iRule - Fjernkontroll på iOS & Android - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 15 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 300
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    iRule har støtte for Denon recievere over IP og RS232. Med Denon AVR-4520 er alt du trenger en nettverkskabel inn i Denon, legge den til som Gateway i iRule og du er i gang
    Vil dette funke med Pioneer LX-86 og? Har vurdert og kjøpe en itac ir2RS232 men hvis jeg kan styre den vi nettverket hadde jo det vert konge.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Stian
    Vil dette funke med Pioneer LX-86 og? Har vurdert og kjøpe en itac ir2RS232 men hvis jeg kan styre den vi nettverket hadde jo det vert konge.
    Jepp, den skal fungere finfint, også med toveiskommunikasjon

Du kan gjerne sjekke denne lista, om roomie støtter det, så støtter irule det i 99 av 100 tilfeller.

Supported IP Controllable Devices | iPhone and iPad Universal Remote Control for Home Theaters – Roomie Remote

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor jeg kan få tak i ir hoder som passer til itach? skulle gjerne hatt en kabel med 2 eller 3 på. Blir litt få med de som følger med. Hadde visst mer utstyr enn jeg trodde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan liste opp det du skal fjernstyre, skal jeg prøve å svare på hva du trenger. Denon recieveren styrer du enkelt med IP, glem RS232.
    Det finnes en boks fra Global Cache som har RS232/IR/Seriell innebygd, men den støtter kun 1 tilkobling om gangen. Det betyr at du ikke kan fjernstyre systemet fra f.eks en iPhone og en iPad samtidig.
    Må nevne her at Denon også kun har støtte for 1 gateway av gangen her, noe som gjør rådet ditt om å holde seg unna GC100 modelene litt selvmotsigende.
    Jeg vil selv anbefalle iTach modelene pga 8 åpne gatewayer, men man er da avhengig av å styre denne receiveren via RS232 eller trikse til med en portserver e.l.. Eneste fordelene IP har over RS232 er hastighet og at det er kun trengs en kabel. Minuset jeg har opplevd med å styre Denon receiver over IP (AVR-4308a) er at nettverkskortet ikke fantes stabilt. Mulig Denon har fixet på dette, men selv sverger jeg til RS232.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mogge__
    Noen som vet hvor jeg kan få tak i ir hoder som passer til itach? skulle gjerne hatt en kabel med 2 eller 3 på. Blir litt få med de som følger med. Hadde visst mer utstyr enn jeg trodde.
    Dette har jeg sett flere ganger på eBay. Tror også HDLnordic.no leverer det på forespørsel, og det kan muligens kjøpes via iRule's egne sider. Har fått bekreftet flere steder at 3 hoder skal funke fint.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Må nevne her at Denon også kun har støtte for 1 gateway av gangen her, noe som gjør rådet ditt om å holde seg unna GC100 modelene litt selvmotsigende.
    Jeg vil selv anbefalle iTach modelene pga 8 åpne gatewayer, men man er da avhengig av å styre denne receiveren via RS232 eller trikse til med en portserver e.l.. Eneste fordelene IP har over RS232 er hastighet og at det er kun trengs en kabel. Minuset jeg har opplevd med å styre Denon receiver over IP (AVR-4308a) er at nettverkskortet ikke fantes stabilt. Mulig Denon har fixet på dette, men selv sverger jeg til RS232.
    Nå er vel 4308 en 5-6 år gammel reciever, så regner med at støtten har blitt bedre siden da. Hadde selv 3808a.
    Men jeg ser en post på iRuleforumet fra sept 2012 som sier at Denon generelt bare støtter en connection, så skal ta selvkritikk på den der.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Dette har jeg sett flere ganger på eBay. Tror også HDLnordic.no leverer det på forespørsel, og det kan muligens kjøpes via iRule's egne sider. Har fått bekreftet flere steder at 3 hoder skal funke fint.
    Søker man på ebay etter enten "dual ir emitter" eller "triple ir emitter" så skal de fleste av de fungere helt fint med iRule. Har kjøpt en med 3 uttak, men har ikke fått testet den ennå. Kosta vel 28 kr eller noe

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel 4308 en 5-6 år gammel reciever, så regner med at støtten har blitt bedre siden da. Hadde selv 3808a.
    Men jeg ser en post på iRuleforumet fra sept 2012 som sier at Denon generelt bare støtter en connection, så skal ta selvkritikk på den der.
    Absolutt, men manglende stabilitet på nettverkskortet ga meg litt avsmak. Regner egentlig med at Denon har rettet på dette med seinere modeller.
    En mulighet der for multi gateways er jo nettverkskontroll på hoved fj.kontroll og IR på resten via iTach. Bruker selv en GC100-12 i dag, men den skal sannsynligvis byttes ut med iTach og evt portserver for å expandere mulighetene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en workaround på dette. Hvis du bruker f.eks trigger til zone 3 som jeg ser din reciever har, så kan du slå på zone 3 hver gang du starter recieveren (antar du ikke bruker 3 soner). Min Onkyo TX-NR3009 fungerer flott med denne løsningen. 3.5mm kabel fra den til Emotiva XPA-5, slår på zone 3 så slår den seg av/på samtidig som reciever.

CEC tror jeg du like godt kan glemme om du ønsker litt fleksibilitet.

Mede8er MED1000X3D (IP)
    Onkyo TX-NR5008 (IP)
    Samsung BD-D8500N (IP/IR)
    Epson TW6000 (IR blaster)

Samsungspilleren hadde jeg slått på med IR, og styrt med IP.
    Du trenger en Global Cache iTach WF2IR eller IP2IR.
    Kablet TCP/IP til IR - HDL Nordic

Hvis du har en IR fjernkontroll allerede, kan du lære disse kodene og bruke de i iRule.

Du skal kunne klare deg med 1 stk iTach til ca 1100 kr, og lisens for iRule (300/600 kr).
    Port 1 kjører du på bluray spiller, port 2 på lysdimming, port 3 til IR blaster siktet mot projektor. Du kan senere utvide til 2 IR emittere til da den støtter dual emitters på port 1 og 2.
    Caveman: Takker for glimrande svar!

Er det sånn at eg berre aktiverer sone 3 i menyen på receiver, så vil den automatisk slå på effektforsterkar kvar gong. Eller må eg sjølv slå på sone 3 kvar gong etter at eg har starta receiver?

Må sjekka opp om det er mulig å enkelt byta lysstyringa mi med noko som brukar fjernkontroll. IR er vel det vanlegaste? Då er det berre å bruka IR blaster sikta mot dimmaren?

Mede8er og Bluray spelar har begge enkle fjernkontrollar som går over IP. Men desse er dårlege. Projektoren er kun på/av styring eg treng, så det kan nok sikkert ordnast med CEC, evt. IRule.

Kan Irule programmerast slik at eit "trykk" feks slår av lys, startar PJ, setter volum osv til forhåndsvalgt instilling?

Har ei god stund prøvd å finna noko som gjer at eg kan navigera i feks film/musikkmappa mi på nettverket frå telefonen (utan at PJ treng vera på, altså skjermbildet/info kun på telefon). For så å starta ein film med telefonen og kjøra den gjennom medisapelar/receiver/PJ. Men ser ikkje ut som det er mulig på noko vis... Må vel navigera via Mede8er og til pc, men bruka telefon som skjerm, eller noko sånt då. Nokon som har ide på om dette lar seg gjera?
    Samsung har dette allshare/allcast opplegget til smarttv/bluray, som skal gjere dette, men det fungerer ikkje på SIII telefonane.

Er litt sugen på å kunna styra alt med telefonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søker man på ebay etter enten "dual ir emitter" eller "triple ir emitter" så skal de fleste av de fungere helt fint med iRule. Har kjøpt en med 3 uttak, men har ikke fått testet den ennå. Kosta vel 28 kr eller noe
    Bestilte meg noen tripple ir hoder igår fra ebay. Så håper de kommer ganske fort Er ivrig etter å få igang irule systemet mitt..

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Caveman: Takker for glimrande svar!
    Er det sånn at eg berre aktiverer sone 3 i menyen på receiver, så vil den automatisk slå på effektforsterkar kvar gong. Eller må eg sjølv slå på sone 3 kvar gong etter at eg har starta receiver?
    Du kan legge flere kommandoer på en og samme knapp. Derfor lager du bare en knapp som først slår på reciever (på nyere onkyo holder det faktisk å velge input for å starte reciever), legger inn en 0.5 sek delay, og deretter slår på zone 3, alt med ett trykk!

Må sjekka opp om det er mulig å enkelt byta lysstyringa mi med noko som brukar fjernkontroll. IR er vel det vanlegaste? Då er det berre å bruka IR blaster sikta mot dimmaren?
    Eller en IR emitter hvis mottakeren står i nærheten av iTach. Kjenner ikke så veldig godt disse lysstyringssystemene, tror de fleste kjører på RF? Da trenger du evt. noe som kan oversette IR til RF. Noe som dessverre ikke finnes til Elko. Har selv Philips Hue som jeg kan styre rett fra iRule uten ekstra hardware, men det er kun E27 sokkel enn så lenge.

Mede8er og Bluray spelar har begge enkle fjernkontrollar som går over IP. Men desse er dårlege. Projektoren er kun på/av styring eg treng, så det kan nok sikkert ordnast med CEC, evt. IRule.
    Her er nok iRule løsningen. Projektor bruker du IR blasteren på. På Mede8er tipper jeg du må bruke IR for å slå den av/på. Veldig få, om noen streamere som støtter Power on via IP. Mulig de aller nyeste Mede8er støtter dette.
    Bluray spilleren kjører du enkelt over IP.

Kan Irule programmerast slik at eit "trykk" feks slår av lys, startar PJ, setter volum osv til forhåndsvalgt instilling?
    Forutsatt at recieveren du har støtter å sette en fast verdi, så skal det enkelt kunne gjøres. Man slipper kommandoer på knappen, slik at man får en rekke med kommandoer skilt av delays man kan stille på. F.eks, slå på projektor, vent 0.5 sek, slå på reciever, vent 0.5 sec, osv..

Har ei god stund prøvd å finna noko som gjer at eg kan navigera i feks film/musikkmappa mi på nettverket frå telefonen (utan at PJ treng vera på, altså skjermbildet/info kun på telefon). For så å starta ein film med telefonen og kjøra den gjennom medisapelar/receiver/PJ. Men ser ikkje ut som det er mulig på noko vis... Må vel navigera via Mede8er og til pc, men bruka telefon som skjerm, eller noko sånt då. Nokon som har ide på om dette lar seg gjera?
    Samsung har dette allshare/allcast opplegget til smarttv/bluray, som skal gjere dette, men det fungerer ikkje på SIII telefonane.

Er litt sugen på å kunna styra alt med telefonen
    Her tror jeg du er best tjent med å se på apper til f.eks XBMC eller Jriver. Disse har egne apps hvor du kan browse hele biblioteket ditt. Evt kanskje Plex. Men det krever jo at du har en enhet som kan kjøre dette, f.eks en HTPC. Er fullt mulig for iRule å styre XBMC/Jriver, men GUI er vanskelig å få til slik en dedikert app til XBMC/Jriver har.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iRule har støtte for Denon recievere over IP og RS232. Med Denon AVR-4520 er alt du trenger en nettverkskabel inn i Denon, legge den til som Gateway i iRule og du er i gang

Elko Wireless er ikke kompatibelt med iRule så vidt meg bekjent. Dette går vel på RF, og det finnes ingen boks som kan oversette IR kommandoer til RF som Elko takler. En kollega har prøvd å få dette til, men ser ut til at det fantes en boks før, som ikke er i produksjon lenger.

Somfy er jeg litt usikker på, men mener jeg har lest at det skal være mulig.

Hvis du kan liste opp det du skal fjernstyre, skal jeg prøve å svare på hva du trenger. Denon recieveren styrer du enkelt med IP, glem RS232.
    Det finnes en boks fra Global Cache som har RS232/IR/Seriell innebygd, men den støtter kun 1 tilkobling om gangen. Det betyr at du ikke kan fjernstyre systemet fra f.eks en iPhone og en iPad samtidig.

De fleste velger å gå for Global Cache iTach. På projektoren min bruker jeg en IR blaster fra iTach, funker som fjell
    Denne kan styre projektoren din og opp til 4 andre enheter over IR (IR har ikke 2veis kommunikasjon, men det vet du vel allerede):
    Kablet TCP/IP til IR - HDL Nordic
    Beklager at jeg har litt tungt for det...:wink: Trenger tydeligvis å få dette inn med teskje...

Kan iRule kommunisere direkte med Denon-recieveren dersom denne kobles til nettverket? Dersom dette er mulig trenger jeg altså bare denne IP-til-IR omformeren i tillegg? 3 IR er kankje litt lite, finnes det en modell med flere IR utganger? Er det noe begrensning på lengen på disse IR senderne? Jeg må i så fall legge 20m kabel tilbake for å dekke prosjektoren. Jeg har tenkt å ha en egen tablet til dette formålet, men det er sikkert praktisk å kunne gå inn via andre enheter i tillegg. Er det slik at det er begrensninger på hvor mange enheter man kan koble til med Appen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML
    Beklager at jeg har litt tungt for det...:wink: Trenger tydeligvis å få dette inn med teskje...

Kan iRule kommunisere direkte med Denon-recieveren dersom denne kobles til nettverket? Dersom dette er mulig trenger jeg altså bare denne IP-til-IR omformeren i tillegg? 3 IR er kankje litt lite, finnes det en modell med flere IR utganger? Er det noe begrensning på lengen på disse IR senderne? Jeg må i så fall legge 20m kabel tilbake for å dekke prosjektoren. Jeg har tenkt å ha en egen tablet til dette formålet, men det er sikkert praktisk å kunne gå inn via andre enheter i tillegg. Er det slik at det er begrensninger på hvor mange enheter man kan koble til med Appen?
    Det stemmer, Denon støtter styring og feedback over nettverk, med en meget detaljert og god protokoll. (Samme som rs232c)

Alle iTach IR har 3 utganger som igjen hvertfall skal støtte opptil emittere med 3 hoder, samt at en av utgangene kan defineres som blaster. (Sterkere IR signal som sender over en lenger rekkevidde, følger med)
    I ditt tilfelle ville jeg vurdert å bruke blasteren mot prosjektor, har du fri sikt vil du fint kunne styre denne fra andre siden av rommet. Alternativt kan både trigger og rs232 være gode løsninger på dette, selv om rs232 vil øke kosdnaden.

Ingen begrensning på antal enheter, som utstyr du styrer, men det er en begrensning på antall håndsett, dvs fj.kontroller du får tilgang på å lage (3 med basic og 5 med pro, ekstra kan kjøpes for $15) og fj.kontroller som kan kobles mot gateway. Max 1 mot f.eks Denon over IP og GC100-XX og max 8 mot iTach modellene, bare for å gi noen eksempler.

Håper dette hjalp litt.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker IR blaster for å slå av/på projektor. Helt klart den enkleste løsningen. Eneste fordelen man får med en egen iTach til projektoren er vel 2veis kommunikasjon hvis projektoren/iRule støtter dette over RS232. Men da er du avhengig av et strømuttak til iTach og en seriellkabel ved projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan legge flere kommandoer på en og samme knapp. Derfor lager du bare en knapp som først slår på reciever (på nyere onkyo holder det faktisk å velge input for å starte reciever), legger inn en 0.5 sek delay, og deretter slår på zone 3, alt med ett trykk! .
    Dette høyres veldig fint ut! Fekk til å styra effekt med sone 2 kontrollen min i går, omsider. Har tenkt å legga op til 9.1 kanalar etterkvart, med front high. Heldigvis er sone 2 i staden for front wide, som eg ikkje skal bruka.

Eller en IR emitter hvis mottakeren står i nærheten av iTach. Kjenner ikke så veldig godt disse lysstyringssystemene, tror de fleste kjører på RF? Da trenger du evt. noe som kan oversette IR til RF. Noe som dessverre ikke finnes til Elko. Har selv Philips Hue som jeg kan styre rett fra iRule uten ekstra hardware, men det er kun E27 sokkel enn så lenge.
    Eg er veldig ukjent med sysstyring sjølv. Kan godt vera det meste er RF. Det må eg forhøyra meg litt om. Det finst ikkje evt. ein RF/IP Itach dings som kan brukast?

Her er nok iRule løsningen. Projektor bruker du IR blasteren på. På Mede8er tipper jeg du må bruke IR for å slå den av/på. Veldig få, om noen streamere som støtter Power on via IP. Mulig de aller nyeste Mede8er støtter dette.
    Bluray spilleren kjører du enkelt over IP.
    Kan sjekka ut om eg er så heldig at den støtter power on via IP. Ellers er det vel å bruka IR. Det er kun på/av eg egentleg treng til Mede8er og projektor.

Forutsatt at recieveren du har støtter å sette en fast verdi, så skal det enkelt kunne gjøres. Man slipper kommandoer på knappen, slik at man får en rekke med kommandoer skilt av delays man kan stille på. F.eks, slå på projektor, vent 0.5 sek, slå på reciever, vent 0.5 sec, osv..

Her tror jeg du er best tjent med å se på apper til f.eks XBMC eller Jriver. Disse har egne apps hvor du kan browse hele biblioteket ditt. Evt kanskje Plex. Men det krever jo at du har en enhet som kan kjøre dette, f.eks en HTPC. Er fullt mulig for iRule å styre XBMC/Jriver, men GUI er vanskelig å få til slik en dedikert app til XBMC/Jriver har.
    Fant i går ut, til mi store glede, at Mede8er støttar styring via Bubble upnp, som eg har brukt til å strømma til telefonen. Dette fungerte litt ustabilt, men det fungerte. Minuset er at det ser ut som strømminga ikkje går PC->ruter->Mede8er via kabel, men heller PC->ruter->trådlaust->telefon->Mede8er... eller noko sånt. Som gjer at avspeling av store filer med høg kvalitet, er vanskeleg. Men det fungerte på eit vis

Så med IR til Mede8er og bluray, IR blaster til projektor, IP til receiver og evt. eit eller anna til lys, så kan eg vera i mål?

Vil helst ha inn minst mulig med utstyr og boksar, då det etterkvart knip på plassen.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes noen overganger du kan bruke til visse systemer. F.eks finnes det en boks du kan koble til iTach som lar deg styre Nexa.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dahar jeg bestilt. Gleder meg til å begynne å tilpasse dette systemet. Ser forøvrig at HDL også reklamerer med et eget system Om iRidium. Hvordan er dette vs iRule? Kommer helt sikkert tilbake med ytterligere spørsmål...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML
    Dahar jeg bestilt. Gleder meg til å begynne å tilpasse dette systemet. Ser forøvrig at HDL også reklamerer med et eget system Om iRidium. Hvordan er dette vs iRule? Kommer helt sikkert tilbake med ytterligere spørsmål...
    Med iRidium snakker vi en helt annen pris enn iRule, og det er neppe like brukervenlig mot DIY. iRule er latterlig billig i forhold til kvalitet og muligheter etter det jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en Pro-lisens for å kjapt teste dette litt. Som forventet var dette relativt komplisert og etter 15 raske minutter klarte jeg ikke å finne noen av mine enheter... Uansett fikk jeg testet responsen på Appen med en standard template og dette så jo meget lovende ut! Kommer nok sterker tilbake etter å ha lest litt om programvaren...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Læringskurven virker noe bratt til å begynne med, men du kommer fort nok inn i det. Det blir utrolig gøy når du finner gangen i det. Lykke til.

Side 13 av 15 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •