MINIfjernkontroll som er programmerbar??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MINIfjernkontroll som er programmerbar??

Folkens,

Jeg hater store fjernkontroller med funksjoner som man buker en gang i skuddåret.
    Jeg hater også tunge fjernkontroller som ødelegger gulvet om man mister dem, eller eventuelt blir ødelagt selv.

Jeg liker små fjernkontroller med basisfunksjoner.
    Jeg liker fjernkontroller som bruker små, flate batterier, som gjør dem ultralette.
    Jeg liker også at de er billige, slik at jeg kan ha flere liggende (en på kjøkken, på stuebord, osv)

Så, vet dere om noen som er programmerbar. Dvs ikke en som er forhåndskodet til div TVer ol., men en som har "lære"-funksjon.?

Så langt har jeg funnet denne:
    Compact Size Mini 6-Device Smart Learning Universal: Amazon.co.uk: Electronics
    MINIfjernkontroll som er programmerbar??-remote-jpg

Men jeg hadde helst sett at jeg fant en som er mindre. Denne bruker 2 x AAA batterier.
    Lurer kanskje på om det er litt utopisk å finne en kontroller som både har flate batterier OG har lærefunksjon...

Antall funksjoner er ikke viktig, gjerne bare volum, play/pause og skip.

Noen som har noen tips? Anything goes!

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det rant jo ikke akkurat inn med tips, så jeg kjøpte likegodt den jeg linket til over, som en start i alle fall.

Og i stedet for at denne tråden står tom, tenkte jeg å skrive en liten minianmeldelse:

Fjernkontrollen kom i posten i dag.

Den bruker 2 stk AAA. Og likevel er den meget lett, den veier altså ikke stort.! Bra!
    Den er faktisk tåelig balansert også, selv om batteriene ligger i den ene enden.

Utforming:
    Fysisk ligger den bra i hånden, men knappen ligger som dere ser ganske langt bak. Altså må man ha grepet langt bak også.
    Dette er ikke et problem for meg da jeg gjerne hadde sett at kontroll var enda mindre, og da hadde grepet blitt det samme.
    "Displayet" foran som viser hvilken enhet man styrer er mye større enn nødvendig.

Men knappeoppsettet er MEGET bra, mer enn det JEG i utgangspunktet er ute etter.
    Forsterker og CD-spiller er programmert på sammeenhet, TVen på en annen osv.

Knappen har bra trykkfølsomhet, du kjenner når du trykker, men slipper å trykke deg i hjel.
    Men knappen kunne gjerne vært litt mer definert i forhold til hverandre.

Prgrammering:
    Lekende lett! Lettere enn dette går det rett og slett ikke an å gjøre det.! Og tydelig tilbakemelding om det lyktes eller feilet (feilet aldri hos meg).

Features:
    Backlight om man ønsker
    Lyd om man ønsker

Totalt:
    Helt genial sak for oss som bare bruker basisfunskjoner.
    Dersom man skal gjøre mer avanserte operasjoner tar man frem originalkontrollen.

+ Vekt
    + Design
    + Enkelhet

- Litt stort "display"
    - Litt harry logo øverst

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •