Kjøp av hodetelefoner 3000-4000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av hodetelefoner 3000-4000kr

Heisann.

Jeg har nå tenkt å kjøpe et nytt sett med hodetelefoner med god kvalitet og lyd.
    De hodetelefonene jeg har sett på er Monster Beats By Dr. Dre PRO men har lest mye bra og dårlig om disse så ble litt usikker på om det er det bra kjøp eller ei derfor søker jeg hjelp her på forumet.
    Kravene jeg har til hodetelefonene er at de skal ha bra lyd til burk med pc og iphone / ipad 2 , ellers er det største kravet utskiftbar kable ettersom dette alltid er problemet med hodetelefoenen / headsettene jeg har hatt de siste årene. Kontorstolen tar alltid kneken på dem...
    Ellers er det pris mellom 3000 - 4000kr om dere også har tips til evt et passe lydkort til pcen eller amp med usb eller lignende tas dette også gjærne i mot

Mvh Tommy.

Takk på forhånd for svar!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første innlegg og jeg treffer ikke kravene, men et par Audio Technica M50 vil gjøre en god jobb. Kabelen er fast på dem, men bør tåle mye. Lydmessig veldig gode og fungerer bra på vanlig lydkort. Koster dog alt for lite. (1500,-)

Audio-Technica - Products - Headphones - Monitor - ATH-M50

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe fra sennheiser kunne kanskje vært greit å kjøpt og ettersom jeg skal til Berlin en tur førstkommende Lørdag og der er vel sennheiser litt billigere. Hodetelefonene jeg har nå er et Beats by Dr. Dre Studio men når jeg bruker hodetelefonene i 4-5 timer om dagen er det litt kjipt å måtte bytte batterier hele tiden. Lurer også på om noen har erfaring med beats pro.

Takk for svar

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha sjekka ut bla. Grado eller Sennheiser... Om ikke bass er det som står virkelig i høysetet... Dessuten vil ikke ett standard lydkort kunne yte noen kvalitets hodetelefoner rettferdighet. Du bør iallefall sikte etter en hodetelefonforsterker med USB evt. optisk inngang i ett prisleie over iallefall 2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ville ha sjekka ut bla. Grado eller Sennheiser... Om ikke bass er det som står virkelig i høysetet... Dessuten vil ikke ett standard lydkort kunne yte noen kvalitets hodetelefoner rettferdighet. Du bør iallefall sikte etter en hodetelefonforsterker med USB evt. optisk inngang i ett prisleie over iallefall 2000.
    Ja en USB forsterker hadde vel helt klart ikke vært feil og evt gå litt ned i pris på hodetelefonene. Har du noen tips til en forsterker evt?. Musikken jeg hører på er for det meste dubstep , house, dnb og metall og rock så et par hodetelefoner med en passe mengde bass hadde vært fint

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Matrix-mini-i-24-192-Balanced-DAC-Headphone-Amp Ser spennende ut, usb-trinnet var ikke veldig påkostet, men om du bare hører vanlige CD-er så går det fint.

Beyer DT770 > beats dr dre.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon D2000 er nydelige

Koster 3000 på HFK tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Matrix-mini-i-24-192-Balanced-DAC-Headphone-Amp Ser spennende ut, usb-trinnet var ikke veldig påkostet, men om du bare hører vanlige CD-er så går det fint.

Beyer DT770 > beats dr dre.
    Vil helst kjøpe ting inlands og med et budsjet på 4k for hodetelefoner og amp blir den litt dyr. Musikken blir som oftest spilt fra spotify og YouTube eller nedlastet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Denon D2000 er nydelige

Koster 3000 på HFK tror jeg.
    Disse ser jo bra ut men fyller ikke kravet om utskiftbar kabel... Er or jeg vil si at er et must for min del ettersom å ødelegge en kabel på et headset til 3000-4000 svir litt i lomma når de da er ubrukelige.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går akkurat hvis du kjøper et par DT770 på brukten. Ødelegger du dem når du bruker dem med stasjonær forsterker så vet ikke jeg. Hodetelefoner til flere kilokroner er det kanskje et poeng i å re-kable på enklest mulig måte, ser den. Det går forsåvidt fint ann å reparere en hodetelefonkabel selv.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZenziC
    Vil helst kjøpe ting inlands og med et budsjet på 4k for hodetelefoner og amp blir den litt dyr. Musikken blir som oftest spilt fra spotify og YouTube eller nedlastet.
    Med (lavoppløst) lyd fra YouTube og Spotify vil et utstyr til 3-4000 være virkelig avslørende.

Løsningen kan bli å
    A) enten legge seg lavere i prisleiet for å være i stand til å nyte musikken uten å måtte høre den lave kvaliteten
    eller
    B) merinvestere i bedre avspillingsutstyr/lydmateriale.

Jeg ville jo uansett anbefale Audio Technica, så støtter automatisk cybervision_ sitt forslag. Fikk forresten vite at ATH AD900-kannene mine forlot AccessoryJack i dag (med latterlig lav frakt på $ USD15 og 240 for klokkene). Lovte å gi butikken rosende omtale, herved avlevert. Hittil utmerket og presis service fra info-desken der.

Om heldig og pakken sklir gjennom tollen, betaler jeg 1400 for en vellydende, åpen, musikalsk modell som antakelig ville koste 2-3 ganger prisen her i gamle Gnore.

Så fikk jeg fortalt at jeg har nye klokker på vei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •