iRule - Fjernkontroll på iOS & Android - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 300
    Newcomer prosondude sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tilkobling

jeg finner den på den trådløse listen og kommer meg inn på den men lurer på om jeg gjør noe feil i settings ...for etter at den lagrer oppsett så forsvinner itach fra trådløslisten .......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forsvinner når du har satt den opp ja. Da skal den jo kobles til ditt eksisterende nettverk. Har du gjort det riktig skal den blinke grønt bak. Lyser den kontinuerlig er det feile instillinger.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Videre...

Ja..etter litt ferie så er det påann igjen her.. FÅr itachen til å blinke slik som den skal og jeg finner den med ihelp og kan gå inn via den for å endre settings....
    Men..
    Finner den ikke med ipaden når jeg.søker etter gateways...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt IP adr. til statisk, evt låst den i routeren? Har du rette IP adr. på iPaden?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe inn alt jeg trenger for og få dette til og virke og har noen spørsmål til dere som har hatt dette en stund.

Har i dag en logitech Harmony 1100. På denne hvis jeg allerede ser på tv f.eks (tv, forsterker og altibox på) og vil gå over til og spille playstation så skrur harmonyen av altiboxen og skrur på ps3en. Altså så lar den tven og forsterkeren på. Endrer input på forsterker så klart.

Kom over en review av iRule på youtube og han skrudde av alt før han startet en ny aktivitet. Er det sånn at det ikke går ann og få iRule til og "huske" hvilke enheter som skal stå på, hvilke som må skrus av og hvilke som må skrus på for hver aktivitet? Uavhengig om jeg allerede står i en aktivitet og skal bytte til en annen eller om jeg bare starter den første aktiviteten?

Hvilen device må jeg søke på for å kunne legge inn kodene til NEXA lyssystemet? skal eventuelt bestille den IR-RF boksen.

Hvilken device må jeg søke på for å få opp PVR boksen til Altibox?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det at iRule ikke husker hvorvidt et apparat er av eller på, men dette er forsåvidt lett å programmere seg rundt, og vil kunne gjøres langt mer flexibelt og brukervenlig enn Harmony's "hukommelse".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gi ett enkelt eksempel? Har tenkt litt på det og bare ha en egen side med power kommandoer. Eller er det en enklere måte og gjøre det på?

I denne videoen sier han og at det ikke går Ann og slå av ps3en. Stemmer det enda?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selfølgelig en måte å gjøre det på, men blir ikke akkurat strømlinjeformet. Det første du må bestemme deg for er hvilke apparater du ønsker skal være av eller på i forhold til hverandre. Om du vil slå av Altibox dekoderen i mellom aktiviteter legger du inn kommandoen for å slå den av når du bytter aktivitet og legger inn kommandoen for å skru den på igjen når når du går tilbake til den aktiviteten. Problemet er at du ikke har diskre av og på noe som gjør at du må tenke nøye gjennom når av/på kommandoen brukes for å unngå forvirring.
    Jeg liker å la min pvr stå på mellom aktiviteter, pga timeshift funksjonen.

PS3 funker fint med adapter, bruker selv Logitech Harmony IR-BT adapter. Skru på er enkelt, skru av er litt verre...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen problem med å slå av ps3. Legg mange power off rett etter hverandre uten delay, så tror den at ps knappen blir holdt nede.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ablokhus
    Jeg har ingen problem med å slå av ps3. Legg mange power off rett etter hverandre uten delay, så tror den at ps knappen blir holdt nede.
    Ja, jeg har laget en slik makro jeg og, og det fungerer forutsatt at du er i menyen og ikke i et spill. Siden jeg kun bruker PS3 til spilling har jeg funnet ut at jeg likegodt kan bruke håndkontrollen til å slå den av, men for dem som bruker den til potensiale er makroen en god løsning.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 Vermont adapter

Først vil jeg si at jeg endelig har fått det meste til med irule til nå...men
    Denne ps3 adapteren får jeg ikke til...

Hvordan parrer jeg iPad med ps3 ...for båt jeg trykker på start og enter samtidig så blir jo det bare ett trykk og ikke noe mer enn det med tanke på at de skal holdes inne...

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony adapter ps3

Ja.. Det var selvfølgelig det den heter...

Noen som kan si detaljert hvordan man får den til å fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en egen knapp på adapteren som sender det signalet du trenger for å parre den mot PS3. Velg legg til BT fjerntroll i PS3 innstillinger og når det står at du skal holde inn disse 2 knappene hoøder du i stedet knappen på adapteren.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3

Ps3 finner Harmonyadapteren men jeg lurer på om ir kodene er feil...for ingenting skjer nå jeg peker mot adapteren...har prøvd flere koder fra builderen....tips?

Takker for god hjelp så langt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg bruker koder fra iRule og ikke fra brukerbasen, husker ikke hvilken, men kan sjekke når jeg en gang kommer meg på en PC. En viktig ting er at ir proben må være nøyaktig plassert på adapteren.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Tror jeg bruker koder fra iRule og ikke fra brukerbasen, husker ikke hvilken, men kan sjekke når jeg en gang kommer meg på en PC. En viktig ting er at ir proben må være nøyaktig plassert på adapteren.
    Ok.har forsøkt litt div uten hell..men kan jo hende at proben har vært feilt plassert ja...

Sliter forresten med Get hdpvr dekoderen...bruker itach og ir learner men Get boksen tar ikke kodene...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på styring av Nexa sine enheter.

I iphone appen til nexa så kan du justere dimmeren ved en skyvebar. Vet og at det skal gå å få til og sette inn % styrke på knapper i irule. Er det noen som har fått til dette?

Hvilken kilde bruker dere? De jeg finner har kun av/på knapper. Ingen som heter dimming eller noe lignende.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med Nexa, om du får/har tilgang på protokollen går det fint an å legge kommandoene du trenger selv. Den beste måten er å forstå hvordan kodene må skrives inn i iRule, og ikke minst testing underveis, til du har grepet på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsket litt og funnet ut av dette med Nexa kodene selv faktisk. De komandoene som ligger tilgjengelig i iRule er kun av/på (som jeg har funnet). Dimmerene til nexa (hvertfall den som legges bak bryter i vegg) har mulighet til og defineres på styrke fra 1-16.

Hos sydia.se så ligger disse kodene ute på support sidene deres under drivere. Søk etter Nexa så kommer de opp. Helt genialt. Har ikke fått testet disse kodene, men de ser nokså like ut som de jeg bruker i dag. Her er og kodene for dimmenivå. Skal få testet litt når jeg komme hjem i dag.

Ellers funker dette systemet helt konge. Styrer så langt altibox, samsung tv, pioneer forsterker og nexa sine kontroller fra 1 stk IP2IR itac boks. Skal i tillegg koble opp Apple TV og PS3 til dette.

Som sagt tidligere i denne tråden, litt tidkrevende og sette opp, men mulighetene er så mye bedre enn alt annet jeg har vert borti...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Stian
    Har forsket litt og funnet ut av dette med Nexa kodene selv faktisk. De komandoene som ligger tilgjengelig i iRule er kun av/på (som jeg har funnet). Dimmerene til nexa (hvertfall den som legges bak bryter i vegg) har mulighet til og defineres på styrke fra 1-16.

Hos sydia.se så ligger disse kodene ute på support sidene deres under drivere. Søk etter Nexa så kommer de opp. Helt genialt. Har ikke fått testet disse kodene, men de ser nokså like ut som de jeg bruker i dag. Her er og kodene for dimmenivå. Skal få testet litt når jeg komme hjem i dag.

Ellers funker dette systemet helt konge. Styrer så langt altibox, samsung tv, pioneer forsterker og nexa sine kontroller fra 1 stk IP2IR itac boks. Skal i tillegg koble opp Apple TV og PS3 til dette.

Som sagt tidligere i denne tråden, litt tidkrevende og sette opp, men mulighetene er så mye bedre enn alt annet jeg har vert borti...
    Hold oss i loopen på denne, Mr Stian!
    Jeg bruker iTach Wifi til serielinje sammen med iRule.
    Jeg synes Nexa konverterboks til 433MHz RF (søppelbåndet) virker utdatert og gammeldags. Her burde de hatt IP rett i dimmeren, styrt direkte med HTML kommandoer fra iRule, evt. at man kunne koble på et lite Aksess punkt (minnepinne), evt. Blutooth kontroll.

Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •