Apple stoppet salget av Samsung Galaxy Tab 10.1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Microsoft har jo i årevis brukt masse superlativer om sine mobil-operativsystemer. Problemet var at de ikke levde opp til markedsføringen.

Apple tenkte nytt i forbindelse med lanseringen av iPhone. Den gangen "måtte" man ha tastatur (RIM og alle forretningstelefoner hadde det). I tillegg kom de med en drøss av utgaver med mer eller mindre kompatibel programvare. Så kommer apple med i all hovedsak en telefon, men litt ulike farger og minne, men som hadde og fikk mer fleksibel software (apps) også videre. Microsoft har fortsatt utfordringer med å trekke til seg utviklere, mens Apple har et blomstrende applikasjonsmiljø. Android har i større grad vært suksessfull i å kopiere denne.

iPad - Micorsoft og andre har forsøkt å lage tavle-pc, problemet var at det var en pc gjort om til tavle. Ingen suksess før Apple tar tak og designer software som ikke tar utgangspunkt i PC, så kommer de andre og hermer.

Ballmer Laughs at iPhone - YouTube

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Eple videreførte bare datidens trend. PDA og smarttelefoner var alt utbredt. Spesielt Eten, Qtek, Asus, Motorola, Sony Ericsson og Nokia. Blackberry sitt system lignet det også, bare at de brukte det uten touch-grensesnitt. Symbian UIQ var IOS veldig likt som.

Det eneste de revolusjonerte med var markedsføringen og bruken av ord som fantastisk, vidunderlig etc under presenteasjon av telefoner og nettbrett.
    Smartelefoner utbredt - Ja.

Smarttelefoner med touch-interface utbredt - Nei.

enkelt og greit.

Og husk, Det er *ingen* som tvinger meg eller deg til å kjøpe noe som helst. Det er et valg hver enkelt tar. Liker man produktet - kjøp det. Liker du det ikke - la vær. Rimelig enkelt det også ;-)

peram

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin formulering, at Android kopiere eple.

Her har vel begge lært fra utvilkermiljøene fra både windows mobile og Symbian.

Microsoft sine mobile OS har fint levd opp mot sine superlativer i sin målgruppe, forretningsverden. Ikke Ola Dunk og Kari Miniskjørt.

Mange tablet-PCer, har vært nettopp dette. Tablet-PC. Og med touch gui. Disse har hatt spesifikke oppgaver, og ikke vært ment som nettbrett opprinnelig. Ettersigende har flere av disse blitt rettet mot vanlige forbrukere, eple var på ingen måte først, selv om de brølte høyest. De fleste var på 5-7" og kom med noe slikt ala HTC sense over windows mobile/CE. Andre med helt egne OS. Markedsføringen, i alle i fall her i lille Norge var jo ubetydelig, men slik er nå det.

Det eneste man reelt kan gi apple kudos for er ekstremmarkedsføring. Det kan de, og har kunnet i en årrekke.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer sterkt å kvitte meg med alle epleproduktene mine. Ikke fordi Steve Mobs&co saksøker andre over en lav sko, men fordi produktene deres er ganske kjipe greier i forhold til hva de koster.

Hvorfor har jeg kjøpt apple? Jeg har dessverre blitt påvirket av superlativene i entusiasttrådene til merket, både her og på sentralen. Hjernevasket heter det vel, eller gruppetenking som Tigeren kalte det.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •