Øreplugger (Shure vs Klipsch vs ..)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Øreplugger (Shure vs Klipsch vs ..)

Jeg er ny her inne, men jeg har prøvd å lese meg opp litt på dette før jeg nå legger ut en ny tråd om et tema mange har diskutert før. Nye produkter kommer jo ut hele tiden, og jeg har vel foreløpig ikke fått de svarene jeg leter etter.

Jeg skal kjøpe ny telefon (Samsung Galaxy II S), og tenkte i den forbindelse å skaffe meg noen øreplugger med litt bedre lydkvalitet enn det som vanligvis følger med sånt. Jeg er ikke mer "inne i det" enn at jeg til nå har brukt det som har fulgt med iPods osv (o'hellige skrekk og gru!), og vet derfor egentlig ikke hvordan god lyd egentlig skal låte.

Jeg har sett en del på tester rundt omkring, og to øreplugger har skilt seg ut så langt: Klipsch Image 4S(i) og Shure SE215 (eller lignende modell). Jeg ønsker ikke å gå noe over en Bærums-tier, og ser etter øreplugger som sitter godt, tåler å bli brukt, gjerne har noen form for passiv støydemping og generelt har allround bra lyd. Jeg hører på mye rart, Muse, Röyksopp, Dave Matthews Band og Foo Fighters er vel gjengangere. Klipsch har fått noe kritikk for lydbildet og veldig tynne ledninger, mens Shure finner jeg ikke så mye feil på. Er det andre jeg burde vurdere i samme slengen?

En like så viktig ting som tips til andre modeller er råd om hvor jeg faktisk kan få prøvd noen av dem. Jeg er ikke mer innviet enn at jeg vet hvor HiFi-klubben ligger, men de fører vel ikke alle disse modellene. Jeg bor i Oslo, finnes det steder hvor man kan gå og få testet ulike modeller opp mot hverandre?

På forhånd hjertelig takk for hjelpen!

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er eier av klipsch sine og er storfornøyd med de! Beste "in-ear" jeg har prøvd.

Kan slenge med en liten link til noe lett lesestoff Top Headphones for 2011 | Vann's Online Electronics Blog

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode øretelefoner

Er du ute etter et par gode in-ear hodetelefoner så vil jeg anbefale Monster turbine! De koster sjorta men som produsentene sier, Life is too short to lisen to bad sound!

Jeg bruker mine hele tiden i arbeid og fritid og jeg synes de leverer god og klar lyd men de har fremdeles masse "trøkk" i bassområdet.

Det følger med masse øreplugger så det er bare å teste til du finner de som er rett for dine ører. Jeg gikk for "juletrerne" (du sjønner hva jeg mener når du åpner pakken) of de hanger kjempegodt. Kan hoppe og sprette rundt uten å bekymre meg for at de skal falle ut.

Om du snurrer kablen sammen for å legge den i pasen eller eska som følger med så vil de til slutt få en litt irriterende snurr. Det er det eneste jeg kommer på som trekker ned.

5,8/6

Newcomer Multitoy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch Image X10i er sweet, de beste jeg har testet og de mest behaglige å ha på seg over lang tid.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører også på mye rart Robyn, Røyksopp, Foo Fighters, Depeche Mode, Linkin Park etc. Jeg bruker Denon AHC-751 til denne typen musikk (på Galaxy S2) og det trøkker skikkelig bra.

Disse er vel gått ut ur sortiment men det kan jo vare vært å spørre på Hifiklubben hvem av dagens modeller som er mest lik denne i lydsignaturen.

Edit: Ser at disse selges ganske billig på ebay (nye).

Mvh
    Peter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •