Gode fordeler og ulemper i kampen iphone 4 vs htc desire hd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode fordeler og ulemper i kampen iphone 4 vs htc desire hd

Skal ha ny tlf, men klarer altså ikke og bestemme meg.

De siste 14 dagene står det 50/50 og tipper mellom iphone 4 og Htc Desire Hd.

Hvem er best? Skal ha en tlf som kan fungere som "kontor",radio, og musikkmaskin. Ikke minst være squeezebox/xbmc vennlig.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel som å velge mellom diktatur og demokrati.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen må da ha et mer saklig svar og komme med?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er anti Eple og hadde derfor gått for HTC. er på min andre HTC telefon og er kjempefornøyd.
    har trykket litt på Samsung Galaxy S (tror jeg den heter) og den er absolutt en verdig konkurent til de 2 første.

har derimot aldri eid noen av disse 3.

edit: Snickers-is's sitt innlegg gir faktisk en bra beskrivelese av hva du må forholde deg til etter kjøp
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt iphone 4 og meget, meget fornøyd. Har hatt htc før og synes den var for vanskelig om mann skulle gjøre annet enn di mest vanlige oppgavene. Veldig deilig med aplikasjonene som mann bare laster ned på telefonen som div remote kontroller. Mulig dette ogå kan gjøres på htc?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 4 HTC telefoner og en iPhone. Jeg ville definitivt valgt HTC.

Se denne linken så får du opp øynene hvorfor iPhone er langt dårligere.
    Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug* - Forum - Amobil.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jhafeld
    Se denne linken så får du opp øynene hvorfor iPhone er langt dårligere.
    Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug* - Forum - Amobil.no
    "Vi gjør oppmerksom på at minst fire av brukerne i denne tråden, inklusive trådstarter (Marius Aarre), SolbergMobil og HTC Nyheter er en og samme person og altså har backet opp egne utsagn ved hjelp av fiktive brukere. Alle disse er for en tid siden utestengt fra forumet. Deltagere og lesere i tråden får i lys av dette selv vurdere troverdigheten til de utsagn som er fremmet.

Administrator."

Det er mange "eple-hatere" der ute, som er ute i "politisk" ærend og uttaler seg på basis av fordommer mot en produsent og manglende kunnskaper om produktet.

Pluss åpenbart selgere som bruker fora til markedsføring under falsk navn...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig apple fan, har både imac og macbook pro.
    Men tror ikke det skal ha så mye og si for valget på mobiltelefon.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Nokia N8?

Det jeg har sett av iphone 4 har vært ganske bra. Veldig god skjerm. HTC har jeg liten erfaring med, men har jo fått med meg at det er mye godt i den leiren og.

Snickers-is har et veldig godt poeng! Eple sensuren er jo nesten på linje med Shaira-lovene!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Har du vurdert Nokia N8?

Det jeg har sett av iphone 4 har vært ganske bra. Veldig god skjerm. HTC har jeg liten erfaring med, men har jo fått med meg at det er mye godt i den leiren og.

Snickers-is har et veldig godt poeng! Eple sensuren er jo nesten på linje med Shaira-lovene!
    Hva med Nokia C7 eller N8?
    Knakende gode telefoner det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en iPhone 4 og er meget fornøyd med den. Heller verken mot Apple eller Android, men valgte den telefonen som passet mine krav best. Min bror har en HTC Desire HD, hadde før 3Gs, han er meget fornøyd med sin nye telefon, men savner forskjellig egenskaper fra iPhonen.

Grunnen til at jeg valgte Apple fremfor HTC er først og fremst bedre design og mindre fysisk størrelse. Den store skjermen til HTC'en er fin til å surfe på internett med, men jeg syntes telefonen blir for stor. Min personlige mening er også at iPhone skalerer internettsidene bedre og mer oversiktlig enn HTC'en.

Skal nevnes at jeg har valgt å jailbreake telefonen min for å få mulighet til å gjøre små og store endringer på telefonen.

Per dags dato ville jeg personlig kjøpt iPhone 4, men ved neste mobilkjøp kan situasjonen godt ha endret seg da jeg har inntrykket av at Android kommer til å ta igjen forspranget til Apple. Mye på grunn av sin vilje til å lytte til publikum!

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan starte med hva jeg har og har hatt
    Gikk fra Iphone 3gs -> Samsung galaxy s og har en iphone 4 i huset (ikke min).
    Jeg bruker tlf aktivt, på skolen og hjemme(ikke like mye som på skolen) og jeg er veldig veldig veldig glad for at jeg valgte en tlf med større en 3,5".

Så skal du BRUKE tlf mye så ville jeg valgt minimun 4", og skjermen til galaxy er helt extremt rå, så skal du se noe film/serier så ville jeg valgt denne over desire hd.
    Ser du stiller krav til Musikk og kontor.
    Og til det vil jeg nokk anbefalt Iphone, var meget fornøyd med min 3gs, og på den tiden var det ingen inged ved siden og vertfall ikke over :P.

Er mye mar mar *plug and play* med Iphone, og du kommer nåkk til å ha mye mindre problemer med den. Jeg for min del kommer nåkk ikke til å gå tilbake til iOS for liker å ha litt mer frihet.

Veldig vanskelig å gi et 100% tips om vilken tlf du bør gå for, men er mye positivt med alle disse, men vis du velger android over iOS (noe jeg ikke tror du gjør) Så ville jeg kraftig vurdert galaxy s over desire hd, har lest om folk som har gått fra galaxy s pga mye trøblete firmware i starten (ganske fikset nå) og har angret seg halvt i hel pga at desire hd skjermen er veeeldig bad i forhold. Sier ikke at skjermen er dårlig, bare mye dåårligere vis du skal sammenligne.

Kan også nevne at lyden er veldig god i galaxy s , med tanke at musikk var viktigt, dt er iphone 4 o , vet ikke med desire hd der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elsker hverken det ene eller andre, men har en praktisk tilnærming til ting.

I huset mitt finnes Windows, Linux og Mac maskiner. Ipod'er og Creative mp3 spillere. Ungene og kona har Ericsson.

Selv kjøpte jeg HTC Desire sist etter 14 år med Ericsson.
    Og jeg er sinnsykt fornøyd.

Jeg jobber i en IT bedrift og på jobben min har ca en håndfull personer de siste 2 månedene gått fra Iphone til HTC.

I min jobb er det spesielt to ting som gjør HTC'en mer populær enn Iphone:
    1. lengre levetid på batteriet og raskere lading.
    2. Mikrofon og høytaler funksjonen er overlegen. Vi bruker disse i kjappe telefonmøter mot kundene flere ganger om dagen hvor vi bare slenger telefonen på bordet og ringer opp kunden.
    Her rekker ikke Iphone til knærne på HTC.

Dette er mine erfaringer i sammenligning med de jeg jobber med, og ikke minst observasjoner fra de på jobben som har gått fra Iphone til HTC.

PS! Så vidt ingen jeg vet på jobben som har gått motsatt vei: altså fra HTC til Iphone.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en mobil... Om ett år, maks 2 er den ikke lenger noe du ønsker å ha uansett. Det er med andre ord ikke noe vits å ha en "investering for livet" tilnærming. Kjøp den du finner først og billigst. Begge er bra. Om du ikke er 100% fornøyd så hadde du sikkert ikke blitt det med den andre heller. Om litt kommer det uansett noe nytt og bedre.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode poeng marsboer, den tlf jeg har nå er vel den første jeg har hatt i 1 år uten å ha byttet.

Er vel mer det at jeg er så ambivalent at jeg ikke klarer og bestemme meg, får rett og slett kaste kron og mynt tror jeg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med iPhone 4 selv, tror ærlig talt jeg ville gått for HTC. iPhone fungerer, men jeg har litt dårlig dekning og mister samtaler til tider.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv iPhone 4, kona har HTC Desire.

Jeg er ikke spesielt MAC fan, men har både iPad og IPhone.
    Det som jeg ser på det største problemet med HTC, er at det er relativt kronglete å navigere i menyene.
    Når tastaturet kommer opp, ligger det over menyen, og veldig mye info ligger bak. Den delen av skjermen som kan brukes til å scrolle nedover på, er veldig liten. Det gjør det hele litt knotete.

Jeg har brukt begge telefonene, for å gjøre meg opp et bilde om hva som fungerer best.
    Det er liten forskjell, og begge har sine feil og ulemper.

Jeg syns iPhone er noen hakk bedre, da den er mye enklere å bruke.
    Den har enkle menyer, og ting er der du forventer å finne dem.

Men, som Marsboer sier, du kommer til å bytte om ett år......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge telefoner har sine fordeler og ulemper. Men begge er noen knakende gode telefoner. Så du kommer nok til å bli kjempefornøyd uansett hva du måtte velge, samtidig som du kommer til å savne noe av den andre telefonen.

Du sitter i et lite "godteri dilemma", som jeg kaller det. Du vet, når du kjøper godteri, så står du der og plukker det du har lyst på, men når du først kommer hjem har du ikke så veldig lyst på det lenger, men du får veldig lyst på det "kompisen" din har kjøpt. Men du sitter alikvel med det godteriet du egentlig syns er best i din egen pose.

Poenget er at når du sitter med et dilemma, som er å velge mellom to telefoner som er så gode, har du egentlig ingen ting å tape.

Selv sitter jeg med iPhone 4. Dette fordi jeg har hatt hver generasjon av iPhone siden 3G kom. Det var denne telefonen jeg valgte den gang, og det er denne telefonen jeg har blitt vandt til. Jeg kunne like gjerne vært en HTC-gutt.

Lykke til!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første innlegg i tråden var kanskje ikke så konservativt formulert, men for meg er det det viktigste argumentet for å holde seg til Android, det er faktisk et poeng med det. For eksempel har apple laget bråk om Android, og nå betaler altså HTC en symbolsk lisens til MS for å kunne støtte seg på en av deres patenter slik at om apple vil saksøke dem må de samtidig saksøke MS.

Apple har også forsøkt seg på å omgå norsk lov i sin EULA.

De forsøkte seg på å nekte avspilling av musikk kjøpt via itunes på annet enn appleprodukter.

Siste skrik er en funksjon der de vil ha en hardwaresperre som gjør dem i stand til å stenge av en telefon som ikke blir benyttet slik apple ønsker at den skal brukes.

Rekken av håpløst idiotiske og mildest talt frekke overtramp mot kundene de lever av er endeløs, og den ser ikke ut til å skulle ende.

Jeg ser en del skriver "På iphone er ting i menyene der du forventer å finne dem". For meg er det absolutt ikke slik, heller motsatt. Hvorfor kan man ikke heller skrive:

"siden jeg er vant med iphone blir menyene i Android litt uvante for meg"...

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Skal ha ny tlf, men klarer altså ikke og bestemme meg.

De siste 14 dagene står det 50/50 og tipper mellom iphone 4 og Htc Desire Hd.

Hvem er best? Skal ha en tlf som kan fungere som "kontor",radio, og musikkmaskin. Ikke minst være squeezebox/xbmc vennlig.

iPhone 4 har ikke FM radio.....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •