt du velger å strekke det. Du har en onkyo, og på dem et naturlig skille mellom 60X og 70X på styringsdelen.
    En itach (gateway) som konverterer nettverksignaler fra taben din til IR begynner på ca 1200kr. Så trenger du en irule lisens, her er det 2 å velge mellom, vanlig (50$) og pro (100$) og pro er kun interesant om du har utstyr som har mulighet for avansert styring og feedback, selv om det ikke er en nødvendighet.
    For ps3 trenger du en IR-BT konverterer, som f.eks Harmony ps3 adapter, dette gjelder om du går for Harmony, iRule eller noe annet.
    Ellers ville jeg anbefalt å få tak i dobble IR øyer for å dekke alt utsyret du har.
    Rundt 2000kr så er du i gang med iRule på taben tenker jeg.

iTach - Smart-Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei. Jeg har en 609 mener jeg. husker ikke resten av modell navnet nå. Men jeg får lese litt og se om jeg blir noe klokere. Jeg har kun mobilt bredbånd der jeg bor nå, så det er ikke noe super raskt internett. Vil dette påvirke irule systemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei. Jeg har en 609 mener jeg. husker ikke resten av modell navnet nå. Men jeg får lese litt og se om jeg blir noe klokere. Jeg har kun mobilt bredbånd der jeg bor nå, så det er ikke noe super raskt internett. Vil dette påvirke irule systemet?
    Har du kikket på denne http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...ll-unityremote ? Til Apple vel og merke.

Har aldri hørt om den før, men så et par intr videoer på youtube

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trenger du ikke pro-utgaven hvertfall.
    iRule vil ikke begrenses av det mobile bredbåndet, så lenge du har et stabilt lokalnett. Mulig det vil ta litt tid å komme innpå programerings siden, da dette skjer på nett, men tror det skal gå greit.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også hva som er så galt med Harmony 1100. Jeg synes den funker strålende..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått en logitech harmony 1100 i hus på prøve. Så får se hvordan denne virker i de dagene jeg har den. Blir det noe krøll så sender jeg den tilbake. Men hittil så seer de bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du blir fornøyd. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det:-)

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for det enkle! Jeg har hatt NAD HTR 3 i et drøyt år og stortrives med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å snuble over denne tråden, har selv ps3, samme tv og onkyo 709 :P har tenkt at harmony ikke kan tilfredsstille mine mål. var innom tanken på sony sitt nettbrett, men det var litt for fail.

ps. onkyoen og tven styrer jeg via samsung nettbrettet fra før (via WIFI), så det er egentlig mer en slags "batch styring" jeg vil få til, samt ev ps3. CEIC hdmi gjør jo at reciever og tv slår seg på og av sammen, samt volum er linket. man kan forsåvidt også styre tven via recieverens kontroll. vet ikke hvordan det er på 609, siden den er hakket lavere modell.

Har lest at ps3 slim har nyere hdmi med CEIC, som muligens betyr at den også vil da slå seg av/på via hdmi automagisk(?). Men vet ikke om jeg vil bytte ut min fat ps3 :P synes den er penere enn slim, samt jeg har jo byttet disken i den.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •