iRule - Fjernkontroll på iOS & Android - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 300
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ska oppdatere når jeg har fått testet. Jeg må demontere den ene lysbryteren min for og komme til dimmeren og det har jeg ikke hatt tid til. Skal se om jeg ikke får gjort noe på lørdag eller søndag.

Når det gjelder teknologien til Nexa så er det kanskje en grunn til at det er så billig. Betaler heller 200 kroner for en dimmer med gammel teknologi (som faktisk funker bra) enn og betale 600-1000 kroner for en bryter fra de mer kjente merkene som kanskje bruker en annen teknologi.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt til her. Å bruke kodene fra Sydia.se funket veldig bra. Her kunne jeg lage egne knapper med forhåndsdefinert dimme nivå. Funket veldig greit. Men jeg sliter litt med å få dimmer til og reagere. Pluss at den reagrerer på koder som ikke er programert selv om alle kodene skal være slettet. Men skal prøve og bytte ut dimmeren og se om det hjelper. Alle andre bryterne som jeg har programert som ikke har dimmer funker utmerket.

Den TX-433 boksen som sydia selger har relativ grei rekkevidde og. Den ligger inne i tv benken min i 2 etasje, og rekker fint ned til kjøkkene i 1 etasje. Det greier jeg ikke med fjernkontrollen til nexa...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Stian
    Da har jeg fått testet litt til her. Å bruke kodene fra Sydia.se funket veldig bra. Her kunne jeg lage egne knapper med forhåndsdefinert dimme nivå. Funket veldig greit. Men jeg sliter litt med å få dimmer til og reagere. Pluss at den reagrerer på koder som ikke er programert selv om alle kodene skal være slettet. Men skal prøve og bytte ut dimmeren og se om det hjelper. Alle andre bryterne som jeg har programert som ikke har dimmer funker utmerket.

Den TX-433 boksen som sydia selger har relativ grei rekkevidde og. Den ligger inne i tv benken min i 2 etasje, og rekker fint ned til kjøkkene i 1 etasje. Det greier jeg ikke med fjernkontrollen til nexa...
    Hvilken boks bruker du for å styre nexa via irule?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en iTac IP2IR for og gjør om til IR fra iRule og en TX-433 fra sydia.se som gjør om fra IR til RF. Kjøpte en pakke hos sydia.se som inneholdt disse 2 boksene, 3 dimmere og 1 skjøtepadde fra Nexa. Kom vel på 2100 ink frakt og mva hvis jeg ikke husker helt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Stian
    Har en iTac IP2IR for og gjør om til IR fra iRule og en TX-433 fra sydia.se som gjør om fra IR til RF. Kjøpte en pakke hos sydia.se som inneholdt disse 2 boksene, 3 dimmere og 1 skjøtepadde fra Nexa. Kom vel på 2100 ink frakt og mva hvis jeg ikke husker helt feil.
    Da mangler jeg den tx-433 boksen og nexa Vurderer også å styre lys med irule Har bestilt meg en Galaxy tab som jeg skal ha irule på

Har nå bare testet å styre forsterker og tv via IR og XBMC via nettverket

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor får jeg kjøpt iRule i dag?

Og til hvilke pris?
    Er det noe annet utstyr som anbefales i tillegg. Har Denon forsterker (husker ikke hvilke i farten), Wii, PS3, TV-Boks men snart Cam Kort og Samsung smart tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iRule lisens kan kjøpes fra hjemmesiden deres, det er 49$ for basic. Det gir mulighet for 3 fj.kontroller.
    Du trenger også en IR Gateway og det kan du kjøpe her: Global Caché IR/IP - HDL Nordic
    Merk deg at alle priser er uten moms.
    For PS3 trenger du også en IR-BT sak, f.eks Logitech Harmony PS3 adapter.
    Wii vet jeg ikke om lar seg kontrollere via iRule.
    Du kan også prøve gratis iRule i 2 uker før du bestemmer deg.
    Dette er minimum det du trenger for ditt oppsett. Om du går opp i pris åpner det seg også mange nye muligheter.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har bestilt skjenk slik at alle komponentene mine i stua (har egen hjemmekino i tillegg) blir skjult. Har derfor sett på iRule og nå bestilt GC IP2IR-P for å teste dette.

Har allerede iPad 1 og 2, men ikveld ble iPad mini lansert.
    I mitt hode hadde kanskje en iPad mini vært mer passelig størrelse som fjernkontroll? Snakker 308 gram istedenfor 6-700, 1024x768 pixler.

Hva tror folket? Koster 2590 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2590 er fantasipris, den koster 329 dollar og normal omregning er ti-gangen dessverre. Så da kommer iPad mini til å starte på ca 3200,-

Jeg valgte Googles nettbrett (og også en av de raskeste Android-tabletene på planeten): Nexus 7. Det koster 199 dollar, eller 1970,- hos Multicom. Lynkjapp, 7" skjerm (og høyere oppløsning enn iPad Mini) som er perfekt størrelse for fjernkontroll, og god byggekvalitet.

Har fra før en stereobenk med lukkede dører og ville ikke hatt det på noen annen måte. Har fra før hatt Harmony 1000 med RF-extender, så Philips Pronto TSU9600 og nå iRule. Ingen av løsningen er perfekte, men hadde jo vært kjedelig om det ikke kom nye ting å investere i

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    2590 er fantasipris, den koster 329 dollar og normal omregning er ti-gangen dessverre. Så da kommer iPad mini til å starte på ca 3200,-

Jeg valgte Googles nettbrett (og også en av de raskeste Android-tabletene på planeten): Nexus 7. Det koster 199 dollar, eller 1970,- hos Multicom. Lynkjapp, 7" skjerm (og høyere oppløsning enn iPad Mini) som er perfekt størrelse for fjernkontroll, og god byggekvalitet.

Har fra før en stereobenk med lukkede dører og ville ikke hatt det på noen annen måte. Har fra før hatt Harmony 1000 med RF-extender, så Philips Pronto TSU9600 og nå iRule. Ingen av løsningen er perfekte, men hadde jo vært kjedelig om det ikke kom nye ting å investere i
    Er ikke mye til fantasipris så lenge apple.no sier at den starter fra 2590 for 16gb. Skal du ha 3g så koster det 1000 kr mer, men det er ikke noe poeng..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der var prisene kommet på apple.no. Bra de begrenser påslaget litt, normal gange fra Eplene har vært 10-gangen på lanseringsprisen i USA.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thklinge
    Se der var prisene kommet på apple.no. Bra de begrenser påslaget litt, normal gange fra Eplene har vært 10-gangen på lanseringsprisen i USA.
    Det er vel ikke helt sant. iPad 3 og 4 16gb koster 499 i USA, mens den koster 3890 i Norge. Dvs dollar x 7,7 mens dollar x moms = 7.5.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    iRule lisens kan kjøpes fra hjemmesiden deres, det er 49$ for basic. Det gir mulighet for 3 fj.kontroller.
    Du trenger også en IR Gateway og det kan du kjøpe her: Global Caché IR/IP - HDL Nordic
    Merk deg at alle priser er uten moms.
    For PS3 trenger du også en IR-BT sak, f.eks Logitech Harmony PS3 adapter.
    Wii vet jeg ikke om lar seg kontrollere via iRule.
    Du kan også prøve gratis iRule i 2 uker før du bestemmer deg.
    Dette er minimum det du trenger for ditt oppsett. Om du går opp i pris åpner det seg også mange nye muligheter.
    Takk for hjelpen!
    Jeg valgte å bestille RedEye fra soundgarden.no. Men ble meget skuffet. Skulle jeg få mine enheter til å respondere til RedEye sine IR signaler så måtte jeg ha den foran TVbenken.. Enten på salongbordet eller i sofaen.
    Den er nå returnert.

Så da lurer jeg på om iRule er noe bedre??:-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LilliTTT
    Takk for hjelpen!
    Jeg valgte å bestille RedEye fra soundgarden.no. Men ble meget skuffet. Skulle jeg få mine enheter til å respondere til RedEye sine IR signaler så måtte jeg ha den foran TVbenken.. Enten på salongbordet eller i sofaen.
    Den er nå returnert.

Så da lurer jeg på om iRule er noe bedre??:-)
    Jeg har satt opp iRule etter at jeg kjøpte skjenk i stua til å gjemme alle komponentene. Det tar et par timer før man får teken på selve programmeringen, men om du er middels pckyndig er det bare moro

Har kun brukt det i 1 uke, men allerede strålende fornøyd. Med Global Cache enhetene og evt. ip Control så er det veldig responsivt, ingen delay!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge sidan eg har vert innom denne tråden no. Er ferdig med kjellarstova, og dei fleste komponentar er handla inn.

Har no ein galaxy SIII og Samsung BD-D8500 bluray/mediaspelar/tv-tuner. Har lasta ned og testa Samy go remote app til denne, men den imponerte ikkje. Bruker eit program som heiter Mezzmo til på stasjonær pc i 2. etg for å strømma filer via kabel til blurayen i kjellar. Brukar Bubble Upnp for å streama til telefonen. Dette fungerer ganske greit.

Vurderer no Irule for å få styrt bluray, receiver lysdimming og evt. varmekablar frå telefonen. Kva treng eg då?

Kanskje eg er litt på jordet her, og at dette spm. høyrer heimai anna tråd, men. Er det mulig å bla i filene mine på pcen med telefonen utan at bluray, pj og slikt må vera på, for så å spela av innhaldet på blurayen? Altså at eg feks finn ein film eg vil sjå med telefonen, startar den og slår på alt utstyrog startar filmen med telefonen, utan å røra ein fjernkontroll?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har brukt irule sammen med viasat hdpvr dekoder`?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte å satse på iRule, men synes dette er relativt inviklet... Jeg skal styre standard hjemmekinokomponenter og kommer til å velge iRule pga strålende omtaler. Det viktigste for meg i første omgang er å ha en fjernkontroll som har mulighet for 2-veis kommunikasjon. Vil gjerne ha info om volum, surroundsetting osv i displayet. Dette forstår jeg er greit å få til med iRule. Kommer vel til å gå for ELKO Wireless i kinoen og det hadde jo vært flott om dette også kunne kontrolleres. Sannsynligvis også rullgardiner med Somfy motorer, men dette blir kanskje vanskelig.

Uansett: Jeg blir ikke helt klok på hva jeg trenger av utstyr... Utstyret vil stå i et annet rom der også ruteren er plassert. Skal styre en DENON AVR-4520 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben og denne har RS232 mulighet. Vet ikke helt om den også kan styres via nettverk. Hvilken boks fra iRule trenger jeg da i dette rommet? Må jo også kontrollere en del utstyr via IR. Dersom jeg også skal styre prosjektoren må jeg vel trekke en IR (?) kabel tilbake til denne? Lys og rullgardiner styres vel via RF. FInnes det en boks fra iRule som har RS232, IR og RF innebygd?

Jeg ser at de nå har Sonos-integrasjon. Vil det si at man kan styre Sonos direkte fra iRule uten å bruke Sonos-Appen i tillegg?

Takknemlig for tilbakemelding!

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML
    Jeg tenkte å satse på iRule, men synes dette er relativt inviklet... Jeg skal styre standard hjemmekinokomponenter og kommer til å velge iRule pga strålende omtaler. Det viktigste for meg i første omgang er å ha en fjernkontroll som har mulighet for 2-veis kommunikasjon. Vil gjerne ha info om volum, surroundsetting osv i displayet. Dette forstår jeg er greit å få til med iRule.
    iRule har støtte for Denon recievere over IP og RS232. Med Denon AVR-4520 er alt du trenger en nettverkskabel inn i Denon, legge den til som Gateway i iRule og du er i gang

Kommer vel til å gå for ELKO Wireless i kinoen og det hadde jo vært flott om dette også kunne kontrolleres. Sannsynligvis også rullgardiner med Somfy motorer, men dette blir kanskje vanskelig.
    Elko Wireless er ikke kompatibelt med iRule så vidt meg bekjent. Dette går vel på RF, og det finnes ingen boks som kan oversette IR kommandoer til RF som Elko takler. En kollega har prøvd å få dette til, men ser ut til at det fantes en boks før, som ikke er i produksjon lenger.

Somfy er jeg litt usikker på, men mener jeg har lest at det skal være mulig.

Uansett: Jeg blir ikke helt klok på hva jeg trenger av utstyr... Utstyret vil stå i et annet rom der også ruteren er plassert. Skal styre en DENON AVR-4520 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben og denne har RS232 mulighet. Vet ikke helt om den også kan styres via nettverk. Hvilken boks fra iRule trenger jeg da i dette rommet? Må jo også kontrollere en del utstyr via IR. Dersom jeg også skal styre prosjektoren må jeg vel trekke en IR (?) kabel tilbake til denne? Lys og rullgardiner styres vel via RF. FInnes det en boks fra iRule som har RS232, IR og RF innebygd?
    Hvis du kan liste opp det du skal fjernstyre, skal jeg prøve å svare på hva du trenger. Denon recieveren styrer du enkelt med IP, glem RS232.
    Det finnes en boks fra Global Cache som har RS232/IR/Seriell innebygd, men den støtter kun 1 tilkobling om gangen. Det betyr at du ikke kan fjernstyre systemet fra f.eks en iPhone og en iPad samtidig.

De fleste velger å gå for Global Cache iTach. På projektoren min bruker jeg en IR blaster fra iTach, funker som fjell
    Denne kan styre projektoren din og opp til 4 andre enheter over IR (IR har ikke 2veis kommunikasjon, men det vet du vel allerede):
    Kablet TCP/IP til IR - HDL Nordic

Jeg ser at de nå har Sonos-integrasjon. Vil det si at man kan styre Sonos direkte fra iRule uten å bruke Sonos-Appen i tillegg?
    Det stemmer, du får en egen modul inne i iRule som kan brukes til å styre Sonos. Den er laget av iRule, og ikke Sonos selv. Brukergrensesnittet er vel litt annerledes muligens.

Til slutt så vil jeg si at du gjør et godt valg med iRule. Brukt det selv i 5 mnd cirka, og det fungerer som fjell! Du vil bruke et par kvelder på å lære deg programmeringen, men når du har fått oversikten, går nye endringer kjempefort. Alt kan tunes, grafikk, UI, slå på x ting med 1 knapp.

Her hjemme har jeg Power on som gjør følgende, bare som eksempel:

I kinoen:
    Slå på projektor (IR blaster)
    Slå på reciever (IP)
    Slå på HD PVR (IR emitter)
    Få reciever til å trigge effektforsterker (3.5mm fra reciever)

I stua:
    Slå på reciever (IP)
    Slå på TV (IR emitter)
    Slå på HD PVR (IR emitter)
    Slå på Philips Hue lyspærer (IP)

Selv samboeren og guttungen på 16 mnd liker iRule, og det er vel et kvalitetsstempel

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nokon måte å få Irule til å slå på effektforsterkar via 12v trigger, utan at det går via receiver? Receiveren (onkyo TX-NR5008) min har desverre ikkje 12v trigger ut på sone 1.

Har prøvd meg till fram med å få alt utstyret mitt til å slå seg på samtidig, frå ein kontroll, via CEC, men får det ikkje heilt til. Får receiver til å slå på projektoren, men ikkje kilden (mede8er). Vurderer igjen Irule.

Nokon som kan hjelpa meg kva eg treng for å få styrt dette utstyret med Galaxy SIII?

Mede8er MED1000X3D
    Onkyo TX-NR5008
    Samsung BD-D8500N
    Epson TW6000

2-veg kommuniksasjon med Mede8er og receiver hadde vert supert.

Går det i tillegg an å styra lysdimminga i rommet dersom eg bytar potmeteret (bakerst i rommet) med eit med feks IR fjernkontroll?

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er det nokon måte å få Irule til å slå på effektforsterkar via 12v trigger, utan at det går via receiver? Receiveren (onkyo TX-NR5008) min har desverre ikkje 12v trigger ut på sone 1.
    Det finnes en workaround på dette. Hvis du bruker f.eks trigger til zone 3 som jeg ser din reciever har, så kan du slå på zone 3 hver gang du starter recieveren (antar du ikke bruker 3 soner). Min Onkyo TX-NR3009 fungerer flott med denne løsningen. 3.5mm kabel fra den til Emotiva XPA-5, slår på zone 3 så slår den seg av/på samtidig som reciever.

Har prøvd meg till fram med å få alt utstyret mitt til å slå seg på samtidig, frå ein kontroll, via CEC, men får det ikkje heilt til. Får receiver til å slå på projektoren, men ikkje kilden (mede8er). Vurderer igjen Irule.
    CEC tror jeg du like godt kan glemme om du ønsker litt fleksibilitet.

Nokon som kan hjelpa meg kva eg treng for å få styrt dette utstyret med Galaxy SIII?
    2-veg kommuniksasjon med Mede8er og receiver hadde vert supert.
    Mede8er MED1000X3D (IP)
    Onkyo TX-NR5008 (IP)
    Samsung BD-D8500N (IP/IR)
    Epson TW6000 (IR blaster)

Samsungspilleren hadde jeg slått på med IR, og styrt med IP.
    Du trenger en Global Cache iTach WF2IR eller IP2IR.
    Kablet TCP/IP til IR - HDL Nordic

Går det i tillegg an å styra lysdimminga i rommet dersom eg bytar potmeteret (bakerst i rommet) med eit med feks IR fjernkontroll?
    Hvis du har en IR fjernkontroll allerede, kan du lære disse kodene og bruke de i iRule.

Du skal kunne klare deg med 1 stk iTach til ca 1100 kr, og lisens for iRule (300/600 kr).
    Port 1 kjører du på bluray spiller, port 2 på lysdimming, port 3 til IR blaster siktet mot projektor. Du kan senere utvide til 2 IR emittere til da den støtter dual emitters på port 1 og 2.

Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •