AKG K 701 Beste hodetelefonene til max 2000.- ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AKG K 701 Beste hodetelefonene til max 2000.- ?

Har sett litt på disse i det siste å ser ut som om prisen har droppet seg skikkelig. Jeg synes igrunn 2k for dette er litt dyrt, men kan jeg ha dem i noen år så er det ikke så gæli. Har aldri eid noen skikkelig gode hodetelefoner før, og nå er jeg litt lei å ikke ha noe bra.

Så hva sier folket, er dette de beste kjøpet? eller finnes det noe billigere som vil gi samme opplevelsen?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Har sett litt på disse i det siste å ser ut som om prisen har droppet seg skikkelig. Jeg synes igrunn 2k for dette er litt dyrt, men kan jeg ha dem i noen år så er det ikke så gæli. Har aldri eid noen skikkelig gode hodetelefoner før, og nå er jeg litt lei å ikke ha noe bra.

Så hva sier folket, er dette de beste kjøpet? eller finnes det noe billigere som vil gi samme opplevelsen?
    Jeg klarer ikke å være enig i uttalelsen din her... Tja, 2k for et headsett kan nok være litt dyrt ja, men 2k for K701 er absolutt ikke dyrt. Dette headsettet kan fint forsvare en dobling av den prisen.

Det du derimot bør være obs på er at dette headsettet krever en skikkelig forsterker, så du må behage deg på at det blir mer enn 2k hvis du vil ha godlyd ut av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Kim sier, så nytter det ikke å bare se på prisen til headsettet, skal man ha headsett av god kvalitet, så må det en grei forsterker på plass også. K701 krever en meget god forsterker, så du kan uten store problemer doble endelig pris på oppsettet da.

2000 kr så får man et meget greit oppsett.

AKG K530 er et god headsett du nå får til 550 kr hos cdon.no.
    Så kan du legge i 200 (ebay) - 1500 kr i en headamp.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er sykt opptatt av nøytral og oppløst lyd og enten mindre interessert i bassgjengivelse eller konsekvent spiller ganske høyt i hodetelefoner ville jeg styrt unna K701.

Kjøp eventuelt K601 som i det minste har litt mer futt i bassen, eller et helt annet hodetelefonpar.

At de trenger en kraftig forsterker er jeg ikke umiddelbart enig i, men de nyter godt av litt farging i bånn, som enkelte forsterkere vil bidra med. EQ vil langt på vei gjøre samme jobben.

Har du stor glede av en hodetelefonforsterker kan du naturligvis kjøpe det (jeg har en selv til mine 601), men som andre sier kan du da doble totalprisen.
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Hybris. K701/K702 er veldig detaljerte og har et enormt "ut av hodet lydperspektiv", men det hjelper lite når mangelen på bass gjør at dem kun er skikkelig bra på klassisk og storbandjazz (ja jeg har hørt dem med gode kilder og amp, og ja de var "innspilt").

K601 og K501 (utgått nå) synes jeg er mye bedre "allroundere" sammen med Sennheiser HD600/HD650 og Deonon D2000/D5000/D7000 og Beyerdynamic DT880/DT990/T1.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •