iRule - Fjernkontroll på iOS & Android - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 15 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 300
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Skjønar fortsatt ikkje heilt korleis dette fungerer eg. Litt treig...

Menom eg kjøper meg dette utstyret: Onkyo TX-NR5009, Dreamscreen v3 tab tension(avshop) og ein eller anna mediaspelar som støttaar dette, vil eg då kunna styra alt frå mobilen?

Frå før har eg Merkur(trur eg) Led spotar med trafo og dimmar. Kan eg berre bytta dimmar til ein fjernstyrt, så kan eg styra lyset og med dette?

Har ikkje kjøpt noko utstyr eller montert noko (ikkej straum eingong) i rommet endå. Så viss eg for ein rimeleg penge kan få fjernstyring til alt via mobilen, er det verdt å bytta ut den gamle nokiaen
    Det spør hvor avansert du skal ha det.
    Dette er på bestillingslisten min når jeg er klar:
    Dimmer 4x1,5A - Universell - SMART-HDL
    IP-modul - SMART-HDL
    Strømforsyning 250mA - SMART-HDL
    Gardinkontroller - SMART-HDL

Styrt med iRule og iPad.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg treng ikkje seriøst i det heile. Har 8 3watts led spotar og ein trafo som eg vil kunna dimma med telefonen på samme måte som eg hadde vridd på ein dimmebrytar. Når det gjeld lerret har jo det fjernkontroll og mulighet for kabla styring (trur eg). Får eg det opp og ned med mobilen i stadenfor fjernkontrollen er det topp. Går dette an å få til utan avanserte installasjonar? Og kva treng eg då?

Når det gjeld receiver og mediaspelar kan vel dei lett styrast over trådlaust nettverk?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg treng ikkje seriøst i det heile. Har 8 3watts led spotar og ein trafo som eg vil kunna dimma med telefonen på samme måte som eg hadde vridd på ein dimmebrytar. Når det gjeld lerret har jo det fjernkontroll og mulighet for kabla styring (trur eg). Får eg det opp og ned med mobilen i stadenfor fjernkontrollen er det topp. Går dette an å få til utan avanserte installasjonar? Og kva treng eg då?

Når det gjeld receiver og mediaspelar kan vel dei lett styrast over trådlaust nettverk?
    Du må jo nå dimmeren på en måte via web, feks. X10 (?).
    Lerret kan du styre med denne: IP2CC - Kablet TCP/IP til Rele - Smart-Touch
    Det lureste er nok å lese seg litt opp på temaet, evt. så kan det være at noen andre har tid til å fordype seg litt mer hvis du gir nok info. om produktene du har/skal styre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren du kikker på kan styres direkte over nettverk, den er ganske ny og har forhåpentligvis et habilt nettverkskort. Det har ikke min Denon, så jeg har valgt å styre med RS232. Det fine her er at Onkyo Receiveren kan styre lerrettet ditt via 12v trigger og kan sannsynligvis settes opp til å kjøre i et gitt scenario. Skal du bare styre med en tlf vil du ikke trenge noe ekstra box for disse 2.

Holder på å sette meg inn i lysstyring selv, og her lener jeg meg mer og mer mot Z-wave, uten at det nødvendigvis er den beste løsninga..?

Veldig mange mediaspillere som lett lar seg styre over nettverk med iRule om dagen.

Prøv å se for deg hvordan du vil styre alt utstyret du har planer om og hva du vil ha ut av styringa så er det langt enklere for oss å komme med konkrete anbefallinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god! Takkar for hjelpa. Då er det berre lysstyringa eg må finna ut av korleis eg skal få til.

Har router i 2. etg. Dette rommet er i kjellaren. Har lagt ned ein Cat6 kabel som skal få eit uttak i veggen. Lurer på om det er noko anna eg må få kopla til før eg er ferdig. Feks om lysimmar må koplast til router for å fungera. Håper på å sleppa å ha router i kjellaren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som kan linka til kva ekstrautstyr eg treng dersom eg vil styra dreamscreen tab tension lerret og dimbare (evt. varmekablar) ledspottar med telefonen. Skal leggjaalt skjult, så det må ev. gjerast no før rommet er ferdig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreamscreen lerretet kan som nevnt styres via trigger utgang fra receiveren så her trenger du en jack kabel i mellom de 2. Rett oppsett på forsterker og tlf vil gjøre at du kan styre dette med et enkelt trykk på tlf.
    I forhold til lys og varme/klimastyring er det nok en god ide å velge et system du vil gå for. Flere har som nevnt en modul i sitt system som vil passe til irule.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Raymagnu.

Tips til eit system for lysstyring? Eg har nulle peiling på detta.
    Varmekablar er ikkje sikkert det kjem, då det kostar 26 000kr meir enn eg har.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke begynt på lysstyring selv så jeg har ikke noe konkret anbefaling. Så langt jeg har kommet i lesinga har jeg forkastet X-10 og heller mer og mer mot Z-wave som har masse forskjellig innenfor husautomasjon, bl.a lys og varmestyring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har kjøpt IP2IR enheten til Global Cache? Følger det med en usb kabel som kan forsyne boksen med strøm?

Det står det i databladet, men kontaktet en norsk selger, og han sier det ikke følger med...

En annen ting, for å koble seg fra IP2IR boksen til forsterker etc, er det bare å bruke en vanlig 3.5mm stereo jack kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB-kabel fulgte med, jeg driver min med strøm fra en Popcorn Hour-medieboks. Vil uansett tro at prisen for IP2IR-boksen er lavere om du kjøper den via iRule sine hjemmesider (95 usd eller 550,- +evt. mva).

Vanlig 3,5 mm stereo-jack funker fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Akkurat det jeg ville høre

Ang kjøp direkte fra iRule så blir det vel 95 + 22(frakt) * 6(dollarkurs) * 1,25(moms) + 150kr i toll håndtering, da er du oppe i 1030kr, smart-touch selger for 1024kr... + Det tar vel gjerne litt lenger tid å få levert fra US&A...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har drevet og lest litt om irule. Virker helt knall,men jeg er litt skeptisk til programmeringen. Er det noen som har programert dette? Har nå harmony 1100. Er fornøyd med den:-) Men har planer om å bygge igjen snart o da blir det smart hus. Så da er en ipa og ir ule innenfor rekkevidde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har programert flere fjernkontroller på dette, og det er absolutt innenfor hva en med normale datakunnskaper kan lære seg, det meste er "drag&drop". Du har en klar fordel ved å ha programmert på Harmony, det gir deg litt forkunnskaper på hvordan ting henger sammen i en universel fjernkontroll.
    Irule har ikke denne greia hvor prg setter opp alt for deg, men det åpner også for flere muligheter. Når man har satt seg inn i hvordan programeringen funker er det ganske lett, selv om visse ting kan være tungvint.
    Mulighetene er uansett mange i forhold til pris og du vil sette pris på friheten og responsen i forhold til harmony. Et minus er ingen minnefunksjon for hva som er av eller på, men med litt fantasi kan det meste programeres rundt. Kjør på sier hvertfall jeg, jeg har vært kjempefornøyd fra dag en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til Philips Pronto hadde iRule en tendens til å la frustrasjonen komme i store mengder. Og jeg er meget datakyndig og har erfaring fra slikt. Det er absolutt "gjør-bart", men ikke så enkelt som Pronto (til tross for at mulighetene er like gode), og veldig langt fra så enkelt som Harmony.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva trenger jeg av komponenter? Det jeg skal styre står i signaturen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ditt oppsett kommer du langt med en iTach IR fra smart-touch.no

Det er også mulig å få tak i dobble IR hoder slik at du kan styre flere apparater fra samme port.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen mulighet for lysstyring med irule? bare en itach holder? har vært og sett litt på nettet ang forskjellige produkter. ser det er noen andre produkter der og. hva er forskjellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysstyring er fult mulig i iRule. Z-wave, X10, KNX mm har tilgjengelige grensesnitt som passer med iRule. Xcomfort skal også være mulig, men etter det jeg har forstått litt kronglete med å få tilgang på styringsprotokollen din.

Så og si alt med IR lar seg styre med iRule. Ikke alt finnes i databasen, men iTachen har lærefunksjon. Om du ønsker mer avanserte løsninger åpner RS232 og IP for flere muligheter, bl.a for 2veis kommunikasjon og i noen tilfeller for mer kontroll over apparatet ditt. Mener receiveren din kan styres over IP...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg lurer på det same som mogge_.
    Eg ar 8 3x1w Merkur spottar, denna El-Produkter*:: LED transformatorer og tilbehør dimmaren og denna ELP LED trafo 24W 350mA 3207531 - Lampetorget.no - Lamper - Lysekroner - Belysning - Pærer - Spotlight - Lykter trafoen. Ingenting er installert endå, men må gjera det snart.

Kva må eg ha for å kunna dimma lysa med mobilen?
    Er det nok å feks bytta til ein fjernstyrt dimmar og ein sånn deranne boks?

Side 7 av 15 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •