Hvilken router anbefaler dere? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Smukken72
    Netgear NWR3500L til 595,- på komplett.no
    Gigabit og opptil 300Mbps wifi.

Jeg bruker 2 stk. 1 som router og 1 som repeater - fungerer glimrende og overgår alle D-linkene jeg har vært borti før ble annet Dlink 855

Pent utseende også.
    Hvordan har du satt den opp som repeater? Er den kablet eller trådløs mot den andre routeren? Har du ett eller to nettverk å forholde deg til i huset?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hmm.
    Det står følgende på dokumentasjonen: "USB port: connect your printer or Flash drive" + " share your USB printer or Flash storage with shareport technology" + "create a secure wireless network to share photos, files, music, videos, printers, and network storage"

Mulig det er jeg misforstår.....?!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis D-link sin 635 er av interesse så kan jeg skaffe de billig, send meg en PM hvis det er interessant

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Det står følgende på dokumentasjonen: "USB port: connect your printer or Flash drive" + " share your USB printer or Flash storage with shareport technology" + "create a secure wireless network to share photos, files, music, videos, printers, and network storage"

Mulig det er jeg misforstår.....?!
    Nei, du har nok rett.

Har hatt D-Link DIR-655 i et par år nå uten problemer. Har vært stabil hele tiden faktisk. Når den kom på markedet var USB-porten kun til "Windows Connect"-funksjonen som gjør det enklere å sette opp flere PC'er i nettverket.
    Men med nyere firmware så har det blitt lagt til shareport som gjør det mulig å koble til harddisk eller printer til USB-porten:
    (jeg har dog ikke testet ut denne funksjonaliteten selv)

D-Link SharePort

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Nei, du har nok rett.

Har hatt D-Link DIR-655 i et par år nå uten problemer. Har vært stabil hele tiden faktisk. Når den kom på markedet var USB-porten kun til "Windows Connect"-funksjonen som gjør det enklere å sette opp flere PC'er i nettverket.
    Men med nyere firmware så har det blitt lagt til shareport som gjør det mulig å koble til harddisk eller printer til USB-porten:
    (jeg har dog ikke testet ut denne funksjonaliteten selv)

D-Link SharePort
    La ut en Maxtor ekstern hardisk for salg tidligere idag, men må nesten teste dette ut. Kan jo bruke denne som nettverkslagring med andre ord

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har testet usb porten med memorystikk og det funket kjempe bra.
    det eneste er at du må laste ned et lite program som du trenger på pc'en.
    dette programmet kobler seg opp mot usb porten på routeren og jeg tror det tar en form for eierskap over den.
    uten at jeg har testet så tror jeg du ikke får tilgang til disken via andre pc'er så lenge èn er koblet opp mot den.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hvordan har du satt den opp som repeater? Er den kablet eller trådløs mot den andre routeren? Har du ett eller to nettverk å forholde deg til i huset?
    Den er trådløs repeater - ett nettverk. Var litt "knott" men fikk det til.
    Trenger du hjelp så send mail så skal jeg utdype det der.

Men hovedtrekkene er: router 2: dhcp av, NAT av, statisk IP, mac ad. må leses av riktig etc. Kryptering av evt. WEP - sikkerhet er mac adressene.

Router 1: Nesten out-of-the-box. Men denne står da som "master" og kan også kommunisere med andre enheter f.eks. printer, bærbar etc. Gitt at du gir den mac adressene.

PS: det kuule er man får 10 porter med gigabit svitsjing.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIR 655 funker fint helt til det kommer belastning, med QoS, og gjerne litt torrents f.ex. Da er det restart annenhver dag o.l.

Gikk over til WRT54GL med Tomato firmware,
    Uptime 63 days, 05:27:35
    CPU Load (1 / 5 / 15 mins) 0.13 / 0.07 / 0.01
    Total / Free Memory 14.19 MB / 1,504.00 KB (10.35%)

Denne har da nå høyere last enn DIR-655 hadde. Dog måtte jeg tweake TCP/UDP timeouts for at ip tabellen ikke skulle bli full. Var i en periode der den knelte like ofte som DIR-655, helt til jeg fikk fikset det.

Desverre er WRT54GL veldig gammel nå, og den nye erstatteren fra linksys har fått god omtale, den støtter også Draft n, Komplett.no - Linksys WRT160NL Wireless-N Linux

Og ikke minst, den har linux, og du kan bytte firmware til noe nytt og (imo) mye bedre.

Skriver posten som forslag til andre som ser tråden og vil ha råd.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt data noob, ser der er forskjellige standarder på nettverkskort. Kan denne brukes i en litt eldre HP stasjonær tror dere? Komplett.no - D-Link Xtreme N PCI Express Desktop
    Må sikkert åpne pc`en for å se hva der er derinne av spor.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revolution
    DIR 655 funker fint helt til det kommer belastning, med QoS, og gjerne litt torrents f.ex. Da er det restart annenhver dag o.l.

Denne har da nå høyere last enn DIR-655 hadde. Dog måtte jeg tweake TCP/UDP timeouts for at ip tabellen ikke skulle bli full. Var i en periode der den knelte like ofte som DIR-655, helt til jeg fikk fikset det.

Desverre er WRT54GL veldig gammel nå, og den nye erstatteren fra linksys har fått god omtale, den støtter også Draft n, Komplett.no - Linksys WRT160NL Wireless-N Linux

Og ikke minst, den har linux, og du kan bytte firmware til noe nytt og (imo) mye bedre.

Det du sier om DIR-655 har jeg opplevd på 3 stk også... den første fungerte faktisk nærmere 6mnd, men etter det ble den helt mongo. Takler ikke å bli belastet. Kasserte en DIR-615 (mener jeg den het) her om dagen også.... ikke bra. LinksysWRT54GL er veldig bra!

Bruker nå Jensen Airlink9300, sier ikke at det er svaret på problemer, men den fungerer fortsatt, også mot 2x Linksys WAP54G som er satt opp som klienter, samt en Airlink9300 som står som repeater et anna sted i huset .

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er litt data noob, ser der er forskjellige standarder på nettverkskort. Kan denne brukes i en litt eldre HP stasjonær tror dere? Komplett.no - D-Link Xtreme N PCI Express Desktop
    Må sikkert åpne pc`en for å se hva der er derinne av spor.
    så lenge pc'en har pci.express slot så burde det gå. men siden du sier den er litt eldre så er det stor sjangs for at den ikke har det.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eldre er i pc verdenen jo alt over noen måneder, men tror min HP er fra c. 2005, det er en sånn, t3030 tror jeg den heter : HP Pavilion t3040.uk Desktop PC - HP Customer Care (United States - English)
    Den har pci spor ja, men skummet over innstalleringsguiden og der nevnes pci og AGP.
    http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00408395.pdf
    Så det går sikkert bra....

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eldre er i pc verdenen jo alt over noen måneder, men tror min HP er fra c. 2005, det er en sånn, t3030 tror jeg den heter : HP Pavilion t3040.uk Desktop PC - HP Customer Care (United States - English)
    Den har pci spor ja, men skummet over innstalleringsguiden og der nevnes pci og AGP.
    http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00408395.pdf
    Så det går sikkert bra....
    Hvis du ser på denne linken, så ser du bilder og spesifikasjoner på hovedkortet i maskinen din: Motherboard Specifications, PTGD1-LA (PufferM) HP Pavilion t3040.uk Desktop PC - HP Customer Care (United States - English)

Du bør nok heller satse på et vanlig PCI-kort (ikke PCIe), som f.eks dette (hvis det er kun trådløst du er ute etter): Komplett.no - Linksys WMP600N-EU Dual-Band PCI

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt routeren siden lørdag, uten noe som helst problemer.
    Virker raskt og stabilt. En helt ny verden i forhold til hva jeg er vant med

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revolution

Takk for tipset, jeg lurte selv på en D-link-router nå etter å ha lest denne tråden, men der forsvant den utav vurderingen.

Jeg hadde tidligere en WRT54GL som jeg var kjempefornøyd med, men grunnet mangel på "N" og gigabit-nettverk ble denne byttet ut med en Apple Airport Extreme. Apple-routeren fungerer forsåvidt greit nok, men den må restartes kanskje hver 3. måned, noe jeg ikke liker. I tillegg blir hele det trådløse nettverket totalt ubrukelig hvis jeg har utorrent kjørende, uansett om jeg laster opp/ned eller ikke.

Det virker som om den Linksysen du linker til muligens blir min neste router da jeg laster ned en god del.

Eventuelle andre tips mottas også med også med takk, stabilitet er det aller viktigste.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Hvis du ser på denne linken, så ser du bilder og spesifikasjoner på hovedkortet i maskinen din: Motherboard Specifications, PTGD1-LA (PufferM) HP Pavilion t3040.uk Desktop PC - HP Customer Care (United States - English)

Du bør nok heller satse på et vanlig PCI-kort (ikke PCIe), som f.eks dette (hvis det er kun trådløst du er ute etter): Komplett.no - Linksys WMP600N-EU Dual-Band PCI
    Kjøpte kortet du linket til, og etter litt knoting, glemte jo jeg hadde MAC filter på routeren, da funker det nå veldig bra, takk.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit : Løst.

Tja, nu har noen innstallert et ubeskyttet nettverk her i bygget, og mitt Linksys kort kobler deg til dette hver gang den starter opp. Finder ikke noen innstilling der kan forhindre dette.
    Er normalt koblet til min egen router med MAC filter og WEP.

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent kanskje, men jeg har veldig dårlige erfaringer med D-Link DIR655. Har hatt to stykker som døde etter ett halvt års tid. Har nå en NetGear WNDR3700 og er kjempefornøyd, denne er stabil, og holdbar!

~ Mortis360

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunden til at når man bruker den bærbare til internett stopper lastingen av siden opp, og man må avbryte og prøve igjen?
    Har MAC adresse filtrering på da det merkelig nok synes å hjelpe litt, men det hjelper også å bytte kanal på routeren, men bare en kort stund så er lastingen treg igjen.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grunden til at når man bruker den bærbare til internett stopper lastingen av siden opp, og man må avbryte og prøve igjen?
    Har MAC adresse filtrering på da det merkelig nok synes å hjelpe litt, men det hjelper også å bytte kanal på routeren, men bare en kort stund så er lastingen treg igjen.
    Er på ingen måte noen ekspert på pc, men det kan ikke være routeren din som tuller? Hva skjer om du tar strømmen i noen sekunder, og slår den på igjen? Virker det mer stabilt da?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •