Spørsmål angående Harmony fjernkontroller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Spørsmål angående Harmony fjernkontroller

Jeg har lurt litt på å kjøpe en Hamony 650 eller 600 fjernkontroll.

Men jeg har et lite spørsmål jeg lurer på:
    - Hvis jeg trykket Watch TV, da hopper den jo til riktig inngang på tven slik jeg setter opp via PCen. MEN når den da har hoppet feks til hdmi1, skjønner den da at fjernkontrollen skal kontrollere dekoderen og ikke tven?

Eller må jeg fysisk klikke meg inn på Devices etterpå også velge dekoderen?

Har en samboer som ikke er like teknisk, så burde ikke være for mye trykking frem og tilbake..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Jeg har lurt litt på å kjøpe en Hamony 650 eller 600 fjernkontroll.

Men jeg har et lite spørsmål jeg lurer på:
    - Hvis jeg trykket Watch TV, da hopper den jo til riktig inngang på tven slik jeg setter opp via PCen. MEN når den da har hoppet feks til hdmi1, skjønner den da at fjernkontrollen skal kontrollere dekoderen og ikke tven?

Eller må jeg fysisk klikke meg inn på Devices etterpå også velge dekoderen?

Har en samboer som ikke er like teknisk, så burde ikke være for mye trykking frem og tilbake..

du programerer fjernkontrollen til å styre alle bokser du eventuelt har..
    hos meg for eks :
    når jeg trykker på Watch tv slår fjernkontrollen på tven, bytter over til hdmi 1, slår på forsterkeren, bytter til riktig inngang på forsterkeren og slår på viasat dekodere.

Alt i en opperasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en harmony 555 kontroll og den kan jeg programmere enkelt så man trykk på en enkel knapp så er parabolen på , pcen på , ps3 osv osv

De har lagt et utrolig lett og brukervennlig program som man følger step by step på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Jeg har en harmony 555 kontroll og den kan jeg programmere enkelt så man trykk på en enkel knapp så er parabolen på , pcen på , ps3 osv osv

De har lagt et utrolig lett og brukervennlig program som man følger step by step på.
    Takk for svar, men det jeg egentlig lurte på var om du ETTER du trykket på Watch TV og alt er kommet riktig frem på skjermen, kan du da feks trykke på 4 på fjernkontrollen for å hoppe til kanal 4 på dekoderen?

Altså, skjønner den nå automatisk at siden jeg ville se på tv så er det dekoderen den skal styre videre ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Etter at du har aktivert "Watch TV" så er det dekoderen som mottar kanalkommandoer, om du vil det.

Dvs, på fjernkontrollen så velger du hvilken enhet som brukes for å velge kanal. Om aktiviteten inneholder en kabeldekoder så er standard oppsettet at det er den som skal motta kanalinformasjon, men du kan endre dette om ønskelig.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Takk for svar, men det jeg egentlig lurte på var om du ETTER du trykket på Watch TV og alt er kommet riktig frem på skjermen, kan du da feks trykke på 4 på fjernkontrollen for å hoppe til kanal 4 på dekoderen?

Altså, skjønner den nå automatisk at siden jeg ville se på tv så er det dekoderen den skal styre videre ?
    Jepp, det skjønner den. Du setter opp dette når du programmerer den, du kan velge om kanalvalg skjer på dekoder eller på TV f.eks. Du kan også velge om volumkontrollen skal justere TV eller receiver. Videre kan du legge inn hvilken kommando som helst på de 4 knappene ved displayet, f.eks. bildeformat på TV.

Så når man har trykket på "Se på TV" justerer du kanskje volumet på receiveren, text-tv på TV-en og kanalvalg på dekoder, uten at du trenger å gå inn på devices og velge apparat.

EDIT: for sen igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husker disse fjernkontrollene hvilken aktivitet de holder på med?

Jeg ser at fjernkontrollene ikke har kontroll på om et apparat er på eller av. Har den da peiling på hvilken aktivitet den holder på med "akkurat nå"?

Eksempel: Hvis man har trykket "Watch tv" og alt har slått seg på, så vil man se en film og trykker på neste aktivitet. Vil da tv-en slå seg av igjen? Eller vil den huske at den faktisk holder på å så på tv og at den nå ikke trenger å sende et av/på signal til tv'en?

Newcomer Duncan Edwards sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coffey
    Jeg ser at fjernkontrollene ikke har kontroll på om et apparat er på eller av. Har den da peiling på hvilken aktivitet den holder på med "akkurat nå"?

Eksempel: Hvis man har trykket "Watch tv" og alt har slått seg på, så vil man se en film og trykker på neste aktivitet. Vil da tv-en slå seg av igjen? Eller vil den huske at den faktisk holder på å så på tv og at den nå ikke trenger å sende et av/på signal til tv'en?
    Ja, Harmony-fjernkontrollene husker også hvilke komponenter som står på og er av når du bytter aktivitet (f.eks fra se TV til se Film). TV blir da stående på, Dekoder slås av og Blu-ray-spiller på.

Med Logitech Harmony trenger du ikke å være bekymret for at ikke kona får det til. Den er så enkel å bruke (hvis satt opp korrekt), at selv "technodummy'n" jeg har i huset klarer å bruke den.

Har både en TSU-1000 (i hjemmekinoen) og en One (i stua), og er kjempefornøyd! Et godt tips, er å bruke litt tid på konfigurering, slik at alt fungerer slik det skal, og at man på displayet har de "knappene" man trenger og ikke trenger i de forskjellige aktivitetene.

Hvis man er skeptisk til om virkelig Logitech Harmony er tingen, kjører Logitech 100% fornøyd-garanti på Harmony One for tiden. 30 dagers retur-rett/pengene tilbake frem til 28.02.2011. 1195,- på NetOnNet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duncan Edwards
    Ja, Harmony-fjernkontrollene husker også hvilke komponenter som står på og er av når du bytter aktivitet (f.eks fra se TV til se Film). TV blir da stående på, Dekoder slås av og Blu-ray-spiller på.

Med Logitech Harmony trenger du ikke å være bekymret for at ikke kona får det til. Den er så enkel å bruke (hvis satt opp korrekt), at selv "technodummy'n" jeg har i huset klarer å bruke den.

Har både en TSU-1000 (i hjemmekinoen) og en One (i stua), og er kjempefornøyd! Et godt tips, er å bruke litt tid på konfigurering, slik at alt fungerer slik det skal, og at man på displayet har de "knappene" man trenger og ikke trenger i de forskjellige aktivitetene.

Hvis man er skeptisk til om virkelig Logitech Harmony er tingen, kjører Logitech 100% fornøyd-garanti på Harmony One for tiden. 30 dagers retur-rett/pengene tilbake frem til 28.02.2011. 1195,- på NetOnNet.
    Takk for raskt svar.
    En ting til. Er det mulig å justere sensitiviteten på volumkontrollen? Er litt redd for å få for stort utslag på forsterkeren som har en sånn volumknott med motor på. (NAD stereoforsterker).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coffey
    Takk for raskt svar.
    En ting til. Er det mulig å justere sensitiviteten på volumkontrollen? Er litt redd for å få for stort utslag på forsterkeren som har en sånn volumknott med motor på. (NAD stereoforsterker).

Det er fullt mulig! Du kan justere pausen mellom hvert signal som sendes når du holder knappen nede, og også lengde på signalet såvidt jeg husker. DEt går i allefall fint å tilpasse utslaget.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duncan Edwards
    J
    Der er jeg faktisk ikke helt enig, er det én peron i huset vårt som ikke klarer å få skrudd på TVen så er det kona. Det er alltid et eller annet som slår seg vrangt. Resultatet er at kona blir sur, drar frem de andre fjernkontrollene og bruker de i steden. Og Harmony-kontrollen merker jo ikke at man bruker en annen fjernkontroll, den husker kun hvilke kommandoer den selv har sendt naturlig nok. Så hvis man skrur av TVen med en annen kontroll enn Harmony, så skrur den TVen på igjen når man sender kommando "skru av alt".

Så tipset blir å gjemme alle andre fjernkontroller og innføre et totalitært Harmony-regime!

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Så tipset blir å gjemme alle andre fjernkontroller og innføre et totalitært Harmony-regime!
    Støtter dette for fullt! :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer innkjøp av Harmony 1100, men jeg har litt dårlige erfaringer fra harmony tidligere med foreksempel at programeringen detter ut osv, og det mest irriterende av alt var at når en trykker på fjernkontrollen så er det "delay" før det skjer noe på komponentene. Er dette ting som er fikset på harmony 1100 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ting du må fikse selv i programvaren. Noen komponenter krever knoting med delay og lengde på signal, andre ikke. Ingen av mine trenger det. Skal du ha utnytte og glede av kontrollen så må du ta deg tid til å sette den opp. Ja den er lett å sette opp men ofte krever det mer enn 2 minutt for å få et perfekt oppsett. Gjør man ikke det kan det være et par småting som ødelegger gleden og brukeropplevelsen.

At konfigurasjonen faller ut har eg aldri vært borti. Det må skyldes brukerfeil(reset eller dårlige batterier?) eller en defekt kontroll. Eg har(og har hatt) Harmony One, Harmony 900 og Harmony 300. Ingen av disse byr på noen av de problemene du nevner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man definere feks Watch TV til å bare hoppe til riktig hdmi-inngang på tven og ikke slå den av/på? Dekoderen står på 24/7 så vil heller ikke at Harmony'en skal slå denne av eller på..

Har en datter på litt over ett år som hele tiden flyr og trykker på Source på tven, hadde vært kjekt å hatt en knapp for å hoppe direkte til riktig inngang

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Harmony one og sette korrekt utgang på TV, er at det kommer ann på hvor i sekvensen du ligger.

Eks, en TV har følgende:

Vanlig, AV1, EXT1, EXT2, HDMI1, HDMI2 ....

Om du står i EXT1 og skal til HDMI må "AV-velgeren" trykkes tre ganger. En for å få opp menyen og to ganger for å flytte til HDMI.

Ligger dne på en annen, eks HDMI2 må den gå hele runden for å komme rundt..

Har litt gammel TV og fjernkontroll men det er slik jeg må kjøre det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune82
    Min erfaring med Harmony one og sette korrekt utgang på TV, er at det kommer ann på hvor i sekvensen du ligger.

Eks, en TV har følgende:

Vanlig, AV1, EXT1, EXT2, HDMI1, HDMI2 ....

Om du står i EXT1 og skal til HDMI må "AV-velgeren" trykkes tre ganger. En for å få opp menyen og to ganger for å flytte til HDMI.

Ligger dne på en annen, eks HDMI2 må den gå hele runden for å komme rundt..

Har litt gammel TV og fjernkontroll men det er slik jeg må kjøre det.
    La oss si at du har dekoderen på HDMI2, kan du ikke da programmere fjernkontrollen via pcen slik at den skjønner at hvis du trykker Watch TV så skal den hoppe direkte til HDMI2 ? Er det ikke dette som skal være fordelen med disse Activities som Harmony'ene har?

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt system er satt opp med både tv og projektor, på henholdsvis HDMI 1- og HDMI 2-utgang på receiveren. Dekoderen er koblet på HDMI 2 inngangen da Blu-rayspilleren har okkupert HDMI 1.

Når jeg trykker "Se TV" på min Harmony One slår dekoderen seg på, receiveren skifter til riktig inngang for å ta imot signalet fra dekoderen og tv'n slår seg på og går direkte til HDMI1. Ingen problem!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Jetta
    Mitt system er satt opp med både tv og projektor, på henholdsvis HDMI 1- og HDMI 2-utgang på receiveren. Dekoderen er koblet på HDMI 2 inngangen da Blu-rayspilleren har okkupert HDMI 1.

Når jeg trykker "Se TV" på min Harmony One slår dekoderen seg på, recevieren skifter til riktig inngang for å ta imot signalet fra dekoderen og tv'n slår seg på og går direkte til HDMI1. Ingen problem!
    Men si at du ser på film og vil hoppe til tv/dekoderen. Hvis du da trykker på Watch tv, hopper den da kun over til hdmi2?

Leste på Logitech sine sider at man slår tv både på og av med samme knappen, så det betyr vel at tven da blir avslått om du trykker Watch tv?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt det regulerer du i programet til Logitech Harmony. Du setter opp om en komponent skal skrus av eller ikke når du bytter aktivitet. Bruker du kun Harmonyen så husker den alle komponenter som har blitt skrudd på og derfor hvilke som skal skrus av. Ingen problemer rundt dette. Skal jeg f.eks. se på Blu-Ray så skrus TV-en på sammen med receiver som settes til riktig inngang og det samme med TV-en. PS3 må jeg skru på ved siden av foreløpig siden jeg ikke har Logitech sin PS3 styring. Når jeg da er ferdig med å se på Blu-Ray og trykker f.eks. Watch TV (hvor jeg ikke bruker receiver for lyd) så har jeg satt den opp til å skru av receiver. Skru av receiver er satt til å først bytte inngang på receiver til Cabel/Sat før den slås av. Dette fordi jeg har HDMI pass thru i receiver. I og med at jeg kun har en HDMI ingang på TV-en så husker også Harmony at jeg er på HDMI-inngangen på TV-en og bytter ikke til den. Dette er gull for meg og resten av familien som nå har fått en enkel hverdag for å bruke utstyret.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •