iRule - Fjernkontroll på iOS & Android - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 300
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det høres mer ut som brannmur eller spyware beskyttelse enn problemer hos dem, kom rett inn nå i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe for Android som ligner dette?

Har Logitech Harmony 525.
    Er det noen måte å få en androidtelefon til å gjøre de aktivitetene jeg har laget til logitechen?
    Da blir det bare en ting å bruke mot oppsettet siden det også er touch tastatur på telefonen.

Funker perfekt med logitechen, men når jeg skal bruke spotify eller wimp må jeg fram med tastaturet. Vil bare ha en ting

Ønsketenkning dette her mon tru

På forhånd takk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frank75
    Finnes det noe for Android som ligner dette?

Har Logitech Harmony 525.
    Er det noen måte å få en androidtelefon til å gjøre de aktivitetene jeg har laget til logitechen?
    Da blir det bare en ting å bruke mot oppsettet siden det også er touch tastatur på telefonen.

Funker perfekt med logitechen, men når jeg skal bruke spotify eller wimp må jeg fram med tastaturet. Vil bare ha en ting

Ønsketenkning dette her mon tru

På forhånd takk
    Det finnes nok løsninger for android og, men har ingen tips. Det ligger vel i planen at iRule skal komme til Android og, men vet ikke evt. når.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt litt tid til å leke med feedback og kan bekrefte at det fungerer greit, der kodene er rette. Har fått til feedback på både Denon AVR-4308 og Oppo BDP-83r. Foreløbig bare tekst og søyle basert kommunikasjon, men her blir det vel en utvikling med tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå er iRule ute til Android tablets og mobiler.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Og nå er iRule ute til Android tablets og mobiler.
    Jepp, har endret overskriften på tråden nå.

Gleder meg til å sannsynligvis få leke meg litt med Android litt seinere på året.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Da har jeg hatt litt tid til å leke med feedback og kan bekrefte at det fungerer greit, der kodene er rette. Har fått til feedback på både Denon AVR-4308 og Oppo BDP-83r. Foreløbig bare tekst og søyle basert kommunikasjon, men her blir det vel en utvikling med tiden.
    Noen screenshots eller? Lurer på å kjøpe meg iTach RS232 for å styre Sony HW30.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få ordnet noen screenshots når jeg er hjemme neste gang. (i løp av helgen eller rett over) Akkurat nå har jeg bare de på "min hjemmekino" og dem er uten feedback.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva trengs av utstyr?

Hei,

Først og fremst vil jeg bare si at jeg er en fersking på dette området! :?

Har derfor et par spørmål ang. oppsett og hva jeg trenger av utstyr.

1. Hvilken controller og eventuelt ekstra utstyr trenger jeg/passer best for mitt bruk?

Skal styre følgende:

TV - LG
    Onkyo surround forsterker
    PS3
    Altibox - tv tuner
    Mediapc
    Sonos connect

Har 1 ipad og 2 iphoner som skal brukes som "fjernkontroll".

2. Må jeg lære bort alle fjernkontroller jeg har i dag, eller finnes det ferdig oppsett(koder) å laste ned?

3. PS3 er litt spesielt siden den ikke kan styres vis IR. Hvordan fungerer dette?

4. Hvor vanskelig er det å installere utstyret, og programmere en brukerinterface på Ipad og Iphone, for en som ikke har erfaring med dette?

Finnes det eller følger det eventuelt med en guide?

Mvh.
    Øistein

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva trengs av utstyr?

Hei,

Først og fremst vil jeg bare si at jeg er en fersking på dette området! :?

Har derfor et par spørmål ang. oppsett og hva jeg trenger av utstyr.

1. Hvilken controller og eventuelt ekstra utstyr trenger jeg/passer best for mitt bruk?

Skal styre følgende:

TV - LG
    Onkyo surround forsterker
    PS3
    Altibox - tv tuner
    Mediapc
    Sonos connect

Har 1 ipad og 2 iphoner som skal brukes som "fjernkontroll".

2. Må jeg lære bort alle fjernkontroller jeg har i dag, eller finnes det ferdig oppsett(koder) å laste ned?

3. PS3 er litt spesielt siden den ikke kan styres vis IR. Hvordan fungerer dette?

4. Hvor vanskelig er det å installere utstyret, og programmere en brukerinterface på Ipad og Iphone, for en som ikke har erfaring med dette?

Finnes det eller følger det eventuelt med en guide?

Mvh.
    Øistein

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale en iTach IP- eller WiFi-IR for styring av Onkyo receiveren, altibox, PS3 og evt TV. PS3 trenger en IR-BT omformer som f.eks logitech harmony PS3 adapter. PC kan styres uten hardware, men må vel ha eventghost eller tilsvarende installert på den om du ikke kjører kun et mediesenter på den. Sonos finnes det desverre ikke noen mulighet i iRule på enda, om det kommer vet vi ikke, men det er Sonos som er problemet her. Mange velger å bruke sonos appen ved siden av iRule her.

IRule har en database på koder og mener alt utstyret ditt ligger klart med koder der. TVn din har vel RS232 mulighet om du vil benytte dette.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale en iTach IP- eller WiFi-IR for styring av Onkyo receiveren, altibox, PS3 og evt TV. PS3 trenger en IR-BT omformer som f.eks logitech harmony PS3 adapter. PC kan styres uten hardware, men må vel ha eventghost eller tilsvarende installert på den om du ikke kjører kun et mediesenter på den. Sonos finnes det desverre ikke noen mulighet i iRule på enda, om det kommer vet vi ikke, men det er Sonos som er problemet her. Mange velger å bruke sonos appen ved siden av iRule her.

IRule har en database med koder og mener alt utstyret ditt ligger klart med koder der. TVn din har vel RS232 mulighet om du vil benytte dette.
    Støtter raymagnu her.

Det kommer også noen nye produkter nå som er mer fleksible enn PS3 adapteren.

Det bør sjekkes om kodene til produktene dine ligger i iRule.
    Hvis ikke må/bør de være tilgjengelig fra leverandør. Dette er problemfritt hos alle proffe leverandører med respekt for seg selv (spesielt for custom install apparater), men at de ligger på deres web er slettes ikke en selvsagt ting.

På en del vanlige produkter så kan også GUI panelene deles (V.2.0).
    Da er jo det hele veldig fort gjordt å sette opp.

iTach IP- eller WiFi-IR har også en IR Blaster innebygget.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Støtter raymagnu her.

Det kommer også noen nye produkter nå som er mer fleksible enn PS3 adapteren.

Det bør sjekkes om kodene til produktene dine ligger i iRule.
    Hvis ikke må/bør de være tilgjengelig fra leverandør. Dette er problemfritt hos alle proffe leverandører med respekt for seg selv (spesielt for custom install apparater), men at de ligger på deres web er slettes ikke en selvsagt ting.

På en del vanlige produkter så kan også GUI panelene deles (V.2.0).
    Da er jo det hele veldig fort gjordt å sette opp.

iTach IP- eller WiFi-IR har også en IR Blaster innebygget.
    Jeg har selv en rekke produkter som ikke har lagt i databasen. Men en Global Cache GC og en IR learner så er ikke dette noe problem. Dersom du ikke skal ha flere enheter tilkoblet som skal brukes samtidig for styring (iPad, iPhone) er kanskje også dette den beste løsningen da du får både IR og RS-232.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Databasen er mangelfull, ja. Utstyret til "petto" er der. Altibox bruker samme boxer som nextgentel IPTV som jeg har og bruker med iRule, PS3 har jeg og bruker med logitech sin adapter, her er det flere bra alternativer, Onkyo er en populær receiver og nr. 2 på innstalatørenes liste så den er selvskreven, LG tv er populær og i verstefall, om ikke IR kodene finnes i databasen så står RS232 kodene i brukermanualen, PC er ikke noe problem over nettverk. ITach er et must siden han ville bruke 1 iPad og 2 iPhone.
    Selv har jeg en GC100-12, vi får se om denne blir manipulert av en portserver jeg har kjøpt eller erstattet med et par iTacher når jeg skal bygge ut systemet etterhvert. Har et meget interesant prosjekt i kulissene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv 3 ipads og 2 iphones på irule, og det funker det. Bare vært en gang jeg har vært irritert på at jeg ikke kunne bruke flere samtidig. Men bytter nok ut med itachs etter hvert.
    Hva er prosjektet ditt da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å distrubuere lyd og bilde i flere rom. Så det blir parabol gjennom dreambox 8000 med 4 tunere, 15tb mediaserver/nas, 4-5 rom med HTPC og XBMC og 3-4 soner til med lyd. Vil bruke Denon receiveren jeg har nå som multirom forsterker når jeg får oppgradert i stua. Alt styrt av 1-2 iPad, 2 iphone, 2-3 itouch og 1 Android tlf. Leter etter lysstyring og klimakontroll underveis.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ablokhus
    Jeg har selv en rekke produkter som ikke har lagt i databasen. Men en Global Cache GC og en IR learner så er ikke dette noe problem. Dersom du ikke skal ha flere enheter tilkoblet som skal brukes samtidig for styring (iPad, iPhone) er kanskje også dette den beste løsningen da du får både IR og RS-232.
    Ja, min kommentar var mer rettet mot den serielle utgaven av iTach som krever RS232 koder, siden jeg bruker denne. Jeg holder meg langt borte fra IR når jeg kan. iTach IR har innebygget IR learner, så den eksterne er ikke påkrevd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IRule har en database på koder og mener alt utstyret ditt ligger klart med koder der. TVn din har vel RS232 mulighet om du vil benytte dette.
    Takk for svar!
    Tror jeg går for en Wifi-IR. Har en LG lX950 tv, så tror nok jeg har rs232 på den. Men da må jeg vell ha en kontroller til, eller? Hvor stor er fordeler med å styre over rs232?

Begynte også å kikke litt på Irule Builder i går kveld. Virket med en gang ganske avansert og tidkrevende, men tror jeg begynner å skjønne det nå. Å Veldig kjekt at man kan laste ned "pannels" som andre har laget.

Men når det gjelder å finne devices blir jeg litt forvirret, for det er jo så mange valg..

Hvordan vet jeg hva jeg skal velge? Noen som eventuelt kunne hjulpet meg med dette, eller forklart hvordan jeg finner det ut?

Har disse komponentene:

TV- LG lx950
    Onkyo 608 forsterker
    PS3
    Altibox PVR dekoder (Motorola 1963 PVR)

Øistein

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto
    Takk for svar!
    Tror jeg går for en Wifi-IR. Har en LG lX950 tv, så tror nok jeg har rs232 på den. Men da må jeg vell ha en kontroller til, eller? Hvor stor er fordeler med å styre over rs232?
    Ta en kikk på iTach kontrollerfamilien. IR og RS232 er ikke samme modul, men de settes på samme nettverk. IR kan styre flere komponenter.
    Med RS232 slipper du IR blocking, tuning av intervalltider, osv. Spesielt timing mhp. vandring i undermenyer er en sann pine med IR makroer.
    iTach - Smart-Touch
    Begynte også å kikke litt på Irule Builder i går kveld. Virket med en gang ganske avansert og tidkrevende, men tror jeg begynner å skjønne det nå. Å Veldig kjekt at man kan laste ned "pannels" som andre har laget.
    Andre (dvs. eiere) må være villige til å laste opp disse panelene. Du må også kjøpe 2.0 versjonen som allerede nevnt.
    Men når det gjelder å finne devices blir jeg litt forvirret, for det er jo så mange valg..

Hvordan vet jeg hva jeg skal velge? Noen som eventuelt kunne hjulpet meg med dette, eller forklart hvordan jeg finner det ut?

Har disse komponentene:

TV- LG lx950
    Onkyo 608 forsterker
    PS3
    Altibox PVR dekoder (Motorola 1963 PVR)

Øistein
    For LG ligger der inne en RS232 felleskode for alle TV'er og Onkyo AVR skulle være dekket på samme måte, regner jeg med.
    Fant ikke den konkrete Motorola STB i farten under STB eller Cable.
    Logitech sin PS3 adapter ligger inne.

Får se om jeg kan hjelpe senere, evt. at andre har tid.

Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •