Spotify på stereo, ikke ledning mellom laptop og forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En dac gjør susen ja.. Kjøpte dac magic fra Cambridge og det er første gangen samboeren har kommentert at det har vært ett betraktelig løft i lyden.

Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg å anbefaler Audio Pro`s WF100, brukte det i helgen på fest, kobla til en macbook for å spille fra Spotify. Veldig enkel å sette opp og mindre forsinkelse enn ved bruk av Airport Express (har denne også).

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasse_H
    Jeg å anbefaler Audio Pro`s WF100, brukte det i helgen på fest, kobla til en macbook for å spille fra Spotify. Veldig enkel å sette opp og mindre forsinkelse enn ved bruk av Airport Express (har denne også).
    Godt innspill, Lasse.

Hvordan opplever du å ha "dongel'en" hengende på PC'en hele tiden? Er det forstyrrende?

Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare prøvd den 1 kveld, så ved bruk over lengere tid må det nok en liten tilvenning. Men vi hadde ingen problemer på festen, at den virket forstyrrende av noe slag. Sendte Mac`en rundt i rommet, slik at folk kunne velge litt musikk selv og de nevnte ikke noe slikt.

Siden "Hektor" nevner dac, kan det godt nevnes at det sitter en Burr Brown Dac i WF100 :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en skulle gått for en BILLLIG dac, ville denne gitt bedre lyd enn et normalt integrert lydkort?

USB Digital Optical Coax to Analog Audio Converter DAC - eBay (item 260675166941 end time Nov-07-10 06:24:25 PST)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hende en billig dac som du linker til her kan gjøre nytten, men jeg vil nok anbefale deg å eventuelt kjøpe en dac som du selv har anledning til å lytte til (og da helst i kombinasjon med forsterkeren din).

Jeg slutter meg ellers til dacmagic-anbefalingene som er publisert tidligere i denne tråden. Ellers får du dacer med kun USB til en rimeligere pris, deriblant Pro-ject USB box uten at jeg skal uttale meg om kvaliteten på denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg støtter opp om denne. Prøvde airport, men det ble litt for mye stress og dataknoting for meg.

Med audio proen er det bare å plugge i USB sloten, vente 2 sek så er den oppe å går. Ved stereoanlegget er en tilsvarende usb stikke koblet til strøm og videre via RCA til anlegget. Den spiller av all lyd på pc uansett program du bruker, genialt.
    Dacen i denne skal vistnok ikke være så aller værst heller.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tilhenger av logitech produktene og kjører spotify på både boomboxen og classic.
    Styres av da squeezeserver som ligger på pc'en, og kan også fjernstyres med squeezecommander hvis du har en andoid phone.
    Finnes helt sikkert til iphones også.
    MItt forslag til oppsett:
    Squeezebox classic til 800,- hvis du bor i Oslo
    og hvis du trenger dac:
    Beresford TC 7510 til €139,- + eventuell shipping fra NLKan dog komme på et fortollingsgebyr på 100,- og merverdiavgift på 25% av frakt+vareverdi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart vurdert hvor nødvendig en digital, trådløs overføring ville være, med tanke på hvor dyrt det er for en tilstrekkelig godt produkt. Kjøpte DacMagic og er sinnsykt fornøyd, og det er faktisk mulig å ha kablet det gjennom hele rommet hvis ikke dette er for problematisk. Ville helt klart satset på en DAC, det blir drit mye bedre enn å bare spille utifra pc'en din og direkte i forsterkeren. Ikke nødvendigvis DacMagic, men det er den eneste jeg har hørt, finnes sikkert noen billigere, som er helt greie

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

arcam trådløs dac

Eg bruker dac magic og kan anbefale den på det varmeste.Men eg har nettopp bestillt meg arcam dac med trådløs overføring i tillegg til usb,optisk,osv..
    Men usikker på om den trådløse enheten vil fungere på spotifyen,eller om den kun fungere på mediaplayer,osv.

Noen som vet det: om arcam sin nye trådløse dac virker på spotify og?

Og dac magicen: er det best å bruke usb eller optisk med tanke på lydkvalitet og spotify???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er dette en grei løsning?

Skal som trådstarter hovedsaklig bruke kun spotify, men vurdere en litt mer "fancy" måte å koble det til

En Lenovo bærbar koblet trådløst til en airport ekspress, som sender det videre til min forsterker. Lenovo pc koblet til en iphone (Ipad etterhvert) med iTap (remote desktop for windows) for styring av spotify osv, grei løsning?

Og er det behov for en ekstern dac på en parasound c2 preamp, eller er den interne dac'n god nok?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men så har jeg fortsatt ikke gått til innkjøp, for jeg skal kjøpe det i julegave til meg selv.

Egentlig har jeg vel havna på at jeg trolig skal ha Squeezebox touch, men har tilfeldigvis kommet over denne her:
    QED uPlay Bluetooth-receiver | Hi-Fi Klubben

Det står at man får med trådløs sender og mottaker, men jeg regner med at man kan bruke den integrerte bluetoothen i laptopen og?

Jeg antar at når hifiklubben kaller det høy lydkvalitet, så vil det hvertfall gå som god lydkvaliteten for gutten i gata med budsjettanlegg... Rimelig var den også!

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Squeezebox, Airbook Express m Airfoil eller streaming(http://avforum.no/forum/guider-audio...y-din-ps3.html)

For å få bra kvalitet, MÅ du ha Spotify Premium for å sikre deg 320kbits. Alle mine nevnte alternativer overfører med null tap av denne kvaliteten, og du vil få 320kbits rett ut på anlegget. Sistnevnte alt. er mulig for deg å få til allerede NUH om du har en PS3, men det har sine begrensninger.

Personlig valgte jeg å drite i sånne alternativer og kjøpte meg heller en optisk kabel som jeg kjører mellom anlegget og laptopen. Blir jøtt bra!

Lykke til med valget ihvertfall!

Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker mac/pc med lossless musikk -> AirPort express -> beresford dac -> forsterkeren. Kjøpte dac, AirPort, optisk kabel og signal kabel brukt. Betalte 1700,- Sikkert ikke det beste kjøpet jeg har gjort, men dac'en var nesten ny. Fungerer helt sømløst! Bruker en iPod touch som fjernkontroll. Billig, enkelt og genialt. I motsetning til andre fjernkontroller der ute, kan du sjekke Mail og surfe mellom sangene. Også er det jo en brukandes mp3 spiller også!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden "Hektor" nevner dac, kan det godt nevnes at det sitter en Burr Brown Dac i WF100 :wink:
    Må nesten være det for å gjøre signalet analogt.... :P. Burr Brown i seg selv er ikke noe kvalitetsstempel! Dem lager så mangt.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Eg bruker dac magic og kan anbefale den på det varmeste.Men eg har nettopp bestillt meg arcam dac med trådløs overføring i tillegg til usb,optisk,osv..
    Men usikker på om den trådløse enheten vil fungere på spotifyen,eller om den kun fungere på mediaplayer,osv.

Noen som vet det: om arcam sin nye trådløse dac virker på spotify og?

Og dac magicen: er det best å bruke usb eller optisk med tanke på lydkvalitet og spotify???
    Har selv hatt dacmagic, og jeg er enig i at det er et godt produkt, men arcam er langt bedre over hele spekteret. Har selv arcam rDac wireless, og dette fungerer utmerket. Det støtter alle lydkilder, da rDac tar over for lydkortet. Så du er ikke bundet til en bestemt avspiller for å overføre signalet trådløst. Bør vel også nevnes at denne støtter streaming av 24bits filer, noe andre dac`er på markedet ikke gjør. Så om du vil ha en enkel, og fantastisk god overføringsmåte for lydfilene dine, kan jeg anbefale arcam på det varmeste. Oppkobling er også svært enkelt, og setter seg opp på egenhånd

Når det kommer til bruk av tilkoblinger til dacmagic, vil usb være den desidert beste løsningen. Da fjerner du hele lydkortet i maskinen, og overfører signalet direkte til dac`en, istedet for å gå via andre forringende komponenter. Da får du mest utbytte av den

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •