Nytt headsett, 1500 +/-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt headsett, 1500 +/-

Eg sitter her med eit par skrekkelig(!!!) øreplugger fra europris dei gangane hjemmekinoanlegget ikkje kan stå på så no er tida inne for eit løft og få noen gode hodetelefoner på hodet!

Har sett mykje på Beyerdynamic DT 770 Pro og prøvelytta dette, eg vart solgt med ein gang, god lyd, fantastisk komfort, god punch og nærmast orgasme i mine ører når Iron Maiden og Metallica dundra ivei 8)
    Ser man får dette settet som 250ohm, 80 ohm og 32 ohm. Kva vil dette eigentlig sei?
    Kva anna godlyd til rundt 1500-2000kr er mulig å få?
    Hører AKG har mykje "snadder" men kan desse måle seg mot DT 770 i denne prisklassen?
    Dei kjem mest til å bli brukt på laptopen, men også litt på ein Onkyo TX606 forsterker visst filmbehovet melder seg og anlegget ikkje kan stå på(bur heime, ikkje mykje lydisolering mellom veggane...) Burde eg ha egen forsterker til headsettet når eg kobler dei til hjemmekinoforsterkaren?

Det eg ønsker er noko som står i stil til min musikksmak(rock, metal, gammal rock, black metal) og som går ann å se film med. Noko ala DT 770 i komfort, det skal gå ann å bruke dei 5 timer i strekk uten å bli sliten eller dei blir tunge å ha på seg, dei skal være lukka sånn at ingen andre rundt meg hører lyd visst eg er ein offentlig plass.

Vart mykje spørsmål, men håper det er nokon som tar seg tid til å dele sine kunnskapet

Newcomer Kenneth1979 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Shure 840?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth1979
    Hva med Shure 840?
    Leste en test på dei no, virka jo som eit kupp, som lyd og bilde sa. Men dei såg så "puslete" ut og er laga i plastikk? små puter? er dette eit behagelig headsett du kan sitte i timesvis å lytte til musikk, eventuelt se en film med uten at det blir for tungt og slitsomt å bruke, eller ubehagelig?
    Tar dette med i vurderingen også 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fleire som har forslag eller er DT 770 eit par som overgår det meste? tips til hodetelefonforsterker til ein billig penge? Kva utgave av DT 770 burde eg velge?
    32 ohm, 80 eller 250? kva er forskjellen?

Er dette en god forsterker? Argon HA2 med rør: ARGON HA2 tube Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Kva er eigentlig forskjellen på rørforsterker og vanlig? Syns rørforsterker ser meget stilig ut, men det har vel logisk nok en funksjon også, hehe8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med Grado.
    Du får jo Grado SR-225i til finfine priser i Usa.
    Bruker du jetcarrier, så er frakten levelig også.
    Vil tro du får de momset inn og levert for under 2000,-

Jeg kjøpte mine her: Grado SR 225i - Headphones | HeadRoom Audio

-j

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intel94
    Har sett mykje på Beyerdynamic DT 770 Pro ...
    Ser man får dette settet som 250ohm, 80 ohm og 32 ohm. Kva vil dette eigentlig sei?
    Dei kjem mest til å bli brukt på laptopen, men også litt på ein Onkyo TX606...
    ...dei skal være lukka sånn at ingen andre rundt meg hører lyd visst eg er ein offentlig plass.
    250/80/32 ohm er hvor følsomme/tungdrevne de er. En PC/mp3 spiller klarer som regel fint å drive 32 ohm, 80 er litt verre. 250 ohm da snakker vi egen hodetelefonforsterker.
    Jeg ser Grado er blitt foreslått her, til den bruk du skisserer ville jeg sett bort fra de, de er totalt åpne og lekker mye lyd.
    AKG K601 kunne nok passet fint, men de er også forholdsvis tungdrevne.
    Til din bruk så tror jeg nok DT 770 Pro 32 ohm vil passe ypperlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur valget mitt faller på DT 770 Pro 32 ohm, då er spørsmålet om det er noko meir å hente med å kjøpe en hodetelefonforsterker eller blir derre bortkasta?
    Tenker på Argon HA1 til 1200kr på hi-fi klubben, den har jo fått nokon godord på seg, men også Argon HA2 med rør(linket til 2 poster oppe). Vil eg få noko forskjell ved bruk av desse? Eventuelt hvilken burde eg velge?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger eit par AKG K701 på hfs til 1500kr

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil desse passe mine kriterier?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT-770 32 ohm er et meget safe valg. Fyldig og bra bass til heftig musikk og film. Lukket konstruksjon forterker bassen litt, og det forstyrrer ikke andre. Ellers er disse bygget som en tank iforholdt til mye annet der ute å vil vare i mange år. Nye puter og deler er også å oppdrive til disse.

Jeg kjører mine på en Meier Audio Corda 3 Move å kan anbefales. Imodsetning til Argon forsterkeren har denne innebygget DAC. Denne sammen med DT 770 er for meg et ekstremt godt å lite hifi anlegg til den bærbare, meget fornyød
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil desse passe mine kriterier?

AKG 701 er mer oppløst, luftig og detaljert enn DT-770. Men disse krever også mer forsterkerkraft og bra kilde. Gir du dem derimot dette så har du et tilnærmet high-end anlegg som vil avsløre de minste detaljer i musikk. Disse kan du glemme å plugge i nærmeste ipod, 3-5 lapper på forsterker og god kilde må du nok påberegne deg for å yte dem rettferdighet.

Det negative blir at disse har korrekt bass, men noe slankere enn f.eks DT-770. De er også en åpen konstruksjon som vil lekke mye lyd ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trur eg valget eigentlig er tatt innen hodetelefoner, blir eit par DT 770 32 Ohm, synd ingen butikker her i området har dette i salg(har lyst å ta det med heim NO, ikkje i posten neste uke, hehe) Men ang. forsterker til dette? kva er å anbefale, helst ikkje over 2000kr, om nokon veit om ein god forsterker brukt til ein hyggelig pris, så skrik ut!
    Skal sjekke ut forsterkeren din Quisten, men står åpen for fleire forslag.
    Kva er eigentlig ein DAC? kva gjer dette osv.?
    Kunnskaper tas i mot med evig takknemmelighet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En DAC forvandler de digitale lydsignalene til analoge signaler. (Digital Audio Converter)

Finner du en forsterker med integrert DAC så får du altså et løft i lydkvaliteten kontra å bare koble til en forsterker rett i en vanlig pc, eller annen kilde da disse ofte har dårligere innebygget DAC en eksterne løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARGON HA2 tube Forforsterker | Hi-Fi Klubben Korleis er denne? den har jo DAC også. Er dette noko som er verdt pengene eller?
    Korleis er rør kontra vanlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med headsettet når du får det å ta en prøvelytt ! Spennende sak der der ! Rør er kos

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle eg gjerne gjort, men eg bur 3 timer fra Bergen(som er nærmaste hifi klubb) Får nok ikkje muligheten til å reise dit før våren og MCen skal på veien igjen (er berre 17, så kjører 125ccm) Men skal inn dit til sommaren å lytte litt til div. snacks, men ønsker jo ein forsterker før den tid

Er ikkje nokon som har testet den HA2 korleis den er? men kva er eigentlig forskjellen på rør og vanlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SOm et greit nybegynnersteg, så kunne du prøvd deg på en av disse:
    Ibasso D4 Mamba
    Ibasso D2+ Boa
    Har hatt D2 selv, og den førte meg ned på stien til elendighet... Det ble dyrt etterhvert.
    Har ikke kommet på Stax nivå ennå, men det ligger og lurer i fremtiden...

Uansett, ville heller hatt de 2 i første omgang.
    Regner med at det er pc som det i hovedsak skal brukes fra.
    Fta onkyoen tviler jeg på at du trenger dac/forsterker.

Har du en ipod, så kan en line out dock og alac filer/320kbs filer gi veldig bra resultat ut i D2/D4.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle eg gjerne gjort, men eg bur 3 timer fra Bergen(som er nærmaste hifi klubb) Får nok ikkje muligheten til å reise dit før våren og MCen skal på veien igjen (er berre 17, så kjører 125ccm) Men skal inn dit til sommaren å lytte litt til div. snacks, men ønsker jo ein forsterker før den tid

Er ikkje nokon som har testet den HA2 korleis den er? men kva er eigentlig forskjellen på rør og vanlig?
    32Ohm utgaven er jo laget for at pc og iPod skal klare å drive dei uten forsterker, så du vil nok ha ganske bra lyd om du skulle bli uten forsterker i starten, men du har nok noko å hente med tanke på Dac. Dei er sjeldent påkosta i ein pc med standard lydkort. Ang Argon, så ligger det identiske forsterkere på Ebay under andre navn som er billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ibasso-ene virker som nokon gode forsterkere, men eg er eigentlig ikkje interessert i ein bærbar forsterker med batteri, hodetelefonene kjem 90% av gangene til å bli brukt heime, dei gangane eg er ute vil eg nok overleve uten forsterker.
    Ønsker også at forsterkaren er mulig å få tak i, i Norge.
    Argon HA1 er vel utelukket siden den ikkje har DAC.
    Er det nokon som har prøvd HA2?
    Nok ein gang, er det nokon som kan fortelle meg kva som er forskjell mellom rørforsterker og ein vanlig?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok ein gang, er det nokon som kan fortelle meg kva som er forskjell mellom rørforsterker og ein vanlig?
    "Vanlig" forsterker bruker transistor istedenfor radiorør. Det er litt tungt stoff å sette seg inn i hvis du ikkje har litt kunnskap om elektroteknikk/elektronikk.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •