Hvilken router anbefaler dere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Hvordan er brukervennligheten på den. Er det enkel og forståelig meny på den?

Hvor lenge har du kjørt den? Har du opplevd at den henger seg noe, og at du må restarte routeren?

Jeg sitter her og Googler litt, både innenlands og utenlands. Finner mange positive tester på både D-Link og Linksys.

D-link (generelt) ser jeg har varierende tilbakemeldinger fra forskjellige brukere. Noen går så langt som å bannlyse D-link. Har og hørt dette tidligere, men hører det fortiden til? De testene jeg har lest av DIR-655, er jo grundig dokumentert med grafer etc, hvor de har testet stabilitet over en gitt periode. F.eks denne.
    For 5-6 år siden hadde d-link problemer med strømforsyningen til sine routere , dette er historie nå. Dagens routere fra d-link er etter min mening av god kvalitet. Linksys er også gode routere, Linksys er jo en del av Cisco som er en meget anerkjent produsent av nettverksutstyr, men eg mener at menyer og oppsett er noe enklere å jobbe med på D-link routere i forhold til Linksys.
    Benytter selv i dag en router fra d-link og den har fungert meget stabilt i de 8-9mnd eg har benyttet den.
    Uansett hvilket av de merker du velger så får du et godt produkt.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjedde dette før du fikk 855´en også ?
    Mener å huske det, ja. Ikke ofte - si en gang annen hver mnd. Det er mange trådløse nettverk i området jeg bor og jeg tror/gjetter på at 855'en er mer robust på interferens.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Mener å huske det, ja. Ikke ofte - si en gang annen hver mnd. Det er mange trådløse nettverk i området jeg bor og jeg tror/gjetter på at 855'en er mer robust på interferens.
    Da har jeg bestilt meg en D-link DIR-655 fra Datakjeden. De hadde en inne på Kvadrat, så skal bort der å hente den imorgen.
    Gadd rett og slett ikke gruble mer. Snakker jo tross alt om "kun noen små" hundrelapper her. Kan uansett ikke bli verre enn hva det er idag, og stoler på de forskjellige omtalene jeg finner på nettet, samt svar i denne tråden. Håper du Kokken har fått en "mandags router" og at det samme ikke skjer hos meg

Takk for nyttige svar

Kan jo komme tilbake med "status rapport" etter noen dagers bruk, men tror og håper jeg blir fornøyd

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker også oppgradere min router, men lurer litt på om der egentlig er noen vits i det.
    Hadde en D-Link DGL-1000 Gaming Router tror jeg den heter, men den sluttet å virke, kunne ikke lagre noe via pc`en, bare med den bærbare, så jeg kjøpte en billig D-Link DI-524 som fungerer utmerket. Bruker bare internet og Squeezebox, ikke noe flytting av filer.

Noe annet jeg kanskje må se på er trådløst nettverkskort til pc`en, eller bruke en annen router som "access point", men jeg vet ikke hvordan jeg setter dette opp. Hvor pc`en skal stå er der ikke atøpsel til internet og jeg vil ikke trekke ledning igjennom hele huset. Kan jeg koble en router til pc`en slik at den kommunikerer med den andre router der står hvor støpslet er?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også DIR-655.
    Husker ikke helt hvor lenge jeg har hatt den, tror det er mellom 6 og 12mnd og den har vært helt stabil...

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Har også DIR-655.
    Husker ikke helt hvor lenge jeg har hatt den, tror det er mellom 6 og 12mnd og den har vært helt stabil...
    Det høres lovende ut

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den nye routeren koplet opp.

Tok en "speedometertest" på den etterpå, og hastigheten økte faktisk med 1,5 - 2 Mbit/s opp/ned.

Ikke værst

Nå gjenstår det å se hvor stabil den er.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt D-link DIR-655 en stund, aldri vært noe problem! Den har god rekkevidde, og derav meget rask og stabil tilkobling. Var vel denne artikkelen/testen fra gammelt av, som gjorde at jeg valgte den.

Byttet fra en Jensen som jeg måtte restarte flere ganger i uken, og denne klarte kun 1/3 av hastigheten levert på kontoret (igjennom en vegg - ca. 6 meters avstand fra router) kontra DIR-655en.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Dette ville jo ofc vært den billigste løsningen, og heller ingen dom ide.
    hadde en sånn på prøve hjemme i noen dager, har kunn prøvd den på samme strømmkurs. vet ikke hvordan den funker om den skal gå på separat kurs i hjemmet. Men den funka iaf utmerket når den var koblet i samme kurs =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den nye routeren koplet opp.

Tok en "speedometertest" på den etterpå, og hastigheten økte faktisk med 1,5 - 2 Mbit/s opp/ned.

Ikke værst

Nå gjenstår det å se hvor stabil den er.
    Har også DIR-655, har ikke hatt noen problemer med den og den har funket UTMERKET siden den kom inn i huset for 2 år siden =)
    Finnes dog 2 versjoner av denne, en mindre og en større. Mine svigerforeldre kjøpte den minste å har ikke vert annet enn søkkplaget siden den ble koblet opp.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Har også DIR-655, har ikke hatt noen problemer med den og den har funket UTMERKET siden den kom inn i huset for 2 år siden =)
    Finnes dog 2 versjoner av denne, en mindre og en større. Mine svigerforeldre kjøpte den minste å har ikke vert annet enn søkkplaget siden den ble koblet opp.
    2 versjoner

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    2 versjoner
    Yupp.
    Den di har er det 2 antenner på, og har mindre chassi.
    Den jeg har er det 3 antenner på, den vanlige.

Stussa en god del når svigermor kom med denne inn døra, stod Dir-655 på den.. Var kjøpt på Elkjøp.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Dette ville jo ofc vært den billigste løsningen, og heller ingen dom ide.
    hadde en sånn på prøve hjemme i noen dager, har kunn prøvd den på samme strømmkurs. vet ikke hvordan den funker om den skal gå på separat kurs i hjemmet. Men den funka iaf utmerket når den var koblet i samme kurs =)
    Hmm, usikker på hva jeg skal her. Må få koblet den stasjonære pc til internettet sitt støpsel der sitter i andre enden av stuen og samtidig må jeg bruke routeren til trådløst til den bærbare.
    Må streame musikk trådløst til squeezeboksen fra den stasjonære også.
    Kom med en idè til meg takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg har skjønt deg rett er det vel bare å kjøpe et trådløst nettverkskort til pcen?

Slik som her:
    http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=...=A00303.K01031.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hmm, usikker på hva jeg skal her. Må få koblet den stasjonære pc til internettet sitt støpsel der sitter i andre enden av stuen og samtidig må jeg bruke routeren til trådløst til den bærbare.
    Må streame musikk trådløst til squeezeboksen fra den stasjonære også.
    Kom med en idè til meg takk.
    Du kan uans bruke routeren din trådløst til den berbare pcen, du har flere uttak bak på routeren. du kobler en kabel mellom routeren og støpselet, og så gjør du det samme borte ved pcen. Å vips så har du internet.

Men siden det ikke er snakk i noen lange strekk mellom pc og router, så kunne du like greit kjøpt ett trådløst nettverkskort til pcen.

Mvh
    Svein S

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ikke går opp på dedikert proffutstyr så blir det meste for leketøy å regne sammenliknet med D-link (IMO). Har selv 655 og det er vel den 4. D-link her i huset. Den første kjøpte jeg selv. Den andre fikk jeg gjennom jobb. Den tredje kjøpte jeg etter at jeg sluttet i den jobben og den siste kjøpte jeg for å få N-protokollen. Ingen av dem har vist tegn til problemer. Jeg har imidlertid hatt problemer med Linksys, Zyxel, Netgear og mye annet.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha koplet den opp, oppdager jeg at den har USB inngang for tilkopling av ekstern harddisk, printer o.l.
    Genialt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netgear NWR3500L til 595,- på komplett.no
    Gigabit og opptil 300Mbps wifi.

Jeg bruker 2 stk. 1 som router og 1 som repeater - fungerer glimrende og overgår alle D-linkene jeg har vært borti før ble annet Dlink 855

Pent utseende også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha koplet den opp, oppdager jeg at den har USB inngang for tilkopling av ekstern harddisk, printer o.l.
    Genialt
    Hmm.
    Sitat Opprinnelig postet av Dinside.no
    Det er også en USB-port, men denne kan ikke brukes for tilkobling av enheter som kan deles på nettverket, den er bare for tilkobling til en minneplugg for lagring/lesing av konfigurasjonsdata.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •