Er Kindle Fire noe annet enn et fancy lesebrett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Kindle Fire noe annet enn et fancy lesebrett?

Må nok skaffe meg en pekeplate snart, da jeg ser at det ikke er stort annet en surfing laptopen brukes til. Vil Kindle Fire være et alternativ (når og hvis det kommer seg til Norge), eller er det rett og slett bare et fancy lesebrett?

Kommer primært til å bruke det til surfing og mail. Hadde ikke gjort noe om det fungerte godt til video og musikk heller. Støtte for vanlige filtyper er ønskelig (PDF osv.). Syns liksom at et brett til 5000 kroner blir litt overkill med tanke på kriteriene.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen synspunkter på Kindle Fire? Noen som har importert en kanskje?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hentet over en Fire.

Det er IKKE et fancy lesebrett, for det er ikke noe lesebrett i det hele tatt. Den har ikke e-ink skjerm og er derfor like ubehagelig å lese (mye) på som alle andre skjermer.

Fire er en slags billig surfeplate og er dårligere på alle punkter enn de dyrere platene. Den faller, slik jeg ser det, mellom to stoler og er ikke å anbefale.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si at jeg begrenser meg til lett surfing og mail. Vil det fortsatt være penger i dass?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får du nesten selv avgjøre.

Enheten jeg testet var dårligere på ALLE områder jeg testet. Det betyr f.eks. at den er mindre presis på trykkingen på skjermen og hadde faktisk vesentlig dårligere mottak av WiFi-signaler. Dette irriterer samme hvor enkle operasjoner du driver med.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår. Da tror jeg at jeg avventer kjøp av brett til jeg har litt mer penger å rutte med (eller lyst til å bruke).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Jeg forstår. Da tror jeg at jeg avventer kjøp av brett til jeg har litt mer penger å rutte med (eller lyst til å bruke).
    Jeg er ingen Apple-fantast selv, men en kompis sin førstegenerasjons Ipad fungerer helt knall til enkel bruk. Kanskje en brukt slik kunne ha vært noe?

Noe ala dette:

Ipad 1 16GB WIFI + læretui til salgs - FINN Torget

Med litt pruting, så begynner du jo å nærme deg prisen på en Fire.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på C91 hos AliExpress - Buy directly from China . NOK 1500 ferdig momset og inkl frakt. En kollega fikk sin i dag og den virker veldig lovende.

Jeg har en såkalt Junpad fra Cool Gadgets at the Right Price - Worldwide Free Shipping - DealExtreme på 7 tommer. Den virker også bra, kostet NOK 1250 inkl alt.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg er ingen Apple-fantast selv, men en kompis sin førstegenerasjons Ipad fungerer helt knall til enkel bruk. Kanskje en brukt slik kunne ha vært noe?

Noe ala dette:

Ipad 1 16GB WIFI + læretui til salgs - FINN Torget

Med litt pruting, så begynner du jo å nærme deg prisen på en Fire.
    Er jo et alternativ, men har lite lyst på brukt. Og kanskje enda mindre lyst på Apple. Heller mer mot Asus og Samsung i den prisklassen der.

Sitat Opprinnelig postet av penol
    Søk på C91 hos AliExpress - Buy directly from China . NOK 1500 ferdig momset og inkl frakt. En kollega fikk sin i dag og den virker veldig lovende.

Jeg har en såkalt Junpad fra Cool Gadgets at the Right Price - Worldwide Free Shipping - DealExtreme på 7 tommer. Den virker også bra, kostet NOK 1250 inkl alt.
    Vet du noe om holdbarheten på disse? Ikke lyst til å kjøpe noe som går åt skogen etter 3 måneder.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

e-ink

På Amazon sin side står det at Kindle har e-ink og således vil egne seg til lesing.

RuneW: Kanskje det var en tidligere utgave som ikke hadde e-ink?

Fra leseglade venner og kjente hører jeg at det fungerer utmerket som lesebrett, men antar at den har sine begrensinger når det gjelder surfing, film etc. i forhold til iPad.

Her kan dere lese mer om Kindle:
    Kindle e-Reader with Wi-Fi, 6" Display

EDIT: Det er selvsagt forskjell på Kindle Fire (m/Fargeskjerm) og vanlig Kindle

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo et alternativ, men har lite lyst på brukt. Og kanskje enda mindre lyst på Apple. Heller mer mot Asus og Samsung i den prisklassen der.

Vet du noe om holdbarheten på disse? Ikke lyst til å kjøpe noe som går åt skogen etter 3 måneder.
    Byggekvaliteten virker veldig solid, spesielt på C91. Lang batteritid, og de fleste utganger man trenger, inkludert micro sd minnekortleser som man jo trenger for å utvide lagringskapasiteten på disse. Spiller 1080p .mkv filer og er veldig grei å surfe med.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heller ingen Apple tilhenger men jeg har en Ipad1 og den er jeg utrolig godt fornøyd med. Ikke så rart at ipad blir kåret til best i test gang etter gang kanskje.. Så en brukt ipad 1 er veien å gå hvis du ønsker et godt nettbrett til en grei pris.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Byggekvaliteten virker veldig solid, spesielt på C91. Lang batteritid, og de fleste utganger man trenger, inkludert micro sd minnekortleser som man jo trenger for å utvide lagringskapasiteten på disse. Spiller 1080p .mkv filer og er veldig grei å surfe med.
    Høres jo bra ut dette.

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg er heller ingen Apple tilhenger men jeg har en Ipad1 og den er jeg utrolig godt fornøyd med. Ikke så rart at ipad blir kåret til best i test gang etter gang kanskje.. Så en brukt ipad 1 er veien å gå hvis du ønsker et godt nettbrett til en grei pris.
    Er man bundet til iTunes med tanke på oppdateringer, backup osv.?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig kommer jeg nok til å gå for den nye til asus som kommer til salgsi slutten av Januar til 5000,- inkludert dock.
    ASus Transformer Prime
    Da har du litt av hvert, og som jeg antar passer inn i en 3års syklus før man trenger å oppgradere.

Har også en helt vanlig Kindle av nyeste utgave, og som rent lesebrett dasker den rompa til alle nettbrettene(imo). Man blir jo heller ikke fristet til å sjekke e-post/lese aviser/tusen andre ting, og det ha rsin egen verdi det også.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prime hadde vært noe. Men da er vi jo tilbake der oppe i prisklasse.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alterego
    EDIT: Det er selvsagt forskjell på Kindle Fire (m/Fargeskjerm) og vanlig Kindle
    Jepp og det er Kindle Fire denne tråden handler om. De andre Kindle'ne har selvsagt e-ink og er således glimrende å lese på. Jeg elsker i alle fall min Kindle!

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å kanskje kunne bli den sylferske Ainovo Novo7 Basic. Akkurat hva jeg trenger, og kan nok få den ferdig momset og tollet for rundt 1500 blanke.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man bundet til iTunes med tanke på oppdateringer, backup osv.?
    Bare som et kort svar på dette: nei, det er man ikke. Min iPad og iPhone har ikke vært tilkoblet en PC ett eneste sekund etter den siste OS-oppdateringen. Alt av bilder og musikk blir automatisk synkronisert gjennom iCloud.

Men skal du legge til egen musikk må du muligens gjennom iTunes (selv om jeg har hørt det finnes andre programmer som også skal fungere(?) ). Jeg bruker kun Spotify så dette er irrelevant til mitt bruk.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tols1: Men OS-oppdateringene er det ingen annen måte å få til på?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det går av seg selv, så sant man har iOS 5. Det eneste den trenger er å kobles til laderen og WiFi.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •