Nytt headsett, 1500 +/- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg har litt elektro kunnskaper, men eg lurte mest på korleis lydbildet blir med ein rørforsterker vs. ein forsterker med transistorer.

Edit: Er dette en hodetelefonforsterkar som er brukande til DT 770? Shanling PH100 Headphone Amplifier - Shanling Headphone Amplifier @ on9mart.com

Ein kar på hfs som skal selge sin. Visst dette er ein god sak slår eg til, håper dere har noen meininger om den, har ikkje peiling på slike forsterkere, så noen gode visdomsord gjer godt på vinteren

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyer DT770 Pro er greie h.tlf., de. Behagelige å ha på, lukkede, solide og god til filmlyd. Det skal ikke være stor forskjell mellom 32, 80 og 250 Ohm-utgavene. Bedre kontroll på de lave frekvensene på de høy-ohmige, om jeg har skjønt det. Har sjøl 80 Ohm, skulle gjerne hatt 32-utgaven, større bruksområde (bærbart).

En rørforsterker runder av kanter og topper (rørlyd) i musikken og foretrekkes av mange (også meg). Rørutstyr i forsterkerveien tilbyr også muligheten for rørbytte og dermed endring av lydsignatur. Men tweaking kan jo også skje med bytte av OP-amper.

To av mange (under): Tror ikke de føres av norske forhandlere, men begge skal gi mye for penga og får gode omtaler. (Noe som kanskje minsker risken med utenlandshandel..). Begge kan rulles OP-amper på, Little Dot l+ er en hybrid = rør/trans. Aune er ren transistor og er i tillegg en DAC. Den kommer i flere utgaver der indre de komponentene varierer. (LD l+ er bare amp).

Det er jo ikke alltid greitt å forstå hvem som har copyright og enerett på merkene nede i Asia men auneaudio er visstnok original-sjappa for Aune. Hjemmesiden er her.

Rockgrotto har en nyttig tråd om Aune amp-DAC. På Hi-Fi.org fins mange tråder om LD l+. Begge amp`ene kommer på rundt USD $150 hittillands, porto inkludert.

Nytt headsett, 1500 +/--aune_amp-dac-jpg
    Nytt headsett, 1500 +/--ld-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då lurer eg på om eg skal gå for denne?
    Aune Mini USB DAC SE limited version - eBay (item 320624864492 end time Dec-30-10 19:37:39 PST)

Er det eit godt valg, både sammen med laptopen via USB og forsterkeren via den digitale inngangen?

1040 NOK kan vel ikkje være ein upris med frakt. Korleis er det når den kjem til tollen i Oslo? må eg påregne nokon ekstra utgifter? tollavgift/moms eller noko sånt? Eventuelt kor mykje vil den koste meg når den ligger på postkontoret her og venter på meg totalt?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intel94
    Aune Mini USB DAC SE limited version - eBay (item 320624864492 end time Dec-30-10 19:37:39 PST)

Er det eit godt valg, både sammen med laptopen via USB og forsterkeren via den digitale inngangen?

1040 NOK kan vel ikkje være ein upris med frakt. Korleis er det når den kjem til tollen i Oslo? må eg påregne nokon ekstra utgifter? tollavgift/moms eller noko sånt? Eventuelt kor mykje vil den koste meg når den ligger på postkontoret her og venter på meg totalt?
    Toll må du nokk regne med, men den er ovehode ikke høy.. ett par hundringser kanskje.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du vil få eit krav om moms på 25% av kjøpesummen og eit gebyr som eg meiner er på 68kr.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Toll må du nokk regne med, men den er ovehode ikke høy.. ett par hundringser kanskje.
    Betaler ikkje toll på elektronikk, men 25% moms som på alle andre varer over 200kr. I Norge er det omtrent bare tekstiler som du er pliktig til å betale toll + moms for. Tollavgift på dette er typisk 12,5%.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1040kr for forsterkaren + 25% mva= 260kr+1040=1300kr totalt da?
    Høres jo ut som ein god pris
    Burde eg gå for denne? eneste eg veit om i Norge til den prisen må vel vere Argon HA1 hos hifiklubben, rekner med denne er bedre enn HA1-en?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Betaler ikkje toll på elektronikk, men 25% moms som på alle andre varer over 200kr. I Norge er det omtrent bare tekstiler som du er pliktig til å betale toll + moms for. Tollavgift på dette er typisk 12,5%.
    Huh... Trodde man måtte betale toll avgift uans hvilken vare når den oversteg 200kr.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vert ganske greit å vite, slik at eg ikkje får ekstra utgifter

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Huh... Trodde man måtte betale toll avgift uans hvilken vare når den oversteg 200kr.
    Det du tenker på her er moms. Tollavgift og moms er to forskjellige ting.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1040kr for forsterkaren + 25% mva= 260kr+1040=1300kr totalt da?
    Høres jo ut som ein god pris
    Burde eg gå for denne? eneste eg veit om i Norge til den prisen må vel vere Argon HA1 hos hifiklubben, rekner med denne er bedre enn HA1-en?
    Legg til gebyret på 68kr så er du i mål

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1368kr for den da, er vel ikkje noe som kan matche den forsterkeren, av produkter som blir solgt i norge i den prisklassen ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...
    Send mail til forhandler og spør om å få nedsatt verdien til under NOK200 (USD $16) eller få merket pakken som gave.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle visdomsord og god hjelp, bestiller DT 770 i morgen så den blir sendt på mandag forsterkeren skal eg tenke litt meir på og sjå om det ligger noko brukt i Norge før eg eventuelt bestiller fra utlandet
    GODT nytt år folkens!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Send mail til forhandler og spør om å få nedsatt verdien til under NOK200 (USD $16) eller få merket pakken som gave.
    Sendte forespørsel om selger kunne sette ned verdi på pakken eller merke den som gave. Dette er hva han svarte:
    "hello, thanks for your email, yes, we can do that as declare it for cheap price for you , thanks, anything can contact with me , thanks"

Selgerens navn er auneaudio.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne tråden var virkelig noe

Har selv kjøpt meg et sett med Beyerdynamic DT 770 32 Ohm nå. Kjører disse på en NuForce Icon uDAC 2: NUFORCE UDAC 2 - HEADPHONE AMP/DAC - BLACK - Produktinformasjon . Den er litt puslete, men drar de stort sett helt på topp. Ut av lydkort i f.eks PC vil du ikke få nok trøkk. Jeg er veldig spent på hvilken DAC-forsterker du har tenkt å velge, da jeg er litt i samme situasjon selv.

Har også lest mye om denne karen: NUFORCE ICON HDP - HEADPHONE AMP - BLACK - Spesifikasjoner, men er litt stivt priset synes jeg!

HLLY HIGH END DMK-IV DAC USB Headphone AMP Pre-AMP - eBay (item 250548484485 end time Jan-08-11 07:08:38 PST)

Har sett litt på denne karen, men har lest blandede erfaringer. Den ser jo i og for seg solid ut, men det var visst ikke helt superlyd i head-ampen ;S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha hørt denne, vil jeg allikevel tro at det er godt alternativ for deg;
    Audio GD NFB-12 Ca 235usd inkl frakt.
    Firmaet er godt kjent i hodetelefonverdenen for å levere veldig gode produkter, uansett prisklasse.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Superlux` hodetelefoner er mer eller mindre kopier av merker som AKG, Beyerdynamich, Panasonic. Halv-kopiene har før vært omtalt i tråder om emnet her inne. Men Rockgrotto-menigheta skamroser flere av kannene deres. Tror ikke det bare skyldes jazz-tobakk og placebo. Prisen på dem er jo rene vitsen og på eBay selges noen av utgavene to og to.

Nå har Taiwan-firmaet kommet med en hodetlf.forsterker, Superlux HA-3D. pdf-brosjyre (7624 Kb).

Headfonia.com - et ellers edruelig nettsted - har vurdert ampen og avslutter sin andpustne artikkel: "Locally, we are able to get them for a bit under U$100, which makes it one of the best value in amplifiers around." Mike, som driver siten, holder til "nedi der".

Ampen mates med 2 AA-batterier (8 timer) eller eksternt 5-17 volt. Har uttak for tre! hodetlf., samtidig! Testen ble utført med strømsultne kanner som Sennheiser HD600, HD650, HD800, Audez’e LCD-2. Ja, itte vet je.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Uten å ha hørt denne, vil jeg allikevel tro at det er godt alternativ for deg;
    Audio GD NFB-12 Ca 235usd inkl frakt.
    Firmaet er godt kjent i hodetelefonverdenen for å levere veldig gode produkter, uansett prisklasse.
    +1.
    Jeg har Audio-gd FUN A. Den brukes til mine DT770Pro 80, DT990Premium 250, ATH-M50 og Denon D2000. DT990 våknet virkelig til liv og D2000 fikk betydelig strammere bass, sammenlignet med "mid-fi" lydkort fra stasjonær pc og/eller laptop.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok mine DT770 PRO 32ohm idag og er KJEMPEFORNØYD! Syns det spiller kjempebra både tilkobla forsterkern og PCen. Korleis det blir på ein hodetelefonforsterker tørr eg nesten ikkje tenke på
    Skal sjå litt på desse dere har lagt ut, ellers må dere bare komme med forslag! rundt 1-2000kr er passlig. Har ikkje lyst å måtte betale mer for elektronikken enn hodetelefonene, hehe

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •