skal jeg kjøpe Ipad2 eller Ausu EEE Transformer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skal jeg kjøpe Ipad2 eller Ausu EEE Transformer?

Har lenge fundert på et nettbrett, og hadde bestemt meg for at et slikt må jeg ha! Det jeg skal bruker den til er og streame musikk til stereoanlegget med Spotify , surfe på nett og se film når jeg er ute og farter!

Så da lurer jeg litt på hva jeg egentlig skal ha!

Ipad2 : super enkelt brukersnitert, enkelt og streame med apple's airplay direkte airportexpress, som er tilkoblet anlegget! men når det kommer il film er Ipad litt klønete synes jeg, pga MP4! har testet en konverter i dag, men ting tar jo votter og vintre for og konvertere en film... æsj

Asus: knall fin sak, med bla annet SD kortleser så her er ikke minne et problem! der svelger også alt av filmformater, slik at jeg slipper konvertering!
    Men så var det streaming til anlegget da.. jeg ønsker ikke og ha en PC stående som server, så hva slags muligheter har jeg da? kan ikke se at det er andre mottagere som gjør samme nytte som airport express?? finner bare noen som går på bluetooth! men hvordan er det da med kvaliteten på det man streamer? vil det høre helt tragisk ut??

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville definitivt kjøpt meg en Asus om jeg hadde hatt råd, men hvordan man på best mulig måte kan streame fra denne aner jeg ikke.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drøy en måned eller to da det er mange nettbrett på trappene framover nå :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201

Litt dyr, men mye råere enn allt annet på markedet =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen tvil om at Asusen er hakket råere... men det var det med og streame musikk til anlegget da....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører bluetooth streaming fra andoid phonen min til receiveren, funker knall det, men nå spørs det hva slags receiver du har?
    Edit, og så har du denne: Airsync by doubletwist for andorid til airplay mottagere.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

asus eee prime 2 som ble sluppet på CES har 1920x1200 oppløsning, hvis du venter blir det tilgjengelig evt så blir eee prime 1 billigere.

DAAP er den åpne versjonen av airplay, uten at jeg har prøvd det.

Edit: det blir litt unødvendig å si at eee prime er overlegent, eneste bakdelen er låst bootloader.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Ipad2 og anbefaler det ikke.Siden du vil se på film når du er ute og reiser.
    Er en sann plage om man ikke kjøper filmene på itunes.Må bruke div program bare for og få filmene inn på dritten.
    Makan til oppskrytt og låst system skal man lete lenge etter.
    Jeg venter på Win8 på et nettbrett da kaster jeg Ipad driten i en skuff eller selger det om man finner noen som er dumme nok til og kjøpe.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ASUS Transformer - kjøpt brukt i påvente av noe bedre som Prime. Fungere meget bra til mitt bruk, men litt tung. Har kjøpt den Rootet slik at jeg kan justere hastighet på processor ++. Nå venter jeg bare på siste versjon av Androide - iskrem.

Nå popper det imidlertid opp ting som får meg til å hoppe bukk over denne første Prime og vente på Prime 2. Årsaken er flere ting med Prime 1 som
    - noe svak forbindelse tastatur/skjerm. DinSide klarte vel å bøye denne
    - GPS'n virker nesten ikke pga skjerming fra Al kassa
    - Wifi problemer

Prime 2 kommer og med FullHD skjerm, uten at det betyr så mye for mitt valg. Prime 2 kommer vel neppe før til sommeren dog...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja.. jeg glemte vel egentlig og si at jeg skal bruke spotify til og spille musikk, ikke ha den lokalt på nettbrettet!

Men er det noen som har testet bluetooth?

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kun skal bruke Spotify så er et oppsett med iPad super enkelt.
    Når det kommer til hvordan du legger over filmer så er ikke det så vanskelig som enkelte skal ha det til, forteller deg gjerne hvordan du kan gjøre det step by step om du trenger dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ipad2 og Avplayer HD fra appstore.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereo Light
    Om du kun skal bruke Spotify så er et oppsett med iPad super enkelt.
    Når det kommer til hvordan du legger over filmer så er ikke det så vanskelig som enkelte skal ha det til, forteller deg gjerne hvordan du kan gjøre det step by step om du trenger dette.
    Spotify er et must.. så tar gjerne en ''how to"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Har selv Ipad2 og anbefaler det ikke.Siden du vil se på film når du er ute og reiser.
    Er en sann plage om man ikke kjøper filmene på itunes.Må bruke div program bare for og få filmene inn på dritten.
    Makan til oppskrytt og låst system skal man lete lenge etter.
    Jeg venter på Win8 på et nettbrett da kaster jeg Ipad driten i en skuff eller selger det om man finner noen som er dumme nok til og kjøpe.
    Er det ikke i hoppsporten man fjerner beste og dårligste karakter? Det er vel noe vi kunne ha gjort her også, hehe...

Dog så skal jeg være enig hvis man har mye rare film-formater lastet ned fra "humbugg-sider" så er ikke iPad beste valg - derimot for dem som er villig til å betale en liten slant for å se en film så er kan den være et meget godt alternativ.
    Det som blir avgjørende her er hvordan ser man at man skal bruke disse nettbrettene....

Det jeg synes er veldig OK, iallefall "nice to have", er at ved airplay så får man overført både lyd og bilde. Ved et tastetrykk så har man det man ser på iPaden på tv hjemme i stuen... det måtte så være film eller streaming direkte fra nett :-)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Er det ikke i hoppsporten man fjerner beste og dårligste karakter? Det er vel noe vi kunne ha gjort her også, hehe...

Om du har mye på Ipaden og du har en Iphone og du tenker på å lagre noen filmer innpå iphonen.For så og overføre dette fra iphone til ipad. ved hjelp av blåtann.Glem det går ikke uten man har internett tilgang.
    Testet dette når jeg var i Egypt for en 14 dager siden.Eneste programmet som jeg fikk til og overføre 1 tv episode fra iphone til ipad var ifiles.
    Men fungerte kun bare på 1 episode.
    Og det var selvfølgelig feil episode jeg omsider fikk ført over :twisted:
    Resten av programmene som jeg fikk anbefalt kunne overføre kun video som du har tatt opp selv med ipaden.
    Men internett hastigheten i egypt er det en prøvelse bare og lese VG.
    Bare og glemme og overføre film i alle fall.
    Men og se film på flyet er genialt som tidsfordriv da.
    Men jeg har fått apple i vrangstrupen pga av sitt låste system.
    AVPlayer HD er et must som noen skriver her + Handbreak.
    Så jeg satser på Win8 brett med usb.Håper det kommer snart.
    Men selve teknologien nettbrett er genialt på tur.
    Spille yatzy monopol etc Genialt tidsfordriv + en iskald Jæger

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbel

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beemer, alt kommer selvfølgelig an på bruken. Jeg forstår din frustrasjon, men den er nødvendigvis ikke gyldig for alle. Dermed synes jeg vi kan de frem hoppreglene litt.

For min del ville jeg aldri lagret filmer på telefonen, iallefall så lenge jeg har nettbrett, da jeg uansett ikke ville ha sett dem på en så liten skjerm. Jeg ville heller aldri overført større filer via bluetooth, det tar tid og er krever strøm fra mobil. Og sist, men ikke minst så ville jeg ikke brukt internett i utlandet til å overføre film da det kan være dyrt og tregt.

Altså, hvis jeg skal på tur så forbreder jeg meg litt, jeg overfører jeg filmer mens jeg fremdeles er hjemme. I norge med god 3G dekning så streamer jeg både film, tv og musikk når jeg er på tur. Jeg lagrer skjeldent noe som helst på Ipaden, kun en film eller to (ikke på telefonen ;-)) hvis jeg vet jeg ikke har nett- tilgang på turen (+offline funksjon til Wimp).

For enkelte er Apple sitt system litt låst, for andre så er merkes ikke det...

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har iPad 2 og Galaxy Tab 10.1

Man skulle tro at Android var enklere når det kommer til filmvisning, men det er det ikke. Jeg har f.eks lastet ned 720p blueray.mkv filer som jeg til vanlig spiller av fra HTPC. Tenkte at det kunne flyttes direkte over istedet for å konvertere over til iPad. Bilde fungerer, men lyden er borte. Samt at det hakker under avspilling. Så med iPad 2 og handbrake blir det faktisk enklere en på Tab'en.

Uansett hva jeg har prøvd av apps, remote's osv har iPad sine vært overlegne.

Skal du bruke en tablet til surfing, videotitting av og til, streaming av musikk til anlegget uten mye mikkmakk og fjernkontroll til stuepc osv kjøp deg en iPad.

Skal du bruke tablet kun til jobbing, multitaske mellom mail, dokumentbehandlere, regneoppgaver osv kjøp en med Android.

Det handlet ikke alltid om hva som har best prosessor, skjermkort og lagring.

Det handler om brukeropplevelse og kvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •