iRule - Fjernkontroll på iOS & Android - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 15 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 300
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått min iTach og er i gang. Utrolig mye muligheter. Selvfølgelig fungerer ikke den elendige Altibox dekoderen slik jeg vil, dvs enkelte komandoer fungerer og andre gjør noe helt annet enn beskrivelsen skulle tilsi... Finnes det noen enkel måte å teste dette på, eller må jeg legge inn komandoer, synke og teste for hver knapp...?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML
    Da har jeg fått min iTach og er i gang. Utrolig mye muligheter. Selvfølgelig fungerer ikke den elendige Altibox dekoderen slik jeg vil, dvs enkelte komandoer fungerer og andre gjør noe helt annet enn beskrivelsen skulle tilsi... Finnes det noen enkel måte å teste dette på, eller må jeg legge inn komandoer, synke og teste for hver knapp...?
    Beste måten jeg kantenke meg er å sette opp en side med alle kommandoene og notere hvilke som gjør hva. Måtte gjøre det for CD HD PVR da jeg bare fikk tak i et xl ark med alle kodene og ingenbeskrivelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har utvilsomt potensiale, men har høy brukerterskel... For det første må jeg si at det er irriterende at det ikke finnes et eget program, men at alt skal gjøres via denne nettsiden. Den er ikke alltid helt stabil på min MacBook Pro.

Har også problemer med å finne koder som passer. Har en Altibox PVR. Miskliker sterkt disse produktene fra Lyse og det gjør det ikke enklere at jeg ikke finner rett koder. Kodene til denne PVRen (Advanced Digital Broadcast) fungerer ikke helt som det skal. Enkelte knapper har andre betegnelser enn det knappen har, men har nå funnet ut av det meste nå. Uansett mangler jeg koder for pil opp og tallet 4. Løringsfunksjonen til iTach kan kun kontrolleres av et Windows-program, så da er jeg like langt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes til mac og. Jeg har hvertfall brukt læringsprogrammet til den.

Se her: RMartijnR - iLearn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke enheten til å reagere på kodene via iLearn. Uansett fant jeg at en bruker hadde lagt ut koder til Altibox-dekoderen ADB 5012 som "Altibox IR" under "Users". Flott, men han har glemt å legge ut knappen "Guide"... Uansett et langt skritt i riktig retning.

Noen som forresten vet om et nettbrett med hardbuttons som kan brukes i iRule? Har fått volumstyringen på volumknappene på iDevicen, men hadde nok vært optimalt med noen flere ordentlige knapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en annen IR -> RF omformer enn sydia sin TX-433 boks som funker med iRule og Nexa dimmere? Jeg syns ikke den boksen til Sydia er så veldig stabil. Har 4 spotter på veggen som styres av hver sin mottaker. Og alt etter plassering av TX-433 boksen så er det ikke alltid alle 4 spottene skrur seg på. Akkuratt som om den har veldig begrenset rekkevidde!

Noen med alternativer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Sydia.se og har nok fått en løsning på probleme.

For de av dere som ønsker og prøve iRule og trenger hardware så kan jeg på det sterkeste anbefale sydia.se. For en service!

For det første så svarte de på mailen min innen 15min! Det viser seg at TX-433 boksen min kan være defekt! Så de sender meg en ny.

Dette er kjempeservice! Og for meg er dette viktigere enn pris i mange tilfeller, så hvis du skal handle så kan du hvertfall stole på Sydia.se! Gode priser har de og (du får fratrekk for svensk mva som er den samme som den norske så det går opp i opp. Pluss tollgebyr da)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg bestemt meg for å testa ut irule. Så trur eg kjem til å bestilla det utstyret eg treng når eg får pengar. Men eg har veeeeldig lyst å finna ei løysing for å kunna styra lys i rommet med det og først.

Er det sånn at eg må bruka timesvis på å programmera kommandoar før eg kan bruka irule?

Fungerer det fortesyen stabilt over wifi?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nexa sine lyssystemer funker bra sammen med irule. Her får du kontakter som du bare setter i stikkontakten, dimmere som bbygges inn bak bryter eller helt separate innebyggingsmoduler. Samt en masse annet kjekt som kan styres.

Anngående programmeringen så er det ikke veldig komplisert. Tar litt tid og komme inni, men når du først har lært det går det enkelt.

Du kan få 2 ukers gratis test av iRule builder som du bruker til og sette opp fjernkontrollen med. Så det er bare og sette seg ned og se om du får det til. Finnes og ett eget forum for irule, og mange gode tutorials...

Jeg har enda ikke hatt noe problemer med stabiliteten over wifi. Ingen delay eller noe når du trykker på en komando.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå fått en ipad som skal brukes som fjernkontroll. Må jeg lage sider selv eller er det noen som har dette ferdig? som jeg kan modifisere om de ikke passer mine ønsker?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stusser litt....

Driver å fikler med irulebuilder her og makter ikke finne ir-koder for sagem 101-st boksen min. noen som vet hvordan en best leter..?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bluesbro
    Driver å fikler med irulebuilder her og makter ikke finne ir-koder for sagem 101-st boksen min. noen som vet hvordan en best leter..?
    Beklager maset! Fant uttav det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter med kodene...

Heisann!

Nå har jeg sittet i hele helgen med å prøve å legge inn kodene for mitt utstyr. Lite som fungerte av det som lå inn i databasene så jeg bestemte meg for å kjøre læringsmetoden. Men den koden jeg legger inn fra læringen på itach'en fungerer ikke i irule..? Er det noe overskytende fra itach'en som ikke skal legges inn som kode?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke prøvd læremetoden så kan ikke hjelpe deg der.

Men hvilket utstyr er det du ikke får til og bruke?

Du vet at når du søker etter koder til utstyret så kan du velge 2 faner. En med koder laget av iRule og en med koder fra brukere. Hvis du ikke var klar over det så finner du nok koder som funker fra andre brukere. Eneste jeg ikke har fått koder som funker er enkelte funksjoner på altiboxen min.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en itach ip2ir. Utstyret er Samsung tv ue46c6005, yamaha rx-v565, apple tv3 og en slik CD kabel tv pvr. sagem 102 CT tror jeg det er... Ønsker i grunn å slippe å prøve og feile på produsentkoder. Vil bare lese de av på itach'en og legge de inn selv. Men om du har noen sikkerstikk på de ovennevnte så gjerne hyl ut. Er litt lei av å ikke få det til... :-)

edit: vet det er 2 faner ja :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har og samsung tv og apple tv. Begge disse har jeg funnet koder til i databasen. Vil nå si at å bruke 5 min på å velge ut noen koder for så og teste tar mye mindre tid enn å måtte legge inn alle kodene selv. Yamahaen burde ikke være noe problem. Noe usikker på CD dekoderen din, men her er det bare og prøve og søke på Sagem.

De fleste produsentene bruker samme kode på 99% av funksjonene på utstyret sitt. Altså, Samsung kjører samme komandoer på volum og tallene f.eks på alle modellene sine. Så prøv og søk bare på samsung og kategorien TV f.eks så blir nok valget litt lettere.

Edit: Tok ett raskt søk i buillderen, og søker du på samsung i tv kategorien på iRule sine koder så får du opp ett sett med komandoer som skal virke på alle samsung tver.

Søker du på reciever og yamaha så får du helt nederst i listen en rekke komandoer som skal passe til rescieveren din (står modellbetegnelsen din i listen).

Og til slutt søker du i bruker databasen på kun sagem så kommer det opp komandoer til canal digital. Om disse funker med din er jo bare og teste.

Ett tips kan være og lage ett testpanel med noen få knapper og prøve med. Funker disse så er det veldig sansynlig at alle de andre og virker.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD pvr ligger inne under Sagem på brukerdatabasen, og funker på parabol utgaven, så de burde funke på kabel utgaven. Kan bekrefte at disse kodene også funker til den nye ADB HD-PVR og.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Sherbourn PT-7030 surroundprosessor som ikke ligger inne i iRules arkiv, hvordan legger man in koder manuelt? Har både IR og RS232 koder til prosessoren. RS232 inngangen er en RJ45, altså standard nettverkskontakt. I manualen står det følgende:
    1. Computer Input (RJ-45 connector)
    Connect a computer or other RS-232 serial device to this input to perform firmware updates to
    control the PT-7030 remotely via RS-232.
    Note: This is an RS-232 type serial connection using an RJ-45 connector
    . This input MUST
    be connected to an RS-232 serial port on a computer or remote control device using an
    appropriate (provided) RS-232 to RJ-45 adapter cable. Refer to page 43 for serial cable
    pinouts and control codes.
    WARNING: DO NOT CONNECT A COMPUTER NETWORK CABLE TO THIS CONNECTOR!
    Doing so will result in hardware damage to your computer equipment or the PT
    -7030
    Skal det virkelig være så tungvindt at jeg må skaffe meg en iTach som "gjør om" RS232 til IP/WiFi igjen, når kontakten ut fra prosessoren er samme som jeg får ut fra en iTach IP2SL?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tyder den teksten som at den nettverkskontakten din egentlig er en vanlig RS232 kontakt men med RJ45 plugg. Altså at den har ingen ting med ett IP nettverk og gjøre. Den kan kun brukes med seriell kabel. Så da kan du ikke koble den direkte til nettverket. Eller tar jeg feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS232-RJ45 kabler kan kjøpes bl.a på eBay. Evt kan du lage selv, finnes nok av beskrivelser om hvordan du kobler på nett.

Side 14 av 15 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •