Fake Sony mdr-xb700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fake Sony mdr-xb700?

Har sett etter gode hodetelefoner med mye bass i det siste, å etter å ha lest tråder inne her, og uttallige tester på nett kom jeg fram til att sony sin xb serie var noe for meg, til en fornuftig pris også, siden jeg i det siste har fått sansen for dubstep kjøpte jeg meg mdr-xb700 som i følge en del tester være noen ville bassmonstre.
    Jeg fikk dem i dag, å kunne ikke vert mer skuffa! Har prøvd på data, ipod, mobil, receiver uten noe forbedring, bassen suger jo! Har koss porta pro som har like mye bass.

Lurer derfor på om det kan være fake? Dem er kjøp på netonnet.no noen tips om hvordan jeg kan finne ut om det er fake? Å pakningen til dem må man jo rive av en papp plate for å åpne dem, hvordan blir det da med angrerettem?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaje
    Jeg fikk dem i dag, å kunne ikke vert mer skuffa! Har prøvd på data, ipod, mobil, receiver uten noe forbedring, bassen suger jo! Har koss porta pro som har like mye bass.
    Kanskje de trenger litt tid på å spilles inn...

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaje
    Har sett etter gode hodetelefoner med mye bass i det siste, å etter å ha lest tråder inne her, og uttallige tester på nett kom jeg fram til att sony sin xb serie var noe for meg, til en fornuftig pris også, siden jeg i det siste har fått sansen for dubstep kjøpte jeg meg mdr-xb700 som i følge en del tester være noen ville bassmonstre.

Lurer derfor på om det kan være fake? Dem er kjøp på netonnet.no noen tips om hvordan jeg kan finne ut om det er fake? Å pakningen til dem må man jo rive av en papp plate for å åpne dem, hvordan blir det da med angrerettem?

Veit ikke om de er fake eller ikke, men for den grymmeste bassen bør du vel på med egen forsterker..

Men det finnes MYE fake Sony ute. Har hatt to sett Sony MDR-V700 som har vært fake (ufrivillig sådan). Så går utifra at XB'ene også fakes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at dem kansje trenger litt tid på å løsne skikkelig, men har ingen tur på att bassen blir såå mye bedre, prøvde med "bassforsterkning" på ipoden (noe som skulle være høys unødvendig i følge alle som har testa dem) men da begynte dem bare å skurre når jeg dro på litt.

Det beste er vell egen forsterker ja, men ska jo fuke rimelig bra på ipod, er jo det dem er laga for med tanke på att dem er på 24 ohm.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine Beyerdynamic DT770 vrenger lett når jeg kjører med bassforsterking på iPoden, selv med forsterker påkoblet. Så det er vel heller EQ'en som er bøs i iPoden :P Men gi de litt tid så ser du hva som skjer

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt har du spilt? Jeg syntes ikke mine er så alt for imponerende på lavt volum. Men de er gode når jeg skrur opp. Jeg fikk mine 500 i går. Kjøpt via dustin.no

EQ er av
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvor høyt har du spilt? Jeg syntes ikke mine er så alt for imponerende på lavt volum. Men de er gode når jeg skrur opp. Jeg fikk mine 500 i går. Kjøpt via dustin.no

EQ er av

Har spillt på max av den ipod, pc og receiver helt til dem begynte å vrenge på receiveren, veit ikke hvor bra hodetelefonforsterker det er i surroundreceivere jeg? jeg har en Onkyo tx-sr875. har hørt på dem i ett par timer nå uten noe forandring...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at hodetelefoner trenger en god del innspilling. Har som regel latt mine stå på dag og natt i flere dager på middels høyt nivå.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Min erfaring er at hodetelefoner trenger en god del innspilling. Har som regel latt mine stå på dag og natt i flere dager på middels høyt nivå.
    Skal prøve det, om det ikke blir bedre, sender jeg dem tilbake å begyner å leite på nytt.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt hvis de er kopier. NetOnNet skulle være seriøse nok til å ta de tilbake hvis det er noe grums. Men la de brenne inn og amp de med utstyr beregna for hodetelefoner - utgangen på en hvilkensomhelst receiver er kanskje ikke god nok.

Sammenlign med bilder ute på nettet. Her er f.eks. en serie høyoppløste bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Kjipt hvis de er kopier. NetOnNet skulle være seriøse nok til å ta de tilbake hvis det er noe grums. Men la de brenne inn og amp de med utstyr beregna for hodetelefoner - utgangen på en hvilkensomhelst receiver er kanskje ikke god nok.

Sammenlign med bilder ute på nettet. Her er f.eks. en serie høyoppløste bilder.

Dem ser helt idetniske ut, bortsett fra inpakningen, men det varierer vell kansje fra land til land? Ska la dem spille i ett par dager å se. Bestillte meg Beyerdynamic DT770 Pro 32ohm nå også, regner med jeg tar dem da sonyene lekker noe helt vanvittig med lyd, å demper ikke særlig med støy heller.

Kommer også til å invistere i en headamp etterhvert, får se litt hva jeg havner på der, veeeldig mye å velge i gitt:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en headamp/dac å anbefale? tenker å bruke ca 1500 på en.

Vurderer Beresford TC-7520, om ingen kommer med andre forslag blir den bestillt i kveld

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kar på head-fi lurer på det samme (fake Sony MDR-XB700?). Motstreidende opplysninger der men det framkommer at h.tlf. blir produsert både i Taiwan, Thailand og Japan. Kan jo være årsaken til variasjon på emballasjen. Innlegg nr. 14 var bra informativ.

Å anbefale amp? Der vil jeg ikke frata noen det sukkersøte privilegium å bestemme selv. Les deg opp og sammenlign. Beresford TC-7520 er jo rullevennlig på opamp. Info1, info2.

Liker du basstung musikk, kommer sikkert Beyer DT770 å falle i smak. Ja, gå for 32 Ohm, blir mer lettdrevne og flere bruksmuligheter.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har noen fake av disse.

Syns lyden er helt ok jeg bra med bass for min del

men jeg syns mine koss porta spiller penere og merker ikke at sonyene er så ekstremt mye bedre på bass heller.

Testet sinustoner på begge to.

Koss porta pro spilte ned til 35hz mens mine fake sony spilte ned til 30hz.

Jeg syns sonyen har spilt helt likt hele tiden som da jeg tok den ut av pakken og som den spiller nå.

Kan jo hende dine er fake da, men ser det rart at netonet kjører fake greier også :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er igrunn det samme for meg om dem er fake eller ikke, sender dem inn igjen i morra. Venter i spenning på beyerne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •