Spørsmål angående Harmony fjernkontroller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I tillegg er alt dette veldig avhengig hvilket utstyr man har, og hvordan dette er satt opp. For å kunne bytte direkte fra HDMI1 til HDMI4 så trenger man noe som heter discrete codes. De aller fleste nyere TV-apparater og AV-receivere støtter dette, men en del eldre utstyr har ikke dette og da må man ofte gå igjennom alle inngangene til man treffer den rette.

Samme gjelder av og på signaler. Noen apparater har kun et signal som slår TV'n av eller på alt etter om TV'n er av eller på. Når den mottar signalet og er av så slår TV'n seg på. Er den på så slår den seg av. Om TV'n da er på og du setter på Se film og Harmonyen sender på-signalet så vil TV'n slå seg av. Dette kan Harmonyen ta hensyn til om du forteller den det. De aller fleste har også koder for å kun slå av eller på, og om den da mottar 4 på signaler så gjør det ikke noe siden den allerede er på.

Hos meg har eg tre komponenter. BluRay-spiller, Altibox og Squeezebox musikkspiller. Alle disse er koblet til receiveren, men Squeezeboxen sender kun lyd, ikke bilde. Når eg skal høre på musikk så slås TV'n av(dersom den var på) og kun receiveren og Squeezebox'en er på. Når eg så vil se på TV eller film så slås TV'n på(om den var av).

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Men si at du ser på film og vil hoppe til tv/dekoderen. Hvis du da trykker på Watch tv, hopper den da kun over til hdmi2?

Leste på Logitech sine sider at man slår tv både på og av med samme knappen, så det betyr vel at tven da blir avslått om du trykker Watch tv?
    Når jeg går fra aktiviteten "Se film" til " Se tv" skjer følgende;
    Projektoren (da det er denne som er i bruk under film), blu-ray og sub slår seg av, mens tv og dekoderen slår seg på. TV går direkte til HDMI 1.

Receiveren skifter til utgang HDMI 1(tv tilkoblet) og inngang HDMI 1 (fordi dekoderen er koblet inn på denne inngangen på forsterkeren).

Dette fungerer meget bra hjemme hos meg.
    Er ikke sen med å innrømme at investeringa av Harmony One er det beste jeg har gjort i kinosammenhengen! :-D

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Jetta
    Når jeg går fra aktiviteten "Se film" til " Se tv" skjer følgende;
    Projektoren (da det er denne som er i bruk under film), blu-ray og sub slår seg av, mens tv og dekoderen slår seg på. TV går direkte til HDMI 1.

Receiveren skifter til utgang HDMI 1(tv tilkoblet) og inngang HDMI 1 (fordi dekoderen er koblet inn på denne inngangen på forsterkeren).

Dette fungerer meget bra hjemme hos meg.
    Er ikke sen med å innrømme at investeringa av Harmony One er det beste jeg har gjort i kinosammenhengen! :-D
    ....hvor mange timer satt du og programmerte den.....

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    ....hvor mange timer satt du og programmerte den.....
    hehe.. Joda, det gikk noen timer.. fordelt på flere kvelder. MEN det ble helt suverent når jeg kom i mål!
    Og gevinsten i en MEGET fornøyd samboer som klarer å håndtere kinoen selv er verdt jobben!

Om du klikker inn på min kinoside ser du hvilket utstyr jeg bruker, og alt fungerer som sagt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Jetta
    hehe.. Joda, det gikk noen timer.. fordelt på flere kvelder. MEN det ble helt suverent når jeg kom i mål!
    Og gevinsten i en MEGET fornøyd samboer som klarer å håndtere kinoen selv er verdt jobben!

Om du klikker inn på min kinoside ser du hvilket utstyr jeg bruker, og alt fungerer som sagt.
    Når kinostua mi endelig blir tom for IKEA pakker og vi har fått malt og møblert, så SKAL jeg få programmert min Harmony - om jeg så skal sitte i ukesvis

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    så SKAL jeg få programmert min Harmony - om jeg så skal sitte i ukesvis
    Du behøver ikke å bruke særlig mye tid, om du leser gjennom bruksanvisningen og gjør deg kjent med programvaren før du begynner, til du er sikker på at du skjønner alt sammen. Deretter tenker du gjennom hva du vil at kontrollen skal gjøre i hver aktivitet. Skriv det gjerne opp!

(Dette forarbeidet kan spare deg for mange timers roting i ettertid.)

Husk at Harmony er basert på aktiviteter; om du ønsker å styre en enkeltkomponent, er det lettere å lage en aktivitet for dette, enn å lete seg fram til komponenten hver gang.

Før du oppretter en aktivitet, må du sjekke at alle komponentene er satt opp med de kommandoene du trenger. Noen av innstillingene man laster ned kan være mangelfulle eller rett og slett gale. Opprett nye kommandoer/overfør IR-signaler om det trengs.

Følg gjerne automatisk oppsett for aktivitetene, men sjekk detaljene etterpå:

Gå gjennom "Egendefinerte knapper" og sørg for at alle kommandoer du trenger ligger der du vil ha dem på fjernkontrollen. Ofte bruker ulike komponenter de samme tastene, og da kan det bli rot i de automatiske oppsettene.

Om det er kommandoer som ikke får plass, eller ikke passer til noen av de faste knappene, må du lage ekstraknapper (som vises på berøringsskjermen).

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, Fahnsen.

Nå har jeg "bare" 525 og ikke berøringsskjerm, men jeg skal allikevel lese igjennom tipsene dine og ta programmeringen step-by-step, når den tid kommer.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min første kveld med harmony one brukte jeg ca 3 timer, da hadde jeg god oversikt og alt funket 100%. Men mye av tiden brukte jeg til å utforske og lese. Og mine 5 enheter er tilgjenelig med bare et trykk

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •