Iphone 4 eller HTC Desire HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Iphone 4 eller HTC Desire HD?

Dette har sikkert blitt diskutert utallige ganger her og på andre forum men jeg lager en ny tråd alikevel:

Jeg kan få tlf gratis gjennom jobb så pris har ingenting å si og jeg kan velge mellom Iphone 4 og Desire HD.
    Akurat nå har jeg Desire og er egentlig ganske så fornøyd med den men savner det enorme utvalget som fnnes i app store.(har hatt ipod touch før så jeg er litt kjent med apple styret)
    Men jeg har litt lyst på å prøve Iphone å se hvordan det fungerer. Litt skeptisk til hvordan apple styrer hvem hva hvor når det gjelder hva som kan gjøres og ikke gjøres på produktene deres men i verste fall kan jeg vel jailbreake den kansje?

Pros og cons tas imot med takk og jeg får vel nevne at hovedsaklig bruk er nett,spill,litt musikk,mail exchange jobbmessig, facebook osv.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo erfaring med begge produktene (more or less). Jeg ville ha hørt på den indre stemmen i hodet mitt. :shock:

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men det er en stund siden jeg hadde ipod touch, men alikevel savner jeg app store faktisk.
    Batteritid har også en del å si da batteritiden på desiren ikke er den aller beste.Vil iphone være bedre på det?
    Tenker også på at skjermen på iphone er 0.3 tommer mindre enn på desire som er på 3,8".Hvor mye vil dette ha å si for brukeropplevelsen?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Ja men det er en stund siden jeg hadde ipod touch, men alikevel savner jeg app store faktisk.
    Batteritid har også en del å si da batteritiden på desiren ikke er den aller beste.Vil iphone være bedre på det?
    Tenker også på at skjermen på iphone er 0.3 tommer mindre enn på desire som er på 3,8".Hvor mye vil dette ha å si for brukeropplevelsen?
    iPhone lever alt fra 1 dag til 1 uke avhengig av bruken. Du savner app store, høres ut som du har bestemt deg!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja det gjør vel nesten det.
    Jeg er litt sugen på å prøve noe nytt så det frister med iphone egentlig.
    Men kan jeg customize themes og bakgrunner i IOS?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Men kan jeg customize themes og bakgrunner i IOS?
    Man kan velge separate bilder for bruk som bakgrunn på hjemmeskjerm og bakgrunn for låsttelefon. Dette kom vel med IOS 4.0 eller der omkring

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desire hd og har prøvd Iphone 4 og iphone ... Du får nesten like mange apps til HTC. Android blir brukt av fler og fler mobiler(utenom iPhone), så det kommer jo bare mer og mer ting til android.

Går til og med ann å få et annet OS på Desire, med fler instilninger en kan gjøre osv. Personlig syntes jeg det er kjekt å ha noe å fikle med, instilninger å stille på, prøve nye ting osv. iPhone blir for mainstream. For brukervenlig på en måte ... Når en først mestrer android blir det en utrolig mobil.

Størrelsemessig har htcen større overflate, men mindre tykkelse. Den er også mindre klumpete.

Kameraet er nogenlunde det samme, ingen av de har bilde stabilisator, så det spørs hvor stødig du er på hånda. Desire har fler megapixler, ikke at det betyr så veldig mye da ...

Batteritiden er elendig på Desire. Vet ikke hvordan den er imot iPhone, men går et batteri på den med Desire. Jeg har en app som måler forbruk, og skjermen bruker over 70% av strømmen på min telefon. Riktig nok bruker jeg lyset på den endel(jobber som elektriker).

Skjermen er noe for seg selv. Slår iPhone lett. Surfing og generell bruk av den er ganske bra.

Gpsen syntes jeg er litt unøyaktig, vet ikke hvordan den er på iPhone.

Ellers har den alt jeg trenger, og jeg er fornøyd. Bestilte telefonen på dagen den kom, uten abbonomang og benytter meg av Onecall.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill PeeWee.
    App store inneholder vel ca 200 000 apps mot android market som har ca 50 000 etter hva jeg har lest.
    Og av de appsene jeg har lastet ned til min desire så er kvaliteten og grafikken vesentlig bedre fra app store har jeg inntrykk av. Market apps virker som om de er mer slengt sammen på en måte hvis du skjønner.
    Skjermen på desire hd vil jeg tro er mye bedre ja, men den blir jo veldig stor.Har sett litt på den i en butikk og den blir jo enorm i forhold til vanlige desire ihvertfall.
    Har ikke fiklet mye med iphone 4 eller andre iphoner så jeg må nok finne en butikk som ahr den utstilt så jeg får sett litt(med fingrene ) før jeg tar en avgjørelse.

Og angående innstillinger og fikling med systemet slik, så er ikke det noe jeg har hatt behov for på htc`en min så jeg tror ikke det blir noe problem ved evt iphone handel heller.
    Men ett stort ankepunkt er battewritiden på desire hd, syns batteriet er veldig dårlig på vanlig desire og batteriet har mindre styrke på HD enn hos desire....

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Hei

Kort fortalt: Jeg brukte nesten et år på å "sondere" markedet og prøve de aktuelle tlf til venner, lese på nett osv osv osv. Min konklusjon ble i høst iPhone4, og har ikke angret et eneste sekund. Den passer meg perfekt (mitt første eple produkt forøvrig!)

En del ting jeg vil nevne; Android er for mange det perfekte, men tiden da jeg syns det var dritqlt å endre på skins o.l.(customize) fikk jeg nok av da jeg var 15år og gjorde alt mulig med gamle windows(98-XP) Jeg syns det er mye viktigere at ting funker, enn at jeg kan bruke timesvis på å tilpasse det ene etter det andre. Har jaggu andre ting å bruke tida mi på.

Det apple er god på er (om ikke sinnsyk god på) er GUI (grafisk brukergrensesnitt). "taste"-trykkene for å gjøre det meste er til det absolut minimum, men det kjenner du jo til da du har erfaring fra iPod touch. Akkurat her (no offence ppl) men for meg blir android bare en simpel kopi. Mye er kopiert, bare at ikoner/knapper er firkanta (og forferdelig stykke) istede for avrunda og pene (MERK: IMO)

Det at antallet i android marked nærmer seg app-store er nå en ting, men er liker at det som er der er kvalitet. Har i min nærmeste familie android brukere, som stadig mumler "f*n og!".. når diverse apper krasher/låser seg...
    PS: der blir stadig nevnt at apple har kontroll/sjekk av apps, og at dette er et "hinder"... jaja, mulig det, men syns ikke android market har noe de skulle ha sagt som lot et nazi-theme ligge tilgjengelig, til de ble informert om det. Dette var faktisk en av flere spikre som gjorde at HTC Desire ble valgt bort (patetisk å kritisere app store sin kontroll når slikt skjer, og nok vil skje igjen)

Dette ble noe lengre innlegg enn jeg tenkte, men shit au.
    Uansett, du får tlf dekket, og du har prøvd begge (sånn ca), og du blir forhåpentligvis fornøyd med det du velger. Jeg sto som sagt å vippet midt på i nesten et år før jeg tok valget, for forøvrig ble litt dyrere enn alternativet, men angerer ikke idag. For all del, mange er totalt uenig med meg, og det er det selvsagt fritt fram for! Man må være åpen til sins og innse at vi er forskjellige (ellers hadde vi vel hatt ett politisk parti, en bilprodusert, et høyttaler/forsterkermerke.... hadde vært kjedelig hva???)

PS: Facetime er helt utrolig morro, spesielt når man har småbarn og man er adskilt grunnet reise. ELLER, siden dette er at AV forum, ta kompisen en rundtur i hjemmekinoen og vise hva man har gjort siden har var på besøk sist

mvh Kai

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra innlegg zemtex! Jeg begynner vel å helle mer og mer mot iphone selv nå.
    Du nevner apps som krasjer på android og jeg kjenenr meg igjen der og kvaliteten på de er ikke helt på apple nivå syns jeg, når detkommer til utseende og funksjonalitet. Facetime, virker ikke det kun når mottager også har iphone 4?eller har de gjort om så det virker med alle andre 3g telefoner også?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja desverre, er kun når det er iph4 og wifi i begge ender. Ble ekstra dyrt for meg som "måtte" kjøpe iph4 til fruen også. Men penger ble litt urelevant når hun og junior var på ferie hjemme hos svigers. Herlig følelse å høre latter/se smilet når han fikk se og høre undertegnede.

er ikke front-camera på de eldre iph, og jeg antar det ikke kommer 3G støtte før apple følser seg trygg på at det funker i alle land før det blir implementert..(blir som kjent ramaskrik om noe ikke perfekt på et apple produkt...........:P)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IP4 kommer du ikke til å angre på, Apple har flere apps. I mine øyne er telefonen mere stabil enn Desire HD, det virka iaf sånn når jeg prøvde den i butikken. Mange programmer som bare kræsja adundas.

IP4 sin Retina skjerm er bare helt nydelig, og batteritiden er noe bedre enn 3G og 3GS. Har selv prøvd å gå over til noe nytt, men det har gått en uke å så begynner jeg å lengte kraftig etter appstore å selve telefonen :P

Å uans om det ikke går ann å skifte ringetoner og meldingslyder, heller ikke "designe" telefonen selv på noen måter ANNET ENN å bare bytte bildene i bakgrunnen. Så har det vertfall ingenting å si for min del, sånne ting tenkte jeg på i "barnehagen"
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen på Desire HD er bedre å se på, men følsomheten i skjermen til Apple er det fortsatt ingen som kan måle seg med.
    Når det gjelder sikkerhet stiller disse telefonene likt. Begge har full støtte for alle policy i Exchange slik at man kan kryptere, slette innhold og kille telefon fra mailserver.

Er ansvarlig for telefoner på min arbeidsplass og vi har ca 400 mobiler i bruk.

Iphone virker å være mer stabil enn HTC. Mindre reperasjon/reklamasjon.
    HTC har god sikkerhet men da kun med nyeste Android2.2.
    Begge har muligheter for sporing av telefon via internett.
    Man kan sende melding til telefon hvis den blir borte.
    TOMTOM til Iphone er ikke nøyaktig hvis man ikke har TOMTOM car kit.
    Iphone er mindre fysisk.
    Man kan sette kode på Iphone som sletter alt innhold på telefonen ved feiltasting x antall ganger.
    Batteritid kommer an på bruken. Bruker du de ikke holder det lenge. Bruker du de mye må du lade hver dag.

Personlig mening:
    Syns diverse fjernkontroller til spotify, pc og slikt funker bedre på Iphone.
    Ingen skjermer kan idag måle seg mot følsomheten til Iphone.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermfølsomheten er også ett ankepunkt, siden desire HD har fått litt kritikk for at skjermen ikke er nøyaktig nok, noe jeg også opplever på desire.Gjerne når man skriver medligner at det er bokstaven ved siden av den man helst skal ha som dukker opp.
    At jeg ikke får forandret ringetoner og lyder er ikke det største minuset for meg egentlig. Savner mer å ha noe som funker uten for mye tull og restarting.
    Har også lest mye bra om retina skjermen til IP4.Har enda til gode og prøve den så jeg må nok til en butikk i helga og teste ut litt.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: ang ringetoner..
    Med en gratis app kan du lage de ringetonene du ønsker på et par minutter. Overkommelig for min del i allefall. Forøvrig i siste iOS kom bl.a individuell sms lyd.. for eks egen smslyd på sin bedre halvdel.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jo ikke det noe tema lenger heller

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringelyder lager man også meget lett i Itunes.

Iphone sender også filmer i opp til 25 sekunder.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeeWee
    Har desire hd og har prøvd Iphone 4 og iphone ... Du får nesten like mange apps til HTC. Android blir brukt av fler og fler mobiler(utenom iPhone), så det kommer jo bare mer og mer ting til android.

Går til og med ann å få et annet OS på Desire, med fler instilninger en kan gjøre osv. Personlig syntes jeg det er kjekt å ha noe å fikle med, instilninger å stille på, prøve nye ting osv. iPhone blir for mainstream. For brukervenlig på en måte ... Når en først mestrer android blir det en utrolig mobil.

Størrelsemessig har htcen større overflate, men mindre tykkelse. Den er også mindre klumpete.

Kameraet er nogenlunde det samme, ingen av de har bilde stabilisator, så det spørs hvor stødig du er på hånda. Desire har fler megapixler, ikke at det betyr så veldig mye da ...

Batteritiden er elendig på Desire. Vet ikke hvordan den er imot iPhone, men går et batteri på den med Desire. Jeg har en app som måler forbruk, og skjermen bruker over 70% av strømmen på min telefon. Riktig nok bruker jeg lyset på den endel(jobber som elektriker).

Skjermen er noe for seg selv. Slår iPhone lett. Surfing og generell bruk av den er ganske bra.

Gpsen syntes jeg er litt unøyaktig, vet ikke hvordan den er på iPhone.

Ellers har den alt jeg trenger, og jeg er fornøyd. Bestilte telefonen på dagen den kom, uten abbonomang og benytter meg av Onecall.
    Er ikke enig i noe av det du sier egentlig.

For det første kaller du iphone 4 for klumpete. Du har vel sett mobilen?
    Kamera er ikke noe av det samme, da jeg har testet disse opp mot hverandre, og iphone sitt tok vesentlig bedre bilder.
    Slår skjermen på htc den på iphone? Jeg tror nok en gang at du ikke har prøvd eller i det hele tatt sett iphone 4. For det første har iphone 4 sin skjerm et ekstremt klart bilde, som er meget lyssterk. Dette er tilfelle på nevnte htc også, men det vil ikke si at htc slår iphone sin på noen som helst måte. Når det kommer til touchfeeling er iphone overelegen.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden touchscreen er nevtn flere ganger:

Robotic test

Testen er noen mnd gammel, men syns den er relevant fremdeles, og resultatet snakker for seg selv.......(se video på link)

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig erfaring.

Jeg har en HTC Desire og en Iphone.

Iphone 4:

Pros: Minimalt bedre touch feeling. Appstore er kvalitetssikret, mere/bedre spill. Veldig enkel i bruk, fin konetelefon.

Cons: Apple. Hele telefonen er glass, en smell fra øret til parkett = en halv ny telefon. Om man er litt nerd/gadgetfreak syns jeg det er for lite man kan customise og fikse på. Itunes er noe herk. Du kan ikke bare slenge over en .mkv å spille av den, men må gjøres om i Itunes til mp4 osvosv.

Desire/Android:

Pros: Nesten helt åpen. Store muligheter for customising, du kan sette opp alt slik du vil ha det. Masse fine widgets. Koble telefon til PC, så har du tilgang til alt rett fra utforskeren. Sleng opp og ned det du måtte ønske, det finnes en avspiller/editor til alt. Oppdatering av programvare rett fra telefonen uten at noe blir slettet. Sykt bra multitasking.

Cons:Alt av customising kan ha sine ulemper når det kommer til stabilitet om man ikke rydder litt Ikke like enkel å sette seg inn i.. Marked kan ikke måle seg mot Appstore når det kommer til brukervennlighet innhold og håndtering ved kjøp/installering.

Skal også nevnes at det som regel kommer offisielle Apps først på Iphone, fra nå hva enn det skulle være. F.eks Nettbankløsninger, fjernkontroll til Boxee, tv-kanaler etc.

Dette er min personlige oppfatning, skal ikke påstå at alt medfører riktighet.
    Jeg liker Desire best, kanskje fordi jeg er imot hypen, Apple sin måte å bestemme alt på og iTunes.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •