Tablet som universalfjernkontroll?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tablet som universalfjernkontroll?

Jeg kan ikke se noe annet enn at dette må være en fantastisk løsning.

Stor touchskjerm som enkelt kan overta jobben til for eksempel en Logitech Harmony.

Så da lurer jeg på om dette lar seg gjøre? Et enkelt trykk for se tv og komponentene starter og går på riktige kanaler osv.

Kunne styre mediaportal eller xbmc fra tablet, browse musikk og filmer og enkelt starte de fra tableten.

Styre squezeboox fra tableten.

Eksempel:

Trykker på valget se film.

Tv går på, reciver går på og tablet ender i et oversiktsbilde for xbmc med mulighet for å bla i biblioteket og starte direkte. Samtidig er justering av lyd rettet mot reciver.

Vil egentlig ha det slik som en Harmony, bare bedre og med flere funksjoner:-)

Er dette mulig å få til?

Vet at det er mulig med egne programmer til xbmc og squeezebox, men hva med resten og alt integrert?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg kan ikke se noe annet enn at dette må være en fantastisk løsning.

Stor touchskjerm som enkelt kan overta jobben til for eksempel en Logitech Harmony.

Så da lurer jeg på om dette lar seg gjøre? Et enkelt trykk for se tv og komponentene starter og går på riktige kanaler osv.

Kunne styre mediaportal eller xbmc fra tablet, browse musikk og filmer og enkelt starte de fra tableten.

Styre squezeboox fra tableten.

Eksempel:

Trykker på valget se film.

Tv går på, reciver går på og tablet ender i et oversiktsbilde for xbmc med mulighet for å bla i biblioteket og starte direkte. Samtidig er justering av lyd rettet mot reciver.

Vil egentlig ha det slik som en Harmony, bare bedre og med flere funksjoner:-)

Er dette mulig å få til?

Vet at det er mulig med egne programmer til xbmc og squeezebox, men hva med resten og alt integrert?
    Dette er fult mulig, finnes allerede flere løsninger for dette.
    Sjekk denne: http://avforum.no/forum/av-gadgets/1...ipod-ipad.html
    Ikke helt der du vil ha den enda, men det er en relativt billig løsning i forhold til konkurentene og er forespeilet mye av det du ser etter i framtidige oppdateringer.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de "store" på A/V-automasjon har allerede omfavnet iPad'en og flere av de har lovet å komme med en løsning for Android-tabletter også. De store inkludererer Crestron, AMX og Extron Electronics. Cue støtter også tablets, men såvidt jeg vet kun basert på windows (og det tar jo ikke helt av enda...)

RedEye er en kommersiell løsning med hardware og software som støtter iPad.

LinuxMCE støtter omtrent alt av I/O-enheter.

Homeseer har både software for en hvilken som helst pc, men også software/hardware-løsninger.

Felles for LinuxMCE og HomeSeer er at de er basert på linux og sånn sett krever litt mer av den gjengse bruker.

Jeg kommer til å styre musikk via squeezepad for ipad, fordi jeg da både kan spille av alt lossless jeg har rippet fra cd, men også spotify.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en slik 7" Touch Screen TFT LCD Google Android 1.6 Tablet PC w/ WiFi/Camera (VIA WM8505 ARM926) - Free Shipping - DealExtreme eller lignende.

Som må gjøre samme som activities fra logitech. htpc, xbox og canal digital for min del.
    Og ha tastatur så man kan surre på wimp og spotify.

Da begynner det å ligne noe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en del om Harmony Link, men det blir ikke helt slik jeg ønsker å ha det.

Jeg bruker i dag ampdroid til å styre htpc med mediaportal. Dette er en fantastisk løsning:-)

aMPdroid 1.0.1 Final | MediaPortal Forum

Så om jeg bruker Logitech Link for å starte enhetene så vil jeg ikke få brukt ampdroid og de mulighetene som ligger der. I ampdroid får jeg ikke justert volum på forsterkeren, så det blir mye frem og tilbake mellom programmene jeg vil bruke.

Jeg ønsker å kunne velge "se film", den setter alt opp og går direkte til filmdelen i ampdroid, men volum går på fortsatt på reciever.

Så jeg hadde ønsket det var mulig å få et program som ampdroid til å styre alt fremfor Link.

Ampdroid kan en jo få koden til, så om en er flink å programmere burde det jo egentlig ikke være noe stort problem å lage det til slik at den kan brukes til alt.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker iRule og den er helt genial. Går an å integrere web/itunes module osv. Bra brukersupport også.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg alt et Android brett, så iProdukter uTgår

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Nå har jeg alt et Android brett, så iProdukter uTgår
    iRule fungerer på android.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg se nærmere på det:-)