Spotify på stereo, ikke ledning mellom laptop og forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spotify på stereo, ikke ledning mellom laptop og forsterker

Jeg har en laptop som jeg ønsker å kunne spille musikk fra, slik at lyden kommer ut på stereoanlegget. Jeg bruker stort sett spotify til å spille musikk med, og trenger å få musikken over på anlegget. Det er ikke aktuelt å bruke kabel(minijack til rca) lenger.

Jeg er helt amatør på dette området, så jeg skjønner lite av å lese andre tråder. Jeg ser det er mye rart til salgs på komplett ol. men det hjelper også lite når jeg egentlig ikke vet hva jeg trenger.

Ser at mange av sakene på markedet har harddisk og diverse fancy ting. Dette trenger jeg ikke. Jeg ønsker kun å spille fra spotify på stereoen uten kabel. Bildet beholder jeg på laptopen. Trenger jeg også en D/A converter for å få bra lyd med en slik løsning jeg er på jakt etter? Jeg er lang absolut ikke fornøyd med kvaliteten som laptoplydkortet gir ut.

Så nå, hvilket produkt er jeg på jakt etter? Hva skal jeg kjøpe?

Kan det være noe sånt jeg er på jakt etter;
    Komplett.no - AC Ryan Playon!HD - Mini
    ? Ser at denne også kan overføre bilde, men jeg er jo ikke pliktig til å benytte alle funksjonene som følger med hvis en ikke må.

På forrhånd takk

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det beste, og rimeligste, for deg er en Apple Airport Express.

Lyden overføres over wi/fi til Express'en og går så videre derfra med minijack optisk (!!) inn i din receiver/forsterker for dekoding internt der (DAC).

AirPort Express-basestasjon med AirTunes - Apple Store (Norge)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006