Harmony 1100 og lysstyring via RF

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harmony 1100 og lysstyring via RF

Hei

Ser der er noen tråder om dette, men siden jeg ikke føler de gir gode nok svar så vil jeg spørre her...

Jeg har sett en video på Youtube hvor en kar styrer lysene i rommet via Harmony 1100 eller one... Slik jeg har forstått er RF signalet Harmony gir ut unikt og passer kun mot en extender de har...

Noen andre her som har fått dette til å fungere? Finnes der eventuelt ir styrte lysbrytere? Bygger hjemmekino rom og ønsker å kunne fjernbetjene LED belysningen i rommet via Harmonyen...

Alternativet er å bruke Ipad 2? Men hvordan?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett, RF på H1100 funker bare på RF extenderen. Eneste jeg har hørt/lest om som kunne brukes mot annen RF er H895. Noen leverandører tilbyr en IR-RF omformer til sine systemer så det kan være noe å sjekke opp.
    Til iPad tilbys en rekke Apper til fjernstyring, med forskjellige løsninger for å distribuere signalet. Igjen sitter du igjen med at du må få konvertert et signal til RF, men fordelen er at det til noen løsninger finnes nettverksadaptere som kan gi kontrollmulighetene en helt annen dybde. Selv bruker jeg iRule med iPad til å kontrollere hjemmekinoen, har ikke prøvd meg på lysstyring enda, men vet det er flere som har fått dette til.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en helt vanlig ir forlenger og styrer lys, lerret osv.
    Ir forlengeren min er egentlig ene halvdelen av et sett for å overføre AV til et annet rom, den andre halvdelen bruker jeg for å programere nye rf knapper på fjernkontrollen.

I slutten av denne står det litt om hvordan

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Ønske om lystyring via RF med en Harmony fjernkontroll er noe vi får ofte.
    Det er som nevnt tidligere i tråden ikke mulig uten en IR til RF omformer.
    Her er link til en av produsentene for en slik omformer:

jbmedia - home automation products - Home

Forsikre deg om at dine dimmere etc kan styres med omformeren. anbefaler at du tar direkte kontakt med produsent.

Jørgen@Harmony

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Du har rett, RF på H1100 funker bare på RF extenderen. Eneste jeg har hørt/lest om som kunne brukes mot annen RF er H895. Noen leverandører tilbyr en IR-RF omformer til sine systemer så det kan være noe å sjekke opp.
    Til iPad tilbys en rekke Apper til fjernstyring, med forskjellige løsninger for å distribuere signalet. Igjen sitter du igjen med at du må få konvertert et signal til RF, men fordelen er at det til noen løsninger finnes nettverksadaptere som kan gi kontrollmulighetene en helt annen dybde. Selv bruker jeg iRule med iPad til å kontrollere hjemmekinoen, har ikke prøvd meg på lysstyring enda, men vet det er flere som har fått dette til.
    Jeg vurderer sterkt å bruke iRule selv også... Men da trenger man en routersak til et par høvdinger? Burde nok spart pengene på Harmonyen og heller kjøpt den...

En ting Harmonyen irriterer meg med er den elendige oppløsningen på skjermen. Fikk hjem i dag en toutch telefon fra Telio til halvparten av hva Harmonyen koster og denne har en flott toutch skjerm med flott oppløsning og følsom var den og... Harmonyen faller tvert gjennom i sammenlikning. Er som å ha en 90 talls gadget i hus :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, du må ha en gateway. (med mindre utstyret du vil styre takler nettverkskontroll) Kan få en iTach til +/- 1000 lappen ferdig impotert fra statene avhengig av hvilken utgave du skal ha... Hadde H1000 før jeg begynte med iRule og kommer ikke til å kikke tilbake. Så at V2.0 skal være sendt inn til godkjenning hos Apple i dag, så da øker mulighetene rundt denne appen ganske snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, du må ha en gateway. (med mindre utstyret du vil styre takler nettverkskontroll) Kan få en iTach til +/- 1000 lappen ferdig impotert fra statene avhengig av hvilken utgave du skal ha... Hadde H1000 før jeg begynte med iRule og kommer ikke til å kikke tilbake. Så at V2.0 skal være sendt inn til godkjenning hos Apple i dag, så da øker mulighetene rundt denne appen ganske snart.
    Disse iTach produktene... HVilke trenger man om man vil kontrollere lys via RF? Og vil disse kunne sende innenfor de fleste signal? Dette må jo være kompatibelt mot controlleren til RGB LED lysene. Min er fra LTECH LT-3600RF.

For meg er der litt forvirrende mye standarder og lite fakta om hvordan det faktisk fungerer... Noen plass hvor man kan settes seg ned å lese om alt dette og hvordan det fungerer? Takker for tipsene :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Disse iTach produktene... HVilke trenger man om man vil kontrollere lys via RF? Og vil disse kunne sende innenfor de fleste signal? Dette må jo være kompatibelt mot controlleren til RGB LED lysene. Min er fra LTECH LT-3600RF.

For meg er der litt forvirrende mye standarder og lite fakta om hvordan det faktisk fungerer... Noen plass hvor man kan settes seg ned å lese om alt dette og hvordan det fungerer? Takker for tipsene :-)
    Du må ha et grensesnitt som passer mellom lystyringen og fj.kontrollen, så lenge det er RF. Nettverk, RS232 eller IR. De fleste seriøse som leverer lysstyring burde ha dette i sortimentet samt styringsprotokollen. X-comfort vet jeg kan være vriene på protokollen, men lar seg gjøre der og.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha et grensesnitt som passer mellom lystyringen og fj.kontrollen, så lenge det er RF. Nettverk, RS232 eller IR. De fleste seriøse som leverer lysstyring burde ha dette i sortimentet samt styringsprotokollen. X-comfort vet jeg kan være vriene på protokollen, men lar seg gjøre der og.
    Hva mener du med "Protokollen"? Tenker du da på "koden" for å kommunisere mellom produktene?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Hva mener du med "Protokollen"? Tenker du da på "koden" for å kommunisere mellom produktene?
    Riktig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •