iRule - Fjernkontroll på iOS & Android - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 300
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare et spm petto, sånn før du går ut å bruker penger. Har du resatt routeren fra Altibox? Kan være et verdt et forsøk. I tillegg kan du ta kontakt med kundeservice til Altibox, mulig de har en løsning...

Du kan også forsøke å koble iPadn fra og til nettverket.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Bare et spm petto, sånn før du går ut å bruker penger. Har du resatt routeren fra Altibox? Kan være et verdt et forsøk. I tillegg kan du ta kontakt med kundeservice til Altibox, mulig de har en løsning...

Du kan også forsøke å koble iPadn fra og til nettverket.
    Hei,

Prøvde å resette altiboxen noen ganger, men det hjalp ingen ting.

Men nå fungerer det endelig! Måtte gå til innkjøp av en ny router (Netgear N300). Fikk koblet Itack'en til med en gang, uten problemer.

Takk til alle som prøvde å hjelpe meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Altibox Motorola 1963 pvr IR koder?

Noen som har IR koder til Altibox sin Motorola 1963 dekoder, eller vet hvor jeg kan finner koder, som fungerer?

Har prøvd alle Motorola Device'ene som er lagt inn i Irules kode databasen, men ingen av de fungerer på denne dekoderen.

Har gjort et google søk på dette, å de som har logitech universalfjernkontroller har visst også hatt problemer med dette, men logitech har ordnet dette for sine kunder. (Er visst bare 1963 dekoderen som altibox leverer, som er problemet)

Se eventuelt denne tråden hvor dette blir diskutert: [Løst] Logitech Harmony 885 og Motorola VIP-1963 (Altibox) - Forum - Diskusjon.no

Hvis ingen har disse kodene, eller vet hvor man får tak i de ser jeg for meg at jeg må "lære" alle kodene manuelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen som sverger til å lære alle koder selv, og i med at iTachn har denne funksjonen innebygd skal det ikke være noe problem. Som jeg nevnte for deg støtter denne boxen 8 forskellige kodesett med IR, dvs at det kan være en langtekkelig prosess å teste ulike sett du måtte finne. Remotecentral.com er uansett et godt sted å starte på søken etter koder. Finnes det ikke en app til altiboxen? Om det gjør det vil den støtte nettverkskoder, eneste spm der er om altibox vil gi deg tilgang til dem. Kan være verdt en tlf til kundeservice og snakke med en teknikker der.
    Mulig iRule kundeservice kan hjelpe deg og, de har et godt ord på seg.

Fint å høre at nettverksproblemene løste seg.
    Lykke til.

Edit: kikka på tråden du referte til, du kunne jo hørt med altibox ang denne dongelen, som jeg har nevnt er ikke øyet på denne boxen lett å finne og krever nøyaktighet. Har du testet kodene med blasteren mot boxen da? Bare sånn for experimentets skyld..?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: kikka på tråden du referte til, du kunne jo hørt med altibox ang denne dongelen, som jeg har nevnt er ikke øyet på denne boxen lett å finne og krever nøyaktighet. Har du testet kodene med blasteren mot boxen da? Bare sånn for experimentets skyld..?

Har den dongelen allerede, så prøvde blasteren mot den og boksen.
    Men fant ut at det var ganske kurant å lære alle kodene, å legge de inn. Så gjorde det i steden for å kontakte altibox.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å laste ned knapper og bakgrunner som man har i irule builderen, men som ikke finnes i image libraries?

Har nemlig funnet en bakgrunn, med fine knapper, som jeg har lastet ned fra "browse and import panels".

Skulle gjerne gjort noen modifikasjoner på bakgrunnen og lastet den opp igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du fikk det til. :-D

Sjekk denne for å hente ut bildet fra builderen.

Knapper kan lastes ned fra hjemmesiden til iRule under downloads, eller ved å dra knappene til skrivebordet fra browse images i builderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du fikk det til. :-D

Sjekk denne for å hente ut bildet fra builderen.

Problemet er bare at den bakgrunn og knappene ikke ligger i "browse images". :S Men kun under mine bilder, i builderen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Orka ikkje lesa gjennom alle sidene, så eg prøver heller å spørra. Er dette ein app for å styra utstyr som lerret, lys, mediaspelar, receiver osv? Og kva utstyr trengs?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, sånn i korte trekk. Hva du trenger avhenger litt av utstyret du har og hva du ønsker å ha ut av det. Minimum pleier å være en iTach IR sender for de fleste. Kom med en liste over utstyret du vil styre så er det litt enklere å komme med en anbefaling/vurdering.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har ikkje eg noko av utstyret eg skal ha, endå. Men er det mogleg hadde det vert artig med ein app som kunne styrt: motorisert lerret, Onkyo receiver, dimming til spottar, varmekablar (om det blir), mediaspelar (Asus Oplay kanskje) og projektor. Kan eg styra alt detta, treng eg ikkje letta på ræva i det heile... Det er selvfølgeeg ikkje nødvendig, men hadde vert artig...

No er det slik at eg har eit nettverksuttak dette rommet, der mediaspelar etter planen skulle koplast til.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, med rett valg av utstyr så skal ikke dette være noe problem.
    Alt utstyr med IR, RS232 og nettverk kan styres om kodene er tilgjengelig. Databasen til irule er mange produsenter allerede representert. Det går også an å legge inn koder selv. Mange lysstyringsmoduler har overganger til det ene eller det andre som irule støtter. Er ikke kjent med den spesifike mediaspilleren, men har tro på at den burde gå og. Feedback støttes også der det er tigjengelig.
    Jeg har hatt irule en stund nå og er kjempefornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklagar viss eg er litt tunglært no men... Det eg treng då er altså sjølve appen til telefon, ein eller anna "boks" som må koplast til ein router, og så må eg sørgja for at dei komponentane eg kjøper er kompatible?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sånn nesten. Irule er en app ja, med skybasert programmering. Det er endel som er, eller kan gjøres kompatibelt. Din fordel er at du ikke har kjøpt alt utstyret enda og kan gjerne velge noe som er lettere å tilpasse irule. Og en eller flere boxer som kobles mot nettverket ja, avhengig av hvor mye du vil ha ut av det. En kommer langt med en IR box, men irule kommer til sitt ess der man har mulighet til RS232 eller IP og feedback.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto
    Problemet er bare at den bakgrunn og knappene ikke ligger i "browse images". :S Men kun under mine bilder, i builderen.
    For å legge inn RS 232 koder måtte jeg kontakte iRule. Du må sikkert gjøre det samme for kvalitetssikring.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Beklagar viss eg er litt tunglært no men... Det eg treng då er altså sjølve appen til telefon, ein eller anna "boks" som må koplast til ein router, og så må eg sørgja for at dei komponentane eg kjøper er kompatible?
    Det går an å styre enkelte komponenter over web (HTTP) feks. XBMC device, uten en ekstra boks. For HIFI komponenter så må dette isåfall være siste generasjon.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var den grei å sette opp på android telefon? jeg bruker universal remote nå, dvs har den på tlf men brukes sjelden. Veldig fornøyd med den ihvertfall(men har tastatur og mus, derfor den brukes lite).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og om eg vil styra andre fjernkontrollkomponentar som feks motorisert lerret og dimmar til lys, så må eg kobla ein boks til routeren, som igjen styrer desse?

Kva er RS232 forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si når jeg ikke vet hvordan det lar seg styre, på lerret siden har jeg sett mange alternativer. IR er enkelt da en boks kan styre 3 (++) - 9 komponenter. Velger du f.eks Z-wave som lysstyring finnes det grensesnitt til f.eks nettverk og da er det bare kabelen fra routeren som trengs.

RS232 er en data kobling som tillater mer avansert styring av komponenter, bla feedback til fj.kontroll. Det vil fremdeles ikke si at alle produkter med RS232 har noen av delene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønar fortsatt ikkje heilt korleis dette fungerer eg. Litt treig...

Menom eg kjøper meg dette utstyret: Onkyo TX-NR5009, Dreamscreen v3 tab tension(avshop) og ein eller anna mediaspelar som støttaar dette, vil eg då kunna styra alt frå mobilen?

Frå før har eg Merkur(trur eg) Led spotar med trafo og dimmar. Kan eg berre bytta dimmar til ein fjernstyrt, så kan eg styra lyset og med dette?

Har ikkje kjøpt noko utstyr eller montert noko (ikkej straum eingong) i rommet endå. Så viss eg for ein rimeleg penge kan få fjernstyring til alt via mobilen, er det verdt å bytta ut den gamle nokiaen

Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •