iPhone endelig med Flac støtte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iPhone endelig med Flac støtte

Mulig det er gammelt nytt, men fant ingen tråder her i farten så tenkte å informere om at det er sluppet en Flac-spiller app for iPhone/iPod touch. Enkel og grei med "drag and drop"-funksjon i iTunes for filimport. Fungerer også fint med albumcover.

FLAC Player for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Mener spilleren kostet 55 kr i app-store!

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den Var ikke klar over at en slik spiller hadde blitt lansert.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet! Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en måte å importere flac sanger inn i itunes-biblioteket, slik at de legger seg i musikk-biblioteket som alle andre sanger, for deretter å kunne overføre de til iphone?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eCo
    Finnes det en måte å importere flac sanger inn i itunes-biblioteket, slik at de legger seg i musikk-biblioteket som alle andre sanger, for deretter å kunne overføre de til iphone?
    Denne Iphone appen er så bra at når du har lastet den inn og starter den så oppdager den at du ikke har noen flac filer på telefonen din og gir deg en hjelpeside som beskriver hvordan du bruker Itunes til å legge inn flac filer.
    Har ikke testet det ut selv ennå men ser veldig bra ut.
    Spørsmålet jeg stille er om det virkelig gjør noe fra eller til om man spiller av flac kontra mp3 på Iphone. Flac filer tar jo mere plass og hører man virkelig noen forskjell ?
    Eneste fordelen jeg ser er at dersom man har kun flac filer (som meg) så slipper man å konvertere de til MP3 før man legger de inn på Iphone...men igjen...de tar jo mere plass.

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penge58
    Spørsmålet jeg stille er om det virkelig gjør noe fra eller til om man spiller av flac kontra mp3 på Iphone. Flac filer tar jo mere plass og hører man virkelig noen forskjell ?
    Vel, i følge gjengen på hydrogenaudio.org der de har kjørt en god del blindtester så er AAC tilnærmet transparent allerede ved ~128 kbit/s.

Personlig bruker jeg Foobar2000 til å enkelt konvertere FLAC-albumene mine til AAC på rundt 150 kbit/s før jeg hiver de over i iTunes og videre til iPhonen. Bruker et sett Ultimate Ears ørepropper og kan ikke si jeg legger merke til noen merkbar degradering av lyden. Men når det skal lyttes i stua på stereoen er det FLAC som gjelder :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av michalk
    Vel, i følge gjengen på hydrogenaudio.org der de har kjørt en god del blindtester så er AAC tilnærmet transparent allerede ved ~128 kbit/s.

Personlig bruker jeg Foobar2000 til å enkelt konvertere FLAC-albumene mine til AAC på rundt 150 kbit/s før jeg hiver de over i iTunes og videre til iPhonen. Bruker et sett Ultimate Ears ørepropper og kan ikke si jeg legger merke til noen merkbar degradering av lyden. Men når det skal lyttes i stua på stereoen er det FLAC som gjelder :-D

Jeg har prøvd MediaMonkey for syncing av Iphone.
    Den leser FLAC filene mine og konverterer on the fly før den legger de inn på Iphone. De lager en liste over alle FLAC filene og jeg markerer de jeg ønsker skal synkes inn på Iphone. Desverre har jeg hatt endel problemer med inkompatibilitet etter oppgradering av iOS så jeg er på vei til å droppe den løsningen tror jeg. Skal teste ut denne FLAC spilleren nå om ikke så vil jeg også konvertere til f.eks. AAC eller kanskje like godt MP3 før jeg legger de inn på iPhone. Det jeg vil prøve å unngå er å måtte lagre dobbelt opp på PC'en min, både FLAC og AAC. Men klart...det er jo bare å slette de derifra når man har synket.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har helt kuttet ut flac spilleren til fordel for Wimp da forskjellen på mine Shure 440 var minimal om ikke-eksisterende. For meg ble brukervennlighet og muligheten til å laste inn album direkte uten å måtte gå via PC viktigere enn den eventuelt marginale kvalitetsforskjellen. Og så skader det heller ikke at jeg nå har plass til langt flere album!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Jeg har helt kuttet ut flac spilleren til fordel for Wimp da forskjellen på mine Shure 440 var minimal om ikke-eksisterende. For meg ble brukervennlighet og muligheten til å laste inn album direkte uten å måtte gå via PC viktigere enn den eventuelt marginale kvalitetsforskjellen. Og så skader det heller ikke at jeg nå har plass til langt flere album!

Fortell hvordan du bruker WinAmp mot Iphone.
    Jeg har forstått at det er en egen plug-in for Iphone og har installert den men WinAmp finner allikevel ikke iPhonen min.
    Fikk det altså ikke til å virke.

Bruker du WinAmp til å konvertere FLAC før den legger filen på Iphone som MP3 ?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell hvordan du bruker WinAmp mot Iphone.
    Jeg har forstått at det er en egen plug-in for Iphone og har installert den men WinAmp finner allikevel ikke iPhonen min.
    Fikk det altså ikke til å virke.

Bruker du WinAmp til å konvertere FLAC før den legger filen på Iphone som MP3 ?
    WiMP, ikke WinAmp

WiMP - Wikipedia

Winamp - Wikipedia

To veldig forskjellige greier

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    WiMP, ikke WinAmp

WiMP - Wikipedia

Winamp - Wikipedia

To veldig forskjellige greier

Ahh....sorry....leste feil.
    Noe dritt med programmer som har så like navn :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har installert Foobar2000 nå og fått konvertert FLAC filer til AAC.
    Måtte laste ned en nero encoder men det gikk greit.
    Hvordan gjør du det når du legger dem inn i iTunes.
    Encoder du dem rett til iTunes folderen eller legger du dem i en TEMP folder og bruker ADD Files i iTunes eller noe i den duren ?
    Foobar2000, kan den ta hele foldere slik at låtene blir liggende i et album slik de gjør når du ripper til iTunes ? Og hva med covert art ?

Kan du beskrive litt mer i detalj hvordan du går fram ??

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har installert Foobar2000 nå og fått konvertert FLAC filer til AAC.
    Måtte laste ned en nero encoder men det gikk greit.
    Hvordan gjør du det når du legger dem inn i iTunes.
    Encoder du dem rett til iTunes folderen eller legger du dem i en TEMP folder og bruker ADD Files i iTunes eller noe i den duren ?
    Foobar2000, kan den ta hele foldere slik at låtene blir liggende i et album slik de gjør når du ripper til iTunes ? Og hva med covert art ?

Kan du beskrive litt mer i detalj hvordan du går fram ??
    Bruker også Nero sin AAC-encoder. Alle FLAC-ene mine er på forhånd riktig tagget med artist, album, år, etc. Jeg har også satt opp foobar-converteren til å outputte filer med extension ".m4a" og hvert album til havne i separate kataloger.

Resultatet av konverteringa legger jeg i en midlertidig katalog. Deretter går jeg inn i iTunes og velger "Add Folder to Library" fra "File"-menyen. Ettersom iTunes media-katalogen min ligger et helt annet sted på disken og jeg har valgt "Keep iTunes Media Folder Organised" under "Preferences->Advanced" blir nå alle filene scannet og kopiert inn i biblioteket mitt og i de fleste tilfeller blir også coveret automatisk lasta ned.

Etter det sletter jeg bare hele den midlertidige mappa med alle undermapper og m4a-filer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker også Nero sin AAC-encoder. Alle FLAC-ene mine er på forhånd riktig tagget med artist, album, år, etc. Jeg har også satt opp foobar-converteren til å outputte filer med extension ".m4a" og hvert album til havne i separate kataloger.

Resultatet av konverteringa legger jeg i en midlertidig katalog. Deretter går jeg inn i iTunes og velger "Add Folder to Library" fra "File"-menyen. Ettersom iTunes media-katalogen min ligger et helt annet sted på disken og jeg har valgt "Keep iTunes Media Folder Organised" under "Preferences->Advanced" blir nå alle filene scannet og kopiert inn i biblioteket mitt og i de fleste tilfeller blir også coveret automatisk lasta ned.

Etter det sletter jeg bare hele den midlertidige mappa med alle undermapper og m4a-filer.
    Jeg får ikke til å få Foobars til å legge hvert album i separate foldere.
    Hvor er det jeg setter opp det ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du forresten testet denne ?

How To Use Your iPod with Foobar2000 - How-To Geek

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke til å få Foobars til å legge hvert album i separate foldere. Hvor er det jeg setter opp det ??
    I "Conververter Setup"->"Destination".

Har du forresten testet denne ?
    How To Use Your iPod with Foobar2000 - How-To Geek
    Ja, men jeg foretrekker å bruke iTunes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I "Conververter Setup"->"Destination".

Ja, men jeg foretrekker å bruke iTunes.

Jeg har testet om jeg kan gjøre det slik du beskriver at du gjør og det funker jo men det jeg mener å se er at cover må lastes ned separat etter at man har lagt filen til å iTunes.
    Når filen kommer inn i iTunes er den uten cover og jeg må høyreklikke på filen og hente ned cover manuelt fra nettet.
    Er det slik hos deg også ???
    Det er isåfall litt rart for cover art ligger i FLAC taggen...det har jeg sjekket ved å bruke Mp3tag, Det ligger i det hele tatt mye informasjon i taggen til FLAC filen som ikke følger med over når jeg konverterer til AAC eller MP3.

Har du samme erfaring ??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •