Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, men jeg prøver meg her.

Den siste tiden har jeg tenkt veldig på å ha innebygget USB-lader et par steder rundtom i boligen.

Jeg kom over denne tråden på ByggeBolig.no som tar for seg emnet med flere alternativer, men ingenting som man bare kan bestille og montere sånn uten videre.

Det nærmeste man kommer et komplett produkt er disse fra Philips som er laget for det indiske markedet, men har dessverre ikke funnet så mye informasjon om disse eller mulighet for å kjøpe de for en evt. test.

Et annet alternativ er jo selvfølgelig å bygge dette selv, men her blir jeg skeptisk med tanke på evt. varme som blir produsert ved å ha noe slik inne i veggen.

Man får veggplater med mulighet for opptil bl.a. fire USB-kontakter som passer Elko sine rammer her, men da er man selvfølgelig avhengig av en egen lader.

Jeg har tenkt litt tanken på å putte en Apple USB-lader inne i en veggboks da disse ikke blir noe særlig varme. Problemet her er at man kun kan lade Apple sine produkter med en slik, så lading av f.eks. PS3-kontroller går ikke.

Det er også mulig å bestille "jalla"-ladere fra f.eks. DealExtreme, men jeg har ikke lyst til å stappe noe jeg ikke helt vet kvaliteten på inn i veggen.

En annen sak er at hvis man vil ha mer enn ett ladepunkt pr. "kontakt" så bør man ha to ladere på hvert sted, noe som blir litt voldsomt (og dyrt).

Jeg har også et krav om at en slik kontakt skal lade en iPad, så den må kunne gi ut 2A.

Er det noen som har meninger om dette eller forslag til løsninger?