Gode fordeler og ulemper i kampen iphone 4 vs htc desire hd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Føyer meg til Marsboer: ingen katastrofe hva du ender opp med å velge, om ett år så er det "på tide" å skifte den ut uansett

For min egen del så foretrekker jeg iPhone... Har nylig byttet ut 3Gs med 4G, og kan trygt anbefale begge (faktisk ikke så mye forskjell mellom disse, vil si at bedre kamera og litt bedre skjerm er det jeg legger mest merke til... kunne egentlig godt klart meg med 3Gs). Bruker den heftig fra morgen til kveld, på jobb og privat til mail, internettsurfing, spill, squeezebox-controller etc, som gjør at den må lades hver natt...

Før det hadde jeg 3 år med like mange smarttelefon-modeller fra HTC -og fikk de langt opp i halsen! Mulig det var Windows Mobile sin feil, men det sugde iallefall noe hinsides. Måtte slå av og på telefonen mange ganger daglig pga. at den låste seg, essensielle funksjoner som å motta samtaler (trykke på grønn knapp) funket ikke alltid, sync-tjenesten mot mail var et mareritt etc. Så da var det fantastisk å få en telefon som faktisk funka, dønn stabilt og med kjapp respons og enkle og logiske menyer! Men som sagt, disse erfaringene mine er muligens gått ut på dato...

Kan legge til at jeg egentlig er en skikkelig tekno-frik, og må tilstå at jeg har vært både Mac-mobber og Linux-frelst. Nå er jeg ingen av delene, og er heller mer opptatt av å slippe å bruke tid på dill som ikke funker som det skal...

Lykke til med valget ditt!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Mitt første innlegg i tråden var kanskje ikke så konservativt formulert, men for meg er det det viktigste argumentet for å holde seg til Android, det er faktisk et poeng med det. For eksempel har apple laget bråk om Android, og nå betaler altså HTC en symbolsk lisens til MS for å kunne støtte seg på en av deres patenter slik at om apple vil saksøke dem må de samtidig saksøke MS.

Apple har også forsøkt seg på å omgå norsk lov i sin EULA.

De forsøkte seg på å nekte avspilling av musikk kjøpt via itunes på annet enn appleprodukter.

Siste skrik er en funksjon der de vil ha en hardwaresperre som gjør dem i stand til å stenge av en telefon som ikke blir benyttet slik apple ønsker at den skal brukes.

Rekken av håpløst idiotiske og mildest talt frekke overtramp mot kundene de lever av er endeløs, og den ser ikke ut til å skulle ende.

Jeg ser en del skriver "På iphone er ting i menyene der du forventer å finne dem". For meg er det absolutt ikke slik, heller motsatt. Hvorfor kan man ikke heller skrive:

"siden jeg er vant med iphone blir menyene i Android litt uvante for meg"...
    Her kommer du med den del ting jeg også har tenkt på! Jeg har store problemer med at en mobil produsent skal fortelle meg hva jeg kan og ikke kan gjøre, så akkurat den delen av apple er jeg overhodet ikke fornøyd med.

Ei heller at den ikke har FM radio gjør at jeg går for HTC desire hd når den kommer på lager.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine 0,02 $

jeg har en litt eldre HTC, HTC tattoo, og den siste ipod touchen. ipoden er mitt første applekjøp ever, fordi jeg som så mange andre ikke liker den proprietære tankegangen til apple.

nå er ikke ipod en tlf, men den har kliss likt OS som iphone.

og jeg må (desverre) si jeg er overraskende komfortabel med å bruke ipoop, mest fordi følelsen av at 'det bare funker' er nesten overveldende kontra HTC. mindre bøggs, bedre flyt, bedre touchskjerm, bedre (opplevd) skjerm er de viktigste pre'ene fordel apples OS.

kjenner litt på den 'låste' opplevelsen, f eks mistenker jeg youtube appen for å kun ha tilgang til et nøye silt utvalgt av klipp. får langt flere treff på pc/htc.

itunes er det største møkkaprogrammet _ever_.
    (musikk/filer) "sync" mot pc er mongo, da spes når jeg er vant til pc med foobar/flac oppsett. overføre filene jeg vil dit jeg vil er det bare å glemme, mappestruktur får du ikke sett og itunes' lesing av id3 tags virker litt.. tja, i alle fall ikke som på squeezebox eller foobar.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Hva med Nokia C7 eller N8?
    Knakende gode telefoner det også.
    Da må nokia ha gjort noe veldig riktig, fordi dem har ikke levert en god telefon siden N95 for proffmarkedet! Alt det andre har vært direkte RÆL. N97/mini var jo en vits, samme må sies om E52... Synd nokia ikke gir opp symbian .

Telefoner som rebooter seg selv o.l. er for dårlig !

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    mine 0,02 $

jeg har en litt eldre HTC, HTC tattoo, og den siste ipod touchen. ipoden er mitt første applekjøp ever, fordi jeg som så mange andre ikke liker den proprietære tankegangen til apple.

nå er ikke ipod en tlf, men den har kliss likt OS som iphone.

og jeg må (desverre) si jeg er overraskende komfortabel med å bruke ipoop, mest fordi følelsen av at 'det bare funker' er nesten overveldende kontra HTC. mindre bøggs, bedre flyt, bedre touchskjerm, bedre (opplevd) skjerm er de viktigste pre'ene fordel apples OS.

kjenner litt på den 'låste' opplevelsen, f eks mistenker jeg youtube appen for å kun ha tilgang til et nøye silt utvalgt av klipp. får langt flere treff på pc/htc.

itunes er det største møkkaprogrammet _ever_.
    (musikk/filer) "sync" mot pc er mongo, da spes når jeg er vant til pc med foobar/flac oppsett. overføre filene jeg vil dit jeg vil er det bare å glemme, mappestruktur får du ikke sett og itunes' lesing av id3 tags virker litt.. tja, i alle fall ikke som på squeezebox eller foobar.
    HTC tattoo er jo veldig dårlig tlf og kan ikke sammenlignes med htc desire hd!

Jeg ville gått får HD for jeg liker ikke den "politikken" appler kjører og at iphone etc er så mye lettere går på bekostningen av mye funksjonalitet. Hadde htc hero så gikk jeg over til iphone og solgte den etter en uke.

Venter selv på den nye samsung nexus s.

Android gir deg frihet til å tilpasse tlf mye bedre, men vil du ha en tlf som bare funker og er grisedyr pga en logo bak på tlf så kjøp iphone.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det endte opp med en Desire HD, og enn så lenge kan jeg ikke klage
    Kjapp,stor og en enorm mengde software jeg ikke har bruk for!

Vi får ta en ny evaluering om 14dager...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •