Hvilken router anbefaler dere? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Litt sent kanskje, men jeg har veldig dårlige erfaringer med D-Link DIR655. Har hatt to stykker som døde etter ett halvt års tid. Har nå en NetGear WNDR3700 og er kjempefornøyd, denne er stabil, og holdbar!

~ Mortis360
    Vi i IT bransjen kaller Dlink for "Deadlink".
    Styr unna.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg denne routeren i fjor sommer når jeg kjøpte ny leilighet.... Knallbra router med meget god dekning, og stabil!! Ikke en eneste omstart siden juli i fjor :-) Anbefales på det sterkeste :-)

Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Jeg er nå møkka lei av at routeren min kødder hele tiden. Mister signalene med jevne mellomrom.

Skal nå kjøpe ny router, men er usikker på hvilken jeg skal kjøpe.
    Har Googlet meg fram til D-Link DIR-655. Er dette en god router, eller er det noen som er bedre i denne prisklassen?

• Det som er viktig for meg er at den er 99% stabil.
    • Det er maks 2 pc´er som surfer på nettet samtidig.
    • Må kunne sende signalet mellom 2 etasjer. Relativt åpent landskap i hver etasje, 4 år gammelt hus med ca 65 m2 grunnflate, oppbygd i tre.

Tips/anbefalinger/konstruktive kommentarer mottas med takk

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deadlink, den var god...
    Lastet ned inssider og så hvor de andre i bygget hadde sine kanaler, en av dem okkuperer fra 3-8, en annen fra 8-12 og de er begge sterke, så jeg satte min router til kanal 13.
    Lagde merke til at nesten alle andre i bygget har 108 mbps mens jeg og et par stykker til har 56....
    Men, det er nu ikke det der er problemet tror jeg, det må være noe med dhcp eller noe sånt, har ikke peiling på dette.
    Min stasjonære med Linksys trådløs kort der kobler seg til routeren fungerer nesten alltid perfekt, det er bare på Mac`en denne rare opplastingen foregår, den begynner å laste siden, holder da pause 5 sekunder og da kommer siden opp. Sker jo ikke alltid men veldig ofte.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dir-655 er en bra ruter det. Bare å deaktivere QoS dersom en merker at den faller ut. Største problemet med denne er at den ikke går samme med Samsung sine telefoner. Den hindrer de i å gå i dvale, og batteriet på telefonen tømmes. Ordnes nok i oppdatering av android får en håpe, men frem til det skjer er denne ubrukelig sammen med feks galaxy s2.

Et par ting som er greit å vite angående den ruteren:-) Henter fra diskusjon.no

Spørsmål
    Routeren restarter seg selv når jeg kopierer store filer på hjemme nettverket eller/og internet
    Svar:
    Gå til Advanced > Advanced Wireless > så kryser du av WLAN Partition

Spørsmål
    Surfing er tregt...
    Svar
    Bytt til OpenDNS, gå til Setup > Internet, så under PPPOE Internet Connection Type, så legger du inn Primary DNS Server : 208.67.222.222 , Secondary DNS Server : 208.67.220.220

Spørsmål
    Nettet detter ut når jeg bruker BitTorrent 100% av linja
    Svar:
    Skru av QoS i Advanced > QoS Engine og set BiTorrent til 80% av linje hastigheten (vis du har max 700 kb/s når du laster ned så setter du bittorrent klienten til 500 kb/s, samme gjelder upload til 20-40 kb/s i steden for 70 kb/s)

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •