Beyerdynamic 770pro lukket vs 990pro åpen - samt spm. om ohm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beyerdynamic 770pro lukket vs 990pro åpen - samt spm. om ohm

Hei
    Skal kjøpe meg et headset til musikk, film og gaming, og sitter på valget mellom Beyerdynamic DT 770 Pro (lukket) og DT 990 Pro (åpen)

Komplett.no - Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro 80
    BeyerDynamic DT 990 Pro 250 - Ã…pent - Hodetelefoner

Har forstått det slik at åpne har bedre lyd, men også at lyden lekker. Hvor mye lekker den? Liten hensikt i å ha bedre lyd hvis fruen som sitter i stuen med meg ber meg skru ned lyden fordi jeg forstyrrer henne og kan vekke ungen...

Hva angår ohm. 770'en har 80 (billigste jeg finner), mens 990 har 250 (kun funnet den på linken over). Tilkoblingen vil bli fra minijack'en til tv'en og til pc, krever 990 mer juice enn hva den kan få levert?

Gi meg gjerne en innføring i dette med ohm, har lest litt, men ikke lett å bli klok av. Jeg har forenklet det og tenker slik:

Ohm krever en viss mengde kraft for å levere, spm. er om utgangen jeg bruker gir slik kraft. Eksempelvis vil ikke en ipod kunne levere, samtidig som den i sitt desperate forsøk på å levere, vil få tømt batteriet sitt kjapt.

Går utifra dette er feil, og kunne gjerne tenke meg en forklaring.

Er lavere ohm mer anvendelig til det meste?
    Gir høyere ohm bedre lyd?

Takker for svar

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dinger
    Hei
    Skal kjøpe meg et headset til musikk, film og gaming, og sitter på valget mellom Beyerdynamic DT 770 Pro (lukket) og DT 990 Pro (åpen)

Komplett.no - Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro 80
    BeyerDynamic DT 990 Pro 250 - Ã…pent - Hodetelefoner

Har forstått det slik at åpne har bedre lyd, men også at lyden lekker. Hvor mye lekker den? Liten hensikt i å ha bedre lyd hvis fruen som sitter i stuen med meg ber meg skru ned lyden fordi jeg forstyrrer henne og kan vekke ungen...

Hva angår ohm. 770'en har 80 (billigste jeg finner), mens 990 har 250 (kun funnet den på linken over). Tilkoblingen vil bli fra minijack'en til tv'en og til pc, krever 990 mer juice enn hva den kan få levert?

Gi meg gjerne en innføring i dette med ohm, har lest litt, men ikke lett å bli klok av. Jeg har forenklet det og tenker slik:

Ohm krever en viss mengde kraft for å levere, spm. er om utgangen jeg bruker gir slik kraft. Eksempelvis vil ikke en ipod kunne levere, samtidig som den i sitt desperate forsøk på å levere, vil få tømt batteriet sitt kjapt.

Går utifra dette er feil, og kunne gjerne tenke meg en forklaring.

Er lavere ohm mer anvendelig til det meste?
    Gir høyere ohm bedre lyd?

Takker for svar
    Jo lavere ohm jo lettere er den å drive, eksempelvis av ipod og lignende ja. Åpne hodetelefoner er ikke å anbefale hvis du skal bruke hodetelefonene i samme rom som andre. Da må du regne med at du ikke kan spille så høyt som du ønsker hvertfall.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar

Er det ett fett hvilken ohm jeg går for? Hvis ikke, hvorfor burde jeg velge den ohm'en jeg velger..?
    Går utifra både høyt og lavt har sine fordeler. Vil som sagt kobles direkte til kilden (tv og pc, og senere vil jeg forhåpentligvis ha en forsterker)

Må si 990 frister mest, men har tilgode å oppleve i praksis hvor mye lyden lekker...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ett fett hvilken ohm jeg går for? Hvis ikke, hvorfor burde jeg velge den ohm'en jeg velger..?
    Går utifra både høyt og lavt har sine fordeler. Vil som sagt kobles direkte til kilden (tv og pc, og senere vil jeg forhåpentligvis ha en forsterker)

Må si 990 frister mest, men har tilgode å oppleve i praksis hvor mye lyden lekker...
    Usikker på om det har noen reelle fordeler med høyt ohm, men det har hvertfall endel bakdeler med tanke på tungdrevenhet. Så for mest mulig fleksibel bruk bør du velge så lavt som mulig.

Jeg har ikke testet 990, men har teste K601 og K701, som er "semi-open", og de lekker ganske mye.
    --
    Thorbjørn

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er sikkert en del andre tråder hvor du kan hente info. Ohm er viktigt, men se også på følsomheten.
    Mine Sennheiser PX200 har 32 ohm og 115 db følsomhet, de fungerer fint til alt, pc, tv osv....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker dere begge for svar. Får gruble litt på åpne vs lukkede. Har skrevet en egen post nå ang. ohm, hvor jeg har vært veldig spesifikk på det jeg lurer på. Har lest en del om ohm, og forstår prinsippet, men ikke like lett å sette det i sammenheng diverse produkter...

Igjen, takker for svar

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker dere begge for svar. Får gruble litt på åpne vs lukkede. Har skrevet en egen post nå ang. ohm, hvor jeg har vært veldig spesifikk på det jeg lurer på. Har lest en del om ohm, og forstår prinsippet, men ikke like lett å sette det i sammenheng diverse produkter...

Igjen, takker for svar
    DT990 lekker like mye som K501/K601/K701. Du hører ALT som skjer i rommet rundt deg og alle rundt deg hører musikken din.

Har du bruk for noen grad av lydisolering og/eller lite lyd lekkasje, bør du gå for lukkede hodetelefoner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •