Hvordan oppdatere iphone uten å synke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan oppdatere iphone uten å synke?

Jeg skal oppdatere iphonen til en arbeidskollega av meg(pga han ikke har peiling på itunes og har det heller ikke installert på noen pc)
    Hvordan får jeg lagt til en ny enhet i itunes uten at itunes kødder til synkroniseringen med min telefon, eller kopierer mitt tlf innhold over på hans?

Dette skal jo gå ifølge apple men det står ikke forklart noen plass hvordan man gjør det.
    Når jeg kobler til iphonen til kompisen min så får jeg opp :registrer som ny enhet" og sikkerhetskopier som josruu`s iphone"
    Det siste er jo ikke riktig. Men hvis jeg registrere den som ny enhet, vil ikke itunes da slette alt som er på den? Eller vil den automatisk lage en ny iphone "konto" for denne andre telefonen?

Håper noen skjønte problemstillinga her og har ett tips eller to
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reg som ny enhet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff huff huff... Den proprietære tankegangen til Apple er helt absurd. Vær iallefall på vakt mot iTunes tendens til å slette ting på telefoner. Jeg skulle ved et tilfelle legge inn En eneste låt på telefonen min og det endte med at den skulle sikkerhetskopiere hele musikkarkivet, programvaren og operativsystemet. Det som skjedde var at jeg mistet hele musikkarkivet, men heldigvis ikke appene.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok prøver å regge som ny enhet og ser hva som skjer da. Apps får han jo lastet ned igjen gratis hvis det skulle gå i dass da...
    Noe jeg ikke håper det gjør....
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk faktisk som en drøm
    Bortsett ifra at jeg måtte synce den 3 ganger før alle apps og musikk var på plass igjen. Også tok det noe inni hel... lang tid. Kan ikke si jeg er kjempeimponert over måten apple har løst oppdaterings måten på. Android fungerte rett og slett mye ebdre på dette området. Men det var vel egentlig det eneste området jeg syns den var bedre på...

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny problemstilling....
    Nå skal jeg koble til min egen iphone til itunes, etter å ha hatt kollegaens iphone tilkoblet. Da står det navnet hans øverst på itunes vinduet og det er hans spillelister som kommer opp på høyre siden. Men det er min telefon itunes har registrert at er tilkoblet og det er min brukerkonto som er pålogget.

Hvis jeg nå synker iphonen så vil vel itunes kopiere over hans programmer og musikk til min? Hvis jeg klikke der det står navnet på mi ntelefon så ligger alle mine apps der, men som sagt spillelistene til venstre er hans. Finner ikke igjen mine noe sted. Jeg har kun sikkerhetskopiert min egen og overført kjøpr fra min til itunes nå.

Hvordan fjerner jeg hans spillesliter så mine egne dukker opp igjen?Og kan synke min uten at det blir en kopi av hans tlf?

EDIT: når jeg kobler til telefonen til pcn så starter jo itunes automatisk og begyner å synke men da klikker jeg avbryt i frykt for at den skal kopiere hans tlf over på min. Hvis jeg lar den synke ferdig vil itunes da kopiere mitt innhold inn til seg og legge mine spillelister i tillegg til hans?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •