[Bestilt] Hodetelefoner med bass - 1500kr - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    koss porta pro så jeg til 199kr på coop i dag...
    er vel ~300 som er ord. pris? ikke 500?

komplett hadde de på timessalg i går til 99kr. ;-)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84

Kjøpte 2 par Beats Solo HD på timessalg i går jeg! Håper de funker greit nok!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SONY MDR-XB500 BLACK DJ HEADPHONE - Neodymmagnet gir kraftige, klare mellomtoner som passer perfekt med den dype, dunkende bassen

KOSS PORTA PRO HEADPHONE - En klassiker med fantastisk bass

Under 100kr forskjell. Så jeg anser det som samme prisklasse 8)

Focalom:
    Du bør gi et liten tilbakemedling hvordan de er i forhold til hverandre og i forhold til AKG og Koss. Jeg syntes XB500>koss.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

Focalom:
    Du bør gi et liten tilbakemedling hvordan de er i forhold til hverandre og i forhold til AKG og Koss. Jeg syntes XB500>koss.
    Fikk de idag, både XB500 og Xb700 skuffer stort! Trolig like skuffet som "Kaje" ble tidligere her. Men sånn kan det gå når noe blir hypet på et forum ;-)

Jeg prøvde de rett ut av esken i 10 minutter før jeg hev de på innspilling, så nå får de stå et par døgn, så får vi se hvordan det går.

Men ut ifra det jeg rakk å høre, så var det mer punch i xb500. At xb700 går nevneverdig dypere vil jeg påstå er tull. Men samtidig hørtes xb700 på en måte bedre ut, diskanten var bl.a klarere, mens xb500 hørtes mer anstrengt/grøtete/masete ut. xb700 var samtidig mer behagelig å ha på hodet. Men måtte jeg bestemt meg idag, hadde jeg beholdt xb500 pga det var klart mer punch i den.

xb500 var "made in thailand", mens xb700 var "made in japan". Har lest litt om fakes, men ble ikke stort klokere.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store hodetelefon-dagen i dag..

Jeg fikk mine beyerdynamic DT 770 Pro i dag også, sitter med de over hodet nå.
    Tror jeg er litt forelsket.. :lol:

Eneste jeg har å sammenligne med et et par gaming headsett jeg har til rundt 1000lappen, å dette er noe fra en helt annen verden...
    Skjønner at folk kan falle for head-fi...
    Hører med Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio 24bit / 96kHz oppsamling med FLAC... Hegel USB-DAC til jul?? :-P

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store hodetelefon-dagen i dag..

Jeg fikk mine beyerdynamic DT 770 Pro i dag også, sitter med de over hodet nå.
    Tror jeg er litt forelsket.. :lol:
    Grattis! Selv ble jeg ikke fornøyd med DT 770 når jeg prøvde disse ifjor. Men kan ha noe med at DT 770 låter 100% korrekt, noe som ikke oppfyller mine krav, eller denne tråden forøvrig (Bass og mere bass) ;-)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Fikk de idag, både XB500 og Xb700 skuffer stort! Trolig like skuffet som "Kaje" ble tidligere her. Men sånn kan det gå når noe blir hypet på et forum ;-)

Jeg prøvde de rett ut av esken i 10 minutter før jeg hev de på innspilling, så nå får de stå et par døgn, så får vi se hvordan det går.

Men ut ifra det jeg rakk å høre, så var det mer punch i xb500. At xb700 går nevneverdig dypere vil jeg påstå er tull. Men samtidig hørtes xb700 på en måte bedre ut, diskanten var bl.a klarere, mens xb500 hørtes mer anstrengt/grøtete/masete ut. xb700 var samtidig mer behagelig å ha på hodet. Men måtte jeg bestemt meg idag, hadde jeg beholdt xb500 pga det var klart mer punch i den.

xb500 var "made in thailand", mens xb700 var "made in japan". Har lest litt om fakes, men ble ikke stort klokere.
    Hvordan syntes du de er i mot Porta pro da? Og hvilke headsett sammenlikner du de mot?

Dersom du er skuffet av de så blir du nok ekstra skuffet over Beats til 10 ganger så penger. :lol:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Grattis! Selv ble jeg ikke fornøyd med DT 770 når jeg prøvde disse ifjor. Men kan ha noe med at DT 770 låter 100% korrekt, noe som ikke oppfyller mine krav, eller denne tråden forøvrig (Bass og mere bass) ;-)
    DT 770 har nok mindre bass en det man kan få inntrykk av på dette forumet (om man ikke leker med EQ). Men den mangler heller ikke..
    Satte på en "basstest" sang å det ble direkte ubehagelig å være ører, så de kan om de vil..
    Men som du sier, de er svært korrekte/detaljerte...

Nå har jeg ikke lest bakover i tråden for å se, men har dere sett på Audio Technica ATH-A700 ? Men de er kanskje ikke bygget for å være bassmonstre...
    De har 53mm drivere... (Sony 500 har 40mm, Sony 700 har 50mm)
    (kan være helt irrelevant forslag, jeg vet ikke så mye om dem)

Edit : ser Audio T. M50 er nevnt, de har 43mm driver.. A700 må da være morsommererere da? :-P )

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvordan syntes du de er i mot Porta pro da? Og hvilke headsett sammenlikner du de mot?

Dersom du er skuffet av de så blir du nok ekstra skuffet over Beats til 10 ganger så penger. :lol:
    Som sagt, jeg rakk ikke å teste stort, skal teste mer iløpet av noen dager. Jeg har Koss ktxpro1 som har samme drivere som porta pro, men har hatt porta pro tidligere. Samt jeg har AKG K450. Jeg hadde en "stor testrunde" i september i fjor, der jeg testet bl.a DT 770, Beats osv. Men de fleste dyre klokkene låter dessverre for korrekt ;-) Beats var vel unntaket, men følte ikke de var verdt prisen (og langt derifra).

DT 770 har nok mindre bass en det man kan få inntrykk av på dette forumet (om man ikke leker med EQ). Men den mangler heller ikke..
    Satte på en "basstest" sang å det ble direkte ubehagelig å være ører, så de kan om de vil..
    Men som du sier, de er svært korrekte/detaljerte...

Nå har jeg ikke lest bakover i tråden for å se, men har dere sett på Audio Technica ATH-A700 ? Men de er kanskje ikke bygget for å være bassmonstre...
    De har 53mm drivere... (Sony 500 har 40mm, Sony 700 har 50mm)
    (kan være helt irrelevant forslag, jeg vet ikke så mye om dem)

Edit : ser Audio T. M50 er nevnt, de har 43mm driver.. A700 må da være morsommererere da? :-P )
    Din oppfatning av DT 770 er lik mine erfaringer :-P

En skulle tro at størrelsen til driverne hadde alt å si, men dette stemmer nok ikke, merkelig nok. Kan vel ha noe med at "kassen" blir for liten i forhold til elementene/driverne, ikke ukjent i vanlig høyttaler-lære.

Kommer mer tilbake om forskjeller når de har fått blafret fra seg noen timer/døgn. For jeg håper virkelig de blir bedre, selv om det kanskje er som å tro på julenissen. :-P

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •