FLAC converting og beholde tag info

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FLAC converting og beholde tag info

Hei

Er det noen som vet om et program som converterer fra FLAC til AAC eller MP3 eller annet format UTEN å miste covert art i tag informasjonen ?
    Har googlet litt og ser at det er et kjent problem at cover art ikke følger med når en file converteres fra FLAC til et annet format.

Noen som vet noe om dette og kan gi meg et råd til hvordan jeg beholder den cover art informasjonen i FLAC filene mine når jeg konverterer til et annet format ?

Hensikten er å legge filene inn i iTunes.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke-properitære mediaavspillere som oppfylle dine ønsker, problemet løst.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Det finnes ikke-properitære mediaavspillere som oppfylle dine ønsker, problemet løst.
    Dette vil jeg kalle en ganske flåsete påstand. I og for seg rett men man har en del andre funksjoner i iTunes som man ikke finner i ikke-proprietære løsninger. Når det er sagt så finnes det ikke-Apple løsninger som kan synkronisere til iPod. Mediamonkey skal fungere, den kan også konvertere fra FLAC til MP3, inkl. tagger, men jeg er usikker på albumbildene. Tror imidlertid man må betale en liten sum for å få denne konverteringsfunksjonen, men den er evigvarende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette vil jeg kalle en ganske flåsete påstand. I og for seg rett men man har en del andre funksjoner i iTunes som man ikke finner i ikke-proprietære løsninger. Når det er sagt så finnes det ikke-Apple løsninger som kan synkronisere til iPod. Mediamonkey skal fungere, den kan også konvertere fra FLAC til MP3, inkl. tagger, men jeg er usikker på albumbildene. Tror imidlertid man må betale en liten sum for å få denne konverteringsfunksjonen, men den er evigvarende.

Fant akkurat ut at dbPoweramp sin music converter tar med seg covert art når det konverteres fra FLAC til MP3 Lame....
    Prøvde både Foobar og Mediamonkey FLAC2MP3 uten at coverart ble med over.
    Men dbPoweramp som jeg også bruker til å rippe med ser ut til å funke.
    Har også Mediamonkey registrert versjon men har ikke testet den som en ren converter.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penge58
    Fant akkurat ut at dbPoweramp sin music converter tar med seg covert art når det konverteres fra FLAC til MP3 Lame....
    Prøvde både Foobar og Mediamonkey FLAC2MP3 uten at coverart ble med over.
    Men dbPoweramp som jeg også bruker til å rippe med ser ut til å funke.
    Har også Mediamonkey registrert versjon men har ikke testet den som en ren converter.
    dbpoweramp fungerer utmerket! Bruker det på alt jeg skal rippe inn til itunes. Alt av informasjon blir med

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    dbpoweramp fungerer utmerket! Bruker det på alt jeg skal rippe inn til itunes. Alt av informasjon blir med

Ja jeg har brukt det til å rippe hele platesamlingen min og er kempefornøyd men hadde aldri brukt det til å rippe fra FLAC til noe annet......men det funket jo like bra.
    Den bruker jo også begge kjernene på prosessoren slik at den converterer to låter samtidig.
    Holder meg bare til det beste jeg :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •