Iphone 4 eller HTC Desire HD? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Angående at det er glass på begge sider av IP4 og om det skulle knuses er det vel ikke så altfor dyrt å få byttet ut glasset?Mener jeg leste noe om at det finnes ett firma i oslo som bytter glass for en rimelig penge.

Videoavspilling:ser aldri film på tlf da det blir altfor knotete og jeg har alltid med meg bærbar pc.
    Måtte i tilfelle bli snutter fra feks youtube som er nedlastet eller noe i den duren.
    Men som nevnt, itunes er noe herk.Det er det sørste minuset for meg att alt må gå igjennom itunes så lenge man ikke jailbreaker.
    Hørte hos mobildata akurat nå og de vet ikke når de får inn IP4 igjen, var visst enorm etterspørsel om dagen.
    Men det heller mer og mer mot IP4, litt for jeg liker designen,brukergrensesnittet,app store og att jeg slipper å betale for den. Har ingenting negativt å si om HTC for den saks skyld, bortsett ifra svakt batteri og litt dårlig utvalg på Market.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nokk bli veldig dyrt om du bruker Apple sin "workshop"
    I tilleg så er det ikke lurt å kjøpe en så dyr telefon uten å ha noe form for forsikring. (det har jeg fått erfart ett par ganger)

Og att det går gjennom Itunes er jo ikke direkte ett minus? Det er jo greit å bare lage en spilleliste i itunes som f.eks skal lastes opp på telefonen. Itunes lager alltid en Backup av hele telefonen hver gang du kobler den til (om ønsket)
    Du kan også gjøre overføring av musikk å sånn via MediaMonkey. syntest Apple sitt system er lettvint, å alt er så godt som samlet på en plass.

Er det ingen nettbutikker, eller f.eks tlf selskapet dit som har inne?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ikke står på pengene er vel ikke knust glass noe å tenke på heller

Det finnes kanskje Jailbreakapps som gir deg muligheten for å håndtere musikk osv uten itunes, men har ikke funnet noe enda som håndterer kontakt/kalender osv synk.. Men, har du Exchange burde vel dette løse det.. Jeg løste musikkproblemet med Spotify Jailbreak er jo et must, da får du kalender i lockscreen.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par spørsmål om kalender og mail sync på IP4:
    Hvis man har lagret en avtale eller gjøremål på kalenderen, må man fysisk gå inn i kalender eller får man opp ett varsel om det på hovedskjerm?

Og hvordan fungerer excjange sync med outlook?Bruker det en del i jobben så det er fint om det fungerer fint.Privat går det i hotmail men dette fungerer veldig bra har jeg skjønt.Kan man ha 2 mail kontoer aktive samtidig eller må man veksle mellom de 2?Hvis dere skjønner?

Jobben bruker telenor som leverandør men de hadde også leveringstid.Men hvis den finnes i en eller annen butikk så kan vi bruke rekvisisjon så lenge det ikke er nettbutikk.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Ett par spørsmål om kalender og mail sync på IP4:
    Hvis man har lagret en avtale eller gjøremål på kalenderen, må man fysisk gå inn i kalender eller får man opp ett varsel om det på hovedskjerm?

Og hvordan fungerer excjange sync med outlook?Bruker det en del i jobben så det er fint om det fungerer fint.Privat går det i hotmail men dette fungerer veldig bra har jeg skjønt.Kan man ha 2 mail kontoer aktive samtidig eller må man veksle mellom de 2?Hvis dere skjønner?

Jobben bruker telenor som leverandør men de hadde også leveringstid.Men hvis den finnes i en eller annen butikk så kan vi bruke rekvisisjon så lenge det ikke er nettbutikk.
    Så lenge exchange er satt opp til push er det ikke noe problem. Mailen kommer på telefon samtidig som i innboksen.
    Sletter du mail på telefonen blir den borte fra innboks og vise versa.
    Hvis ikke må det synces via kabelen og da ser jeg ikke helt vitsen med å synce mail da du allerese har lest den på pc. Kalender og kontakter synces også hvis du vil. Gjøremål i kalender dukker opp på frontscreen på begge telefoner.

Flere mailkontoer er ikke no problem.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g.org
    Så lenge exchange er satt opp til push er det ikke noe problem. Mailen kommer på telefon samtidig som i innboksen.
    Sletter du mail på telefonen blir den borte fra innboks og vise versa.
    Hvis ikke må det synces via kabelen og da ser jeg ikke helt vitsen med å synce mail da du allerese har lest den på pc. Kalender og kontakter synces også hvis du vil. Gjøremål i kalender dukker opp på frontscreen på begge telefoner.

Flere mailkontoer er ikke no problem.

Det var bra, takk for svar g.org.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sync'r min mot google. både mail og kalender. Du bestemmer hvor lenge i forveien du skal bli varslet.

iTunes ja.. jeg haaaaaatet også iTunes så inderlig.. men fant ut at jeg skulle sette meg inn i bruken av denne nå som jeg skulle bruke iph. Nå går det aldeles utmerket. La inn hele cd samlingen manuelt, den finner cover art til det meste (unntaket er det mest sære norske).

simmasumarum.. går du inn med hat og frustrasjon før du har begynt, blir utfallet deretter....

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært litt motstander av apple sin måte å bestemme ting på og fremdeles er det ting jeg ikke er enig i, men jeg har samtidig lyst til og prøve IP4 for å se hvordan den er.'(også er jeg litt lei av apps og ting som ikke funker/krasjer på android)

Samtidig syns jeg ipod touchen jeg hadde fungerte bra og app store drar ganske mye. Har akurat lagt inn itunes (pga jeg har ipod nano) og har lekt meg litt rundt i app store og det er en SINNSYK forskjell på app store og android market når det gjelder antall,kvalitet(ser det ut som på bilder) grafikk, osv. Men hvis det blir IP4 kommer jeg nok til å måtte svelge noen uttalelser jeg har hatt mot apple...Men det får gå.

Forresten noen som vet om itunes installerer seg i noen systemfiler E.L når det installeres?
    På jobb pc`ene vi har så er det kun godkjente program som kan legges in og itunes var visst ikke blant disse enda,men de jobbet med å få det godkjent.
    Men hvis det ikke lagres noe i systemfiler kan jeg gå rundt systemet og installere programmet på feks en usb minnepenn og kopiere det derifra og over på pcn. Men det går ikke hvis programmet legger seg inn i systemfilene.
    Har gjort det med VLC player og spotify og det funker fint.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært litt motstander av apple sin måte å bestemme ting på og fremdeles er det ting jeg ikke er enig i, men jeg har samtidig lyst til og prøve IP4 for å se hvordan den er.'(også er jeg litt lei av apps og ting som ikke funker/krasjer på android)

Samtidig syns jeg ipod touchen jeg hadde fungerte bra og app store drar ganske mye. Har akurat lagt inn itunes (pga jeg har ipod nano) og har lekt meg litt rundt i app store og det er en SINNSYK forskjell på app store og android market når det gjelder antall,kvalitet(ser det ut som på bilder) grafikk, osv. Men hvis det blir IP4 kommer jeg nok til å måtte svelge noen uttalelser jeg har hatt mot apple...Men det får gå.

Forresten noen som vet om itunes installerer seg i noen systemfiler E.L når det installeres?
    På jobb pc`ene vi har så er det kun godkjente program som kan legges in og itunes var visst ikke blant disse enda,men de jobbet med å få det godkjent.
    Men hvis det ikke lagres noe i systemfiler kan jeg gå rundt systemet og installere programmet på feks en usb minnepenn og kopiere det derifra og over på pcn. Men det går ikke hvis programmet legger seg inn i systemfilene.
    Har gjort det med VLC player og spotify og det funker fint.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok Iphone 4 på meg, fikk klarsignal fra sjefen nå.Regner med det blir 16gb, tror det kommer til å holde i massevis.Har en nano 16gb og den har aldri hatt mer enn 6gb med musikk på seg noen gang.så borti 10gb med plass til apps og bilder burde holde en stund regner jeg med.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer ikke til å angre på det. Skjermen er helt fantastisk og touchskjermen er veldig responsiv og det hakker ikke.

iPhone4 er den beste tlf jeg har hatt, og jeg har hatt ,ye oppigjennom åra. Men jeg har ikke testa Android tlf ennå. Som regel så er det de som kjører og har Android som vil ha åpen tlf og kan gjøre hva dem vilvil med tlf, men det er ikke viktig for meg. I tillegg FUNKER alle apps på Appstore. Ikke noe som henger eller noe.

Du blir nok ikke skuffa over denne

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.
    Lasta ned Reckless racing til android i går og det måtte jeg avinstallere 2 ganger før jeg fikk det til å virke...Irriterende når ting ikke funker slik de skal.
    Blir spennende å se åssen Iphone er i forhold til hva jeg er vant med.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: kom på en ting som jeg ikke liker med iph4. Den er ikke spesielt god å holde i, uansett hvor dødslekker den er. Glass+stål er veldig glatt, men jeg bruk er "ebay-front&back-protection" som tar unna for den daglige slitasjen, OG aller viktigst; apple bumper. Har flere ebay gummi/plast bumpere, men dem kommer desverre ikke i nærheten av den orginale. Med bumper på blir brukskomfort'n kanonbra. Man føler at man har tak på den, ikke at den glir ut om man ikke kliper hardt som f...

mvh

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde uansett tenkt og kjøpe beskyttelsesfilm til den men da blir det nok en apple bumper i tillegg.Blir telefonen større av denne bumperen?Eller er det bare en tynn gummi ring som går rundt? Og beskytter den iphonen hvis jeg skulle miste den?

Edit: hadde denne kansje vært noe?Eller er den orginale bumperen fremdeles best?Griffin Reveal for iPhone 4 - Apple Store (Norge)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg jobber som mekaniker, og bruke iPhone 4 på jobb, uten beskyttelse av noe slag, og det er faktisk ikke noe riper av noe slag, dama mi sin 3gs derimot har fått en del små små riper i front, og hun har et "yrke der hun er ren på fingrene".

Faktisk relativt overrasket selv over hvor motstandsdyktig dette glasset er til å motstå riper/merker.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Hadde uansett tenkt og kjøpe beskyttelsesfilm til den men da blir det nok en apple bumper i tillegg.Blir telefonen større av denne bumperen?Eller er det bare en tynn gummi ring som går rundt? Og beskytter den iphonen hvis jeg skulle miste den?

Edit: hadde denne kansje vært noe?Eller er den orginale bumperen fremdeles best?Griffin Reveal for iPhone 4 - Apple Store (Norge)
    Jeg bruker denne:
    Støtfanger for Apple iPhone 4 - Sort - Apple Store (Norge)

Bygger til noen mm. Kombinasjon med myk og hard gummi. Den harde gjør at den holder seg på plass / holder formen, mens den myke gir grep og kan ta imot (en hvis grad av) støt.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en slik bumper.
    Skal få ringt og bestilt en i morgen.Tar nok litt tid siden vi ikke kan handle på nettbutikker. Hørtes ut som om det var stor pågang med bestillinger om dagen + at butikkene aldri vet når og hvor mange som kommer inn.
    Edit:tenker da på selve iphonen og ikke bumpers..

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at hvis du skal ha spotify på telefonen så tar det en del plass.

Var i akkurat samme situasjon som deg og tenkte at 16G holder i massevis, men har bare 3G ledig..

Offline files i spotify tar plass. Men det blir jo fort masse sanger...

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt behov for å ha spotify på tlf enda siden jeg som regel alltid har med meg bærbar pc med spotify på.Men umulig å vite hva fremtida bringer.
    Jeg tror vel neppe jeg får dekt noe annet enn 16gb men jeg tror det vil holde.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeeWee
    Har desire hd og har prøvd Iphone 4 og iphone ... Du får nesten like mange apps til HTC. Android blir brukt av fler og fler mobiler(utenom iPhone), så det kommer jo bare mer og mer ting til android.

Går til og med ann å få et annet OS på Desire, med fler instilninger en kan gjøre osv. Personlig syntes jeg det er kjekt å ha noe å fikle med, instilninger å stille på, prøve nye ting osv. iPhone blir for mainstream. For brukervenlig på en måte ... Når en først mestrer android blir det en utrolig mobil.

Størrelsemessig har htcen større overflate, men mindre tykkelse. Den er også mindre klumpete.

Kameraet er nogenlunde det samme, ingen av de har bilde stabilisator, så det spørs hvor stødig du er på hånda. Desire har fler megapixler, ikke at det betyr så veldig mye da ...

Batteritiden er elendig på Desire. Vet ikke hvordan den er imot iPhone, men går et batteri på den med Desire. Jeg har en app som måler forbruk, og skjermen bruker over 70% av strømmen på min telefon. Riktig nok bruker jeg lyset på den endel(jobber som elektriker).

Skjermen er noe for seg selv. Slår iPhone lett. Surfing og generell bruk av den er ganske bra.

Gpsen syntes jeg er litt unøyaktig, vet ikke hvordan den er på iPhone.

Ellers har den alt jeg trenger, og jeg er fornøyd. Bestilte telefonen på dagen den kom, uten abbonomang og benytter meg av Onecall.
    Dette er et typisk "Jeg har DEN - og den er BEDRE" innlegg. Dette er forsåvidt greit, om man bruker noenlunde gjennomtenkte argumenter.

1. Du klager på et produkt som er for enkelt å bruke? Det forstår jeg ikke. Hva som er "mainstream" tror jeg de fleste menn ikke bryr seg om, enn så lenge produktet er bra.

At man kan installere diverse OS er forsåvidt en fordel om man har behov for det.

2. iPhone 3GS og 4 er heller ikke noe klumpete - og oser kvalitet. Her er også flere HTC telefoner glimerende.

3. Bildestabilisator i et mobilkamera eller ikke. Vil anbefale deg å kjøpe et kompaktkamera om du har tenkt å ta noen gode feriebilder. Mobilkamera fungerer OK, men det er neppe noe du henger på veggen. :-) Her stiller selvsagt personlige krav høyere enn andres meninger.. så du får se selv, trådstarter.

4. iPhone 4 med retina display og dens oppløsning er vel en av de beste skjermene man får i dag? Jeg har selv lest at iPhone 4 skjermen er noe bedre, men syns selv dem leverer godt nok til mobil å være. Man skal tross alt ringe og fikle med Apps - ikke se Avatar..?

Mitt tips til trådstarter;
    Prøv begge og gå får den som føles best. Personlig har jeg valgt iPhone grunnet dens grensesnitt. HTC Desire er også et meget godt valg, så du tråkker nok ikke i salaten uansett hva du velger..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •