iRule - Fjernkontroll på iOS & Android - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15
Viser resultater 281 til 300 av 300
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk med RJ45 - RS232 kabel. Er redd Mr Stian har rett, så jeg måtte bite i det sure eplet og bestilte en WF2SL.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Sliter litt med ett rart problem her. Når jeg trykker på knappene i iRule så hender det at den sender komandoen mer enn en gang.

Ett eksempel er hvis jeg trykker en gang på "venstre" knappen (om det er på PS3en, altiboxen etc spiller ingen rolle) så hender det at den hopper mer enn ett hakk. Noen som vet hva som er galt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Fikk med RJ45 - RS232 kabel. Er redd Mr Stian har rett, så jeg måtte bite i det sure eplet og bestilte en WF2SL.
    Det vil nok være den beste løsningen ja. Portserver eller kanskje via en pc er andre muligheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Stian
    Hei.

Sliter litt med ett rart problem her. Når jeg trykker på knappene i iRule så hender det at den sender komandoen mer enn en gang.

Ett eksempel er hvis jeg trykker en gang på "venstre" knappen (om det er på PS3en, altiboxen etc spiller ingen rolle) så hender det at den hopper mer enn ett hakk. Noen som vet hva som er galt?
    Det eeneste jeg kan tenke meg er grunninnstillinga på komponenten. Denne står på å sende signalet i 3 sekunder (eller 3 ganger) som default og dette funker bra på en rekke komponenter, mens enkelte er noe mer sensitive, deriblandt PS3 og tolker dette som flere trykk. På mitt oppsett har jeg satt dette tallet ned til 1 på PS3 sine kommandoer. Mulig det nå går å sette en default på hele komponenten, henger litt etter på oppdateringene desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor justerer jeg dette?

Edit: Fant det. Lå under de forskjellige enhetene (devices)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende greier det her! Begynner å skjønne mer og mer. Har fått satt opp min Sherbourn PT-7030 med en iTach WF2SL (RS232) og det fungerer vesentlig bedre enn den midlertidige løsningen jeg hadde over IR med WF2IR, mye kjappere respons og alle trykk blir registrert. Er det noen her som har litt erfaring med feedback med en enhet koblet over seriell iTach? Har funnet en del i manualen til surroundprosessoren, men blir IKKE klok... Er hovedsaklig volum, "surround mode" og kanskje input jeg kunne tenke meg å få info om i iRule. Jeg vet det skal gå, bare ikke hvordan. Et lite utdrag: http://i295.photobucket.com/albums/m...ps90004f0e.png

Hovedsaklig så sliter jeg med hvordan dette skal se ut i kodeformat. Slet med det samme på enveiskommandoene, men fant etter hvert ut at mellomrom måtte erstattes med \x. Dette så jeg ved å titte på koden til en annen random seriell enhet jeg lastet ned fra biblioteket til iRule, men ved feedback så får jeg ikke opp en kode der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått dette kompatibelt med xcomfort sitt utstyr? Har enda ikke funnet noe om dette på nettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thxmonster
    Er det noen som har fått dette kompatibelt med xcomfort sitt utstyr? Har enda ikke funnet noe om dette på nettet.
    Når det kommer til Xcomfort anbefaler jeg deg å ta kontakt med instalatøren din, evt moeller direkte.

Ang feedback er dette komplisert, formelen er ikke helt enkel, spesielt fordet det ikke er noen standard, her er det nok noen på AVS forumet som kan hjelpe deg med å sette opp dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg fått ein kompis, som er elektrikar, til å sjekka opp i dimmebrytar med fjernstyring til meg. Det ser ut som det vert noko Nexa ooplegg som går over RF.

Må eg ha noko for å omforma RF til noko anna? Eller greier eg meg med ein sånn itach sak? Treng eg forresten fjernkontrollen til dimmaren for å programmera irule, eller finst det kodar eg kan lasta ned feks?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha en boks for og omforme IR til RF og ikke motsatt for og få nexa til og virke med irule. Sydia.se har en som heter TX-433 som funker bra til dette. Koder til denne lager du enkelt selv. De ligger tilgjengelig på hjemmesidene til sydia.se.

Du trenger heller ikke fjernkontroll for og kode nexa sine mottakere. Du bruker bare apple/android dingsen din og kodene i iRule.

Hvis du sliter med og finne ut hvordan kodene til dette funker så spør så skal jeg forklare.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for hjelpa!

Hadde håpa eg slapp omforma til IR. Det spørs om eg greier treffa dimmebrytaren med IR signal frå racket, der eg skal plassera Itach modulen. Ein ekstra boks/dings å få plass til og...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fremdeles Nexa dimmere du snakker om her? De går isåfall på RF, og her trenger du ikke sikte på noe.

iTac modulen omgjør innputen din fra smarttelefonen eller tableten til IR signaler. Skal du styre Nexa så trenger du en IR til RF omformer også. Dette er en liten sort boks som ikke trenger strøm. Kun batteri og kabel fra itac'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Då er eg litt meir med...

Er ikkje sikkert eg treng styra Mede8eren med irule med den nye programvaren som kjem.

Kjem tilbake med kva utstyr eg ender opp med, og håpar på litt starthjelp til å komma i gang då...

Takk for hjelpa så langt:-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et merkelig problem her med min Philips BluRay spiller og iRule... Det fungerer bare å trykke på en tast/sende en kommando i iRule, etter det skjer det ingen ting uansett hva jeg trykker på. Alle "knappene" jeg har testet fungerer, men altså bare en gang. MEN hvis jeg trykker en tast på den fysiske fjernkontrollen som fulgte med spilleren, så fungerer det å sende en kommando iRule igjen. Vel å merke kun en gang... Så jeg må altså trykke på fjernkontrollen og iRule annen hver gang for å bruke iRule. Noen som vet hva dette kan være? Bruker IR koder som ligger iRule som er ment for alle Philips sine BluRay spillere, har også prøvd å lære med iTach men er samme problem da, så tror ikke det er noe galt med IR kodene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ADB dekoder vil ikke virke

Sitat Opprinnelig postet av raymagnu Vis post
    CD pvr ligger inne under Sagem på brukerdatabasen, og funker på parabol utgaven, så de burde funke på kabel utgaven. Kan bekrefte at disse kodene også funker til den nye ADB HD-PVR og.
    Nå er iTach med IR installert og både TV og Receiver virker, men ADB dekoderen fra Canal Digital (ADB-5723CX ?) vil ikke respondere til tross for at jeg har forsøkt både å legge inn devicene ADB 5000 series og Sagem Satellite ITSD Series.
    Er det noen som har noen tips?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ofnilsen Vis post
    Nå er iTach med IR installert og både TV og Receiver virker, men ADB dekoderen fra Canal Digital (ADB-5723CX ?) vil ikke respondere til tross for at jeg har forsøkt både å legge inn devicene ADB 5000 series og Sagem Satellite ITSD Series.
    Jeg har samme problemet.... google er ikke til mye hjelp heller

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ofnilsen Vis post
    Endelig, jeg fant ut av det.
    Browse devices. Velg "User" "Cable" skroll ned til du finne Canal digital PVR 5723KK

-skjermbilde-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk.

Av en eller annen grunn hadde jeg oversett arkfanen "User" der tydeligvis enheter som deles av brukerne ligger.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech Harmony Ultimate/Logitech Harmony Smart Control

Etter å ha lest test av denne i LydogBilde lurer eg på om den gir same funksjonalitet som Irule/ITach...
    Nokon som kan kasta litt lys over dette?

Har lenge tenkt å setja opp Irule/ITach, men ikkje fått somla meg til å ta den jobben endå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Er det noen som vet hvordan man får getboxmicro (pace dzc3000ngt) til å fungere med itach flex?
    Har prøvd alle pace modellene som jeg finner inne i iRule, men ingen av de fungerer. Er det noen andre måter å gjøre dette på?

Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •