iRule - Fjernkontroll på iOS & Android - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 300
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samt at RS232 i noen tilfeller kan ha en bedre, mer detaljert protokoll, uten at jeg nødvendigvis kan se fordelen av det på en TV, men på min Denon receiver er det helt rått hvilken flexibilitet som åpner seg på RS232.

Altibox ligger under Motorola VIP, bare å søke på det uten å nevne kategori. Denne har jeg selv og funker selv om IR motakeren på den jeg fikk fra NextGentel var ubrukelig dårlig fram til siste oppdatering. NextGentel bruker RF fjernkontroll på denne modellen, mens Altibox bruker IR så det burde ikke være noe problem.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Samt at RS232 i noen tilfeller kan ha en bedre, mer detaljert protokoll, uten at jeg nødvendigvis kan se fordelen av det på en TV, men på min Denon receiver er det helt rått hvilken flexibilitet som åpner seg på RS232.

Altibox ligger under Motorola VIP, bare å søke på det uten å nevne kategori. Denne har jeg selv og funker selv om IR motakeren på den jeg fikk fra NextGentel var ubrukelig dårlig fram til siste oppdatering. NextGentel bruker RF fjernkontroll på denne modellen, mens Altibox bruker IR så det burde ikke være noe problem.
    Burde også nevne Feedback som jeg bruker en del. IR er kun enveiskommunikasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, men dette ser jeg på som mye mer interesant på en receiver, blurayspiller o.l., så lenge feedbacken pr. dags dato ikke kan utføre noe i iRule. Feedback fra TV og prosjektor blir mye bedre når iRule kan handle basert på feedback.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, men dette ser jeg på som mye mer interesant på en receiver, blurayspiller o.l., så lenge feedbacken pr. dags dato ikke kan utføre noe i iRule. Feedback fra TV og prosjektor blir mye bedre når iRule kan handle basert på feedback.
    Jeg bruker feedback mest for faktisk volum samt faktisk setting av inngang, mm. Savner slider for volum. Tilbakemeldinger fungerer kun med iRule 2.0.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man kjøpe IR-adapter, eller vil iRule kunne brukes mot enheter som kan kontrolleres over ethernet uten ekstra HW?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Må man kjøpe IR-adapter, eller vil iRule kunne brukes mot enheter som kan kontrolleres over ethernet uten ekstra HW?
    Jada. Du kan styre feks. XBMC direkte med HTTP kommandoer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Jeg bruker feedback mest for faktisk volum samt faktisk setting av inngang, mm. Savner slider for volum. Tilbakemeldinger fungerer kun med iRule 2.0.
    Samme her. Holder på med et prosjekt som midlertidig vil erstatte slider på volum, kan legge ut bilder når det er ferdig. Bruker en lang bar for volum og labels under som setter receiveren på det punktet på baren der labelen er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en kikk på iTach kontrollerfamilien. IR og RS232 er ikke samme modul, men de settes på samme nettverk. IR kan styre flere komponenter.
    Med RS232 slipper du IR blocking, tuning av intervalltider, osv. Spesielt timing mhp. vandring i undermenyer er en sann pine med IR makroer.
    iTach - Smart-Touch
    Kan man bare styre et utstyr med denne: WF2SL - WiFi til seriell (RS-232)

Gjør forsåvidt ingen ting, for alt av signaler til tv'en går i gjennom forsterkeren, så trenger eventuelt bare RS232 på den. Kan fint bruke IR bare for å skru tv'n av og på.

Andre (dvs. eiere) må være villige til å laste opp disse panelene. Du må også kjøpe 2.0 versjonen som allerede nevnt.
    ja, mener de panelene man finner når man søker.
    2.0 versjonen av irule builder? Trenger man forresten pro versjonen av Irule builder hvis man vil bruke rs232 for to veis komunikasjon?

Ser kanskje for meg at jeg kan ende opp med dette oppsettet:

logitech harmony PS3 adapter
    WF2IR - WiFi til IR
    Irule builder basis lisens

Eventuelt også en:
    WF2SL - WiFi til seriell (RS-232)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto
    Kan man bare styre et utstyr med denne: WF2SL - WiFi til seriell (RS-232)
    I prinsippet ja (hvis ikke man bruker en RS232 Mux).
    2.0 versjonen av irule builder? Trenger man forresten pro versjonen av Irule builder hvis man vil bruke rs232 for to veis komunikasjon?
    Ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, når "distincive" sier V2.0 mener han Pro versonen. Nå har ikke receiveren din RS232 hvis jeg husker rett, og da er Pro litt bortkastet i min mening. Jeg personlig ville vurdert RS232 på TVn for å slippe å ha et IR øye klistret på fronten, og blasteren vil være utsatt for blokkering, utover det estetiske ser jeg ingen fordeler i det. Muligheten ligger der og da er det slik jeg tenker. iRule Basic med en WiFi-IR iTach er alt du trenger for å komme igang. Ville prøvd å få tak i dobble IR øyne for å slippe å bruke blasteren på alt.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, når "distincive" sier V2.0 mener han Pro versonen. Nå har ikke receiveren din RS232 hvis jeg husker rett, og da er Pro litt bortkastet i min mening. Jeg personlig ville vurdert RS232 på TVn for å slippe å ha et IR øye klistret på fronten, og blasteren vil være utsatt for blokkering, utover det estetiske ser jeg ingen fordeler i det. Muligheten ligger der og da er det slik jeg tenker. iRule Basic med en WiFi-IR iTach er alt du trenger for å komme igang. Ville prøvd å få tak i dobble IR øyne for å slippe å bruke blasteren på alt.
    Et lite poeng er at hvis 3D TV'et ditt peker mot IR komponenter og du kjører aktiv shutter briller, så floodes hele rommet med IR signaler. Hvis rommet er lite, så er LED emitter signalstyrke så høyt at IR ikke vil virke. Grunnen er at alle komponentene først trenger litt tid for å finne ut om IR kommandoer er for dem, hvis ikke så forkastes de. Problemet er at 3D overøser rommet med IR mot brillene, så komponenter blir eksponert kontinuerlig for dette. Hos meg virket ingen inngangsvalg, volum, ol. Så snart 3D funksjonen slås av, virker det igjen. Å begynne å maskere IR detektorer i front er ikke akkurat Lifestyle......
    Her kommer Blasteren inn. Man kan kjøre ledningsbåren fra IR Adapter til komponenter som har elektrisk (minijack) forbindelse bak på apparatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, fant nettopp ut at den ikke hadde det. Trodde jeg hadde sett en rs232 tilkobling der, men det var visst "en "pc in" inngang.

Har nok rs232 på tv, men den kontakten er isåfall bak tv'n, så da får jeg ikke brukt den, siden jeg har veggheng tv'n.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, fant nettopp ut at den ikke hadde det. Trodde jeg hadde sett en rs232 tilkobling der, men det var visst "en "pc in" inngang.

Har nok rs232 på tv, men den kontakten er isåfall bak tv'n, så da får jeg ikke brukt den, siden jeg har veggheng tv'n.
    Er ikke TV'en din designet for å koble Canon D-sub 9-pin selv om den henger på VESA feste?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite poeng er at hvis 3D TV'et ditt peker mot IR komponenter og du kjører aktiv shutter briller, så floodes hele rommet med IR signaler. Hvis rommet er lite, så er LED emitter signalstyrke så høyt at IR ikke vil virke. Grunnen er at alle komponentene først trenger litt tid for å finne ut om IR kommandoer er for dem, hvis ikke så forkastes de. Problemet er at 3D overøser rommet med IR mot brillene, så komponenter blir eksponert kontinuerlig for dette. Hos meg virket ingen inngangsvalg, volum, ol. Så snart 3D funksjonen slås av, virker det igjen. Å begynne å maskere IR detektorer i front er ikke akkurat Lifestyle......
    Her kommer Blasteren inn. Man kan kjøre ledningsbåren fra IR Adapter til komponenter som har elektrisk (minijack) forbindelse bak på apparatet.

Bruker veldig sjelden å se på 3D filmer. Men tror kanskje ikke dette blir noe problem, siden alle mine komponenter er innebygd i et skap/luke i veggen under TV, eller?

Vedlegg 86952 Vedlegg 86953

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker veldig sjelden å se på 3D filmer. Men tror kanskje ikke dette blir noe problem, siden alle mine komponenter er innebygd i et skap/luke i veggen under TV, eller?

Vedlegg 86952 Vedlegg 86953
    Da går dette bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke TV'en din designet for å koble Canon D-sub 9-pin selv om den henger på VESA feste?
    nei, er desverre ikke det Kun få innganger som antenne stikk, 1 HDMI og 2 USB-innganger peker ut mot siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er vesa feste? Jeg har et Kabelsystem(husker ikke merke), så tv'n kommer helt inntil veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg bruke denne til forsterkeren?
    Onkyo/Integra Receiver/Preamp Main Zone All Models

Men hvem av disse skal jeg bruke?
    LG TV Code Group 1 eller LG TV Code Group 2

Har også lastet ned Motorola Cable VIP Series og Logitech game ps3 adapter.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Petto:

Ville en slik fungert?
    10 x Right Angle RS232 9 Pin Male to Female Connector | eBay

Vesa er en standard for veggfeste brukt av de fleste TV produsenter.

Det er rett device på receiveren hvertfall. På TVn er det bare å prøve seg fram om ingen andre vet.

Bare vær klar over at det ikke er alle kommandoene på altiboxen som er selvforklarende, sånn som REC f.eks, men den er der hvis jeg husker rett. Nå har jeg ikke PCn min her så jeg kan se hva jeg brukte, men kan evt kikke litt senere når jeg er hjemme.

Utrolig pent oppsett du hadde forresten, iRule vil gjøre sin rett der.

Distingtive:
    Godt poeng, er ikke noe problem jeg har opplevd selv, men absolutt noe å ta hensyn til. Regner med LGn til "petto" kjører passiv 3D forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig den kan fungere. (skal sjekke det når jeg kommer hjem.)

Det er rett device på receiveren hvertfall. På TVn er det bare å prøve seg fram om ingen andre vet.

Bare vær klar over at det ikke er alle kommandoene på altiboxen som er selvforklarende, sånn som REC f.eks, men den er der hvis jeg husker rett. Nå har jeg ikke PCn min her så jeg kan se hva jeg brukte, men kan evt kikke litt senere når jeg er hjemme.

ok, får bare prøve meg frem da. Rec. knappen blir en del brukt her ja, så håper jeg finner den.

Utrolig pent oppsett du hadde forresten, iRule vil gjøre sin rett der.

Distingtive:
    Godt poeng, er ikke noe problem jeg har opplevd selv, men absolutt noe å ta hensyn til. Regner med LGn til "petto" kjører passiv 3D forresten.
    Takker! Er veldig fornøyd selv. Deilig å slippe synlige ledninger.

Side 3 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •