1080p over Ethernet eller Coax

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1080p over Ethernet eller Coax

Hei,

Jeg har lagt Cat5 i veggene i hele huset mitt. Distribuerer HDMI fra HTPC på teknisk rom til soverom og stue via wallplates med 2x cat5 fra dealextreme.

Frem til nå har det fungert fint. Men, nå har jeg endelig fått oppgradert tven i stua til en FullHD 55 3D LED fra Samsung, og oppager da at 1080p ikke fungerer over denne avstanden via løsningen min. Er ca 20-25 meter. Flytta pcen ned og kobla til direkte i tven for å verfisere at 1080p gikk fint da..det gjorde det.. Så jeg er stuck på 720 og trenger en ny device.

Har sett at Gefen har en som gjør jobben over lange avstander via 1 cat5, men prisen på denne var jo hinsides (4000+).

Hva er den billigste og greieste løsningen jeg kan kjøpe for å få 1080p. Jeg har en coax og 3 cat-5 ledige.

Forresten: For dere som lurer, HD 3D funker suverent over HDMI 1.3 via Dealextreme-extenderne og normale DVB-S2 kort Trenger ikke HDMI 1.4 osv. Testet og verfisert med Sky 3D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har ikke cat 5e? Jeg har denne selv : HDMI 4x4 Matrix switch splitter V1.3b by Cat5e Cat6e 3D | eBay

Ellers finner du det du trenger på ebay om du kun har cat5. Det finnes en del altona produkter som støtter cat5 ser det ut som, men de fleste er for cat5e/cat6.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •