Ny MP3 spiller med lydkvalitet i fokus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny MP3 spiller med lydkvalitet i fokus

Hei godtfolk :-)

Min "gamle" Sony MP3 spiller (NW-HD5 20 Gb harddisk basert) er i ferd med å synge på siste verset, og jeg må kjøpe en ny. På denne har jeg mye musikk i Atrac-formatet (desverre) og en del i 256 kbs MP3-format.

Har også en iPhone 3GS der jeg har musikk både i 256 kbs MP3-format og lossless. Min gamle Sony spiller har vesentlig bedre lydkvalitet enn iPhonen, til tross for aldersforskjellen. Så da blir min konklusjon at jeg må finne noe annet enn iPhone/ipod. Men hvilke ?

Spilleren skal primært brukes til musikk, så fancye nettlesere og spill er ikke interessant i denne forbindelse. Ønsker større kapasitet enn jeg har idag, gjerne 64Gb. Pris ikke så viktig.

Har kikket litt på Sony nwz-a847. noen som har erfaring med denne eller andre gode forslag ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil trø feil hvis du går for en Sony NWZ-A847, men tror det blir vanskelig å finne noen med erfaringer her helt ennå. Såvidt jeg vet er den ikke kommet i Norge. Bare kunngjort. Kom vel i Japan for et år siden, under navnet NW-A847, så du finner kanskje noe utomlandsk info om den. Såvidt jeg vet støtter den ikke FLAC (slik Cowon gjør), men Lineær PCM som er et annet tapsfritt format. Cowon skal også ha noe bedre batterikapasitet ifølge spesifikasjonene. Lydmessig, som kanskje er noe av det viktigste, er jeg helt blank, men begge ser ut til å få mye skryt nettopp der.

Har selv en fem år gammel HD5. Fikk nytt og bedre batteri til den i går, og ny 30GB HDD kommer om noen dager Er også mulig å bytte ut harddisken i denne med et compact flash-kort på f.eks. 64GB. Da blir den raskere i responsen, og du slipper de negative tingene med en mekanisk disk. Problemet da, er at musikken må legges inn på minnekortet før du setter spilleren sammen igjen, da PCen ikke lenger vil oppdage den som en USB masselagringsenhet. Hurra!

Kjekt å oppgradere denne gamle traveren, synes jeg. Trofast som få. Du kan også slippe unna hele SonicStage-torturen ved hjelp av JSymphonic-programvaren.

Tilbake til topic: Rop gjerne ut hvis du finner denne i noen nettbutikk, og rop enda høyere hvis du får testet den. Burde strengt tatt hatt en ny jeg også, selv om jeg ikke er særlig fan av store, fargerike berøringsskjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skrivefeil
    Tror ikke du vil trø feil hvis du går for en Sony NWZ-A847, men tror det blir vanskelig å finne noen med erfaringer her helt ennå. Såvidt jeg vet er den ikke kommet i Norge. Bare kunngjort. Kom vel i Japan for et år siden, under navnet NW-A847, så du finner kanskje noe utomlandsk info om den. Såvidt jeg vet støtter den ikke FLAC (slik Cowon gjør), men Lineær PCM som er et annet tapsfritt format. Cowon skal også ha noe bedre batterikapasitet ifølge spesifikasjonene. Lydmessig, som kanskje er noe av det viktigste, er jeg helt blank, men begge ser ut til å få mye skryt nettopp der.

Har selv en fem år gammel HD5. Fikk nytt og bedre batteri til den i går, og ny 30GB HDD kommer om noen dager Er også mulig å bytte ut harddisken i denne med et compact flash-kort på f.eks. 64GB. Da blir den raskere i responsen, og du slipper de negative tingene med en mekanisk disk. Problemet da, er at musikken må legges inn på minnekortet før du setter spilleren sammen igjen, da PCen ikke lenger vil oppdage den som en USB masselagringsenhet. Hurra!

Kjekt å oppgradere denne gamle traveren, synes jeg. Trofast som få. Du kan også slippe unna hele SonicStage-torturen ved hjelp av JSymphonic-programvaren.

Tilbake til topic: Rop gjerne ut hvis du finner denne i noen nettbutikk, og rop enda høyere hvis du får testet den. Burde strengt tatt hatt en ny jeg også, selv om jeg ikke er særlig fan av store, fargerike berøringsskjermer.
    Kunne vært artig å oppgradert spilleren, men jeg vet ikke om det har noe for seg. Har problemer med at spilleren ikke starter på normalt vis, helt død. Må ta ut batteriet, og da starter den som normalt - en stund.....

Kjøpte meg en 160GB Ipod Classic, så får jeg heller vente til Sony´en kommer og teste den.

Takk for svar :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •