Bakgrunnsstøy på Android tlf.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakgrunnsstøy på Android tlf.

Fikk en HTC Wildfire og innstallerte Spotify umiddelbart. Ble svært skuffet over all støyen i bakgrunnen. Tenkte det var spotify som var dårlig og la inn en mp3 fil for å teste. Samme støy. Virker som det ligger ett teppe av digital sus når avspilling av lyd er aktivert. Kvittet meg med Wildfire og testet to andre Android tlf og samme støy. Støyen blir ikke forsterket av at du skrur opp volumet og forsvinner ikke når du skrur ned(blir bare mer hørbar)
    Å lytte til pop/rock kamuflerer problemet, så låtvalget må være av rolig jazz etc. F.eks Tord Gustavsen Trio
    Er det noen som har Android tlf som ikke har dette prob?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde for en stund siden en SE x10 mini, ingen støy eller noe som helst under avspilling på den.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Jeg hadde for en stund siden en SE x10 mini, ingen støy eller noe som helst under avspilling på den.
    Med fare for å virke blærete... Er du helt sikker på det? Jeg la ikke merke til det før jeg hørte på rolig musikk i stille omgivelser. Ikke hørbart på bussen o.l. Jeg har nå søkt litt rundt og det er et problem hos flere. Background Noise in Headphones with Zero Volume - FAULT with HTC DESIRE? - Android @ MoDaCo Vi snakker ikke om massivt støy, men et "shhhlhlhlllh" lignenes lyd som ligger som et teppe når musikk blir avspilt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske så sikker, spilte ofte musikk med denne før jeg skulle legge meg til å sove. Å da var det helt 100% stilt rundt meg. Brukte dog di originale hodetelefonene (disse er faktisk ganske gode på SE).. Om det kunne kommet fremm på andre hodetelefoner er jeg usikker på.

Iphone for alle penga !!!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Jeg er ganske så sikker, spilte ofte musikk med denne før jeg skulle legge meg til å sove. Å da var det helt 100% stilt rundt meg. Brukte dog di originale hodetelefonene (disse er faktisk ganske gode på SE).. Om det kunne kommet fremm på andre hodetelefoner er jeg usikker på.

Iphone for alle penga !!!
    Nettop. Er egentlig ikke så begeistra for iphone pga itunes og at kommunikasjon med PC må gå den veien. Itunes i windows er treigt... Lyden i Iphone derimot er mye bedre, i alle fall på det punktet. Jeg brukte faktisk originale SE headsett når jeg testet x10 mini (Helios - Halving The Compass) og det var rimelig tydelig.
    Om det er andre som eier Android som kan teste dette hadde det vert fint. Test med Melody Gardot eller annen musikk der det er litt luft mellom anslag og "kunstpauser". Det er her det høres best. Enten er dette en feil med alle Android eller bare noen og jeg har hatt veldig uflaks med tre ulike tlf... Wildfire, X10mini og Desire...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stopphue
    Nettop. Er egentlig ikke så begeistra for iphone pga itunes og at kommunikasjon med PC må gå den veien. Itunes i windows er treigt... Lyden i Iphone derimot er mye bedre, i alle fall på det punktet. Jeg brukte faktisk originale SE headsett når jeg testet x10 mini (Helios - Halving The Compass) og det var rimelig tydelig.
    Om det er andre som eier Android som kan teste dette hadde det vert fint. Test med Melody Gardot eller annen musikk der det er litt luft mellom anslag og "kunstpauser". Det er her det høres best. Enten er dette en feil med alle Android eller bare noen og jeg har hatt veldig uflaks med tre ulike tlf... Wildfire, X10mini og Desire...

Føler ikke att Itunes er tregt hos meg, Iphone er så mye enklere.. Ikke så mye dilldall.. Men det er jo smak å behag. Snakket nettop med en kompis av meg som har Wildfire, fikk han til å prøve Koss porta pro å det var ingen støy hos han. Kan man være uheldig? eller har han dårlig hørsel?
    Jeg kan med hånda på hjerte si att det ikke var noe støy i SE x10 mini hos meg, det hadde jeg merket siden det ikke er slik på Iphone som jeg også hadde mens SE ble brukt som jobb tlf.

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig usannsynlig ut at operativsystemet skal være skyld i bakgrunnsstøy.

Jeg prøvde akkurat med min Galaxy S og hørte ikke noe bakgrunnsstøy.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig... Da får jeg ta en runde og samle inn Android tlf til elevene mine og teste de. Finner jeg en uten støy skal jeg poste det her...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test disse låtene hvis du har spotify på mob.
    spotify:track:4KzPhwujniNCsmsT61iirO
    spotify:track:54NquOiocazAzjHpqIGGS3
    Bare litt fuglekvitter i starten og da er det (veldig) tydelig med støyen. Skru volumet ned til siste hakk før "mute". Støyen blir ikke sterkere ved volumøkning. Støyen "forsvinner" når flere lyder/instrumenter blir introdusert. Kun plagsomt på stille partier i musikken. Det virker som det forsvinner når det kommer lyd. Som om en lydforbedringskrets prøver å prosessere lyd som ikke er der.
    Dette er litt flisespikkeri, men Iphone og min Ipod Touch er helt stille her!!
    Skal la tvilen komme Android til gode til jeg får testet to tlf til. Jeg har ikke spessielt god hørsel, men hører på mye rolig musikk og det er her det er lett å oppdage og er til mest bry. Nekter å tro at det bare er jeg(Eks Salangsværing - siden dere begge er Indre Troms'inger) som hører det...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salangsværing faktisk.. Der var jeg senest for 2 dager siden hva har skremt deg vekk fra det nydelige Nord?

Jeg skal spørre en kompis av meg som har Desire HD i morgen om jeg får anledning. Så får vi høre om han har støy.

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •