Dele musikk på Itunes mellom 2 maskiner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dele musikk på Itunes mellom 2 maskiner

Jeg har fått meg Iphone 4, så fruen har overtatt min gamle 3Gs.
    Vi ønsker da at hun skal kunne ha musikken jeg har inne på min maskin/telefon, på sin telefon/maskin.

Spørsmålet er da: Er det mulig å dele musikken min med PC´en hun bruker? Jeg vil at hun skal kunne ha full tilgang med sin egen Itunes konto uten at jeg har min maskin pålogget.

Hun vil i fremtiden bruke egen Itunes på sin egen pc, så jeg kan i prinsippet flytte all musikk jeg har over på den maskinen, om dette er mulig.

Har Googlet litt, men kan ikke finne noen konkrete svar.

På forhånd takk.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe i denne dur?

Vedlegg 69809

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har sett på den, men da må hun vel bruke samme iTunes konto?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si at jeg logger meg på iTunes på den andre pc'en som hun bruker, med min konto.

Når jeg da plugger i den andre telefonen, må den gjenopprettes da før jeg får kopiert over sangene?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Ja har sett på den, men da må hun vel bruke samme iTunes konto? Eller samme pc?
    Du kan dele biblioteket til opptil 5 maskiner. Men med samme konto.
    Apple - iTunes - iTunes News - Sharing iTunes Libraries at Home

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre et forsøk.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Skal gjøre et forsøk.
    YouTube - sharing itunes library

lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste av musikk kan fritt kopieres mellom ulike iTunes-kontoer. Sanger/album kjøpt fra iTunes Store den gangen plateselskapene ennå påla Apple å bruke kopisperre, og som ikke er "oppdatert", kan ikke kopieres.

Du kan ha flere "bibliotek" på én konto, og du kan legge dem hvor du vil. Du kan sette opp hvert bibliotek som "delt", men brukeren må ha passord til den kontoen biblioteket er opprettet for.

Min kone og jeg har organisert det slik:

All musikk ligger på et delt bibliotek (på min konto, siden det er jeg som organiserer) på nettverksdisk.

Hver av oss har sitt eget bibliotek på sin bærbare, slik at vi har "vår egen" musikk tilgjengelig på reiser. Når vi kjøper filer eller ripper CDer, kopierer vi musikken til biblioteket på NASen.

(Dette biblioteket er forøvrig synkronisert mot en Apple TV med ekstern harddisk, slik at musikken også er tilgjengelig i stuen uten en Mac igang.)

Litt tungvint, kanskje -- men praktisk i og med at vi begge reiser en del og gjerne vil ha musikk med oss.

Uansett, poenget er at det er lett å dele et iTunes-bibliotek. Men det er to ting å huske på:

1: Skal man ha tilgang til et delt bibliotek, må man logge inn som den brukeren som "eier" biblioteket.

2: Bruker man vanligvis et bibliotek som ikke ligger på datamaskinens interne harddisk, må man passe på at iTunes starter fra riktig bibliotek. Er maskinen ikke tilkoblet nettverket der biblioteket ligger, starter programmet fra "eget" bibliotek.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det meste av musikk kan fritt kopieres mellom ulike iTunes-kontoer. Sanger/album kjøpt fra iTunes Store den gangen plateselskapene ennå påla Apple å bruke kopisperre, og som ikke er "oppdatert", kan ikke kopieres.

Du kan ha flere "bibliotek" på én konto, og du kan legge dem hvor du vil. Du kan sette opp hvert bibliotek som "delt", men brukeren må ha passord til den kontoen biblioteket er opprettet for.

All musikk ligger på et delt bibliotek (på min konto, siden det er jeg som organiserer) på nettverksdisk.

Hver av oss har sitt eget bibliotek på sin bærbare, slik at vi har "vår egen" musikk tilgjengelig på reiser. Når vi kjøper filer eller ripper CDer, kopierer vi musikken til biblioteket på NASen.

(Dette biblioteket er forøvrig synkronisert mot en Apple TV med ekstern harddisk, slik at musikken også er tilgjengelig i stuen uten en Mac igang.)

Litt tungvint, kanskje -- men praktisk i og med at vi begge reiser en del og gjerne vil ha musikk med oss.

Uansett, poenget er at det er lett å dele et iTunes-bibliotek. Men det er to ting å huske på:

1: Skal man ha tilgang til et delt bibliotek, må man logge inn som den brukeren som "eier" biblioteket.

2: Bruker man vanligvis et bibliotek som ikke ligger på datamaskinens interne harddisk, må man passe på at iTunes starter fra riktig bibliotek. Er maskinen ikke tilkoblet nettverket der biblioteket ligger, starter programmet fra "eget" bibliotek.
    Jeg gjorde det enkelt: Kopierte alle albumene mine over til fruens pc.
    Men jeg lurer på om jeg ikke skal gå til anskaffelse av en nettverksdisk som jeg kan plugge inn i routeren, og lagre all musikk på.

Er det noen som har et tips om hvor jeg kan finne en rimelig nettverksdisk? Trenger ikke være 1 TB

EDIT: Takk for kostruktive svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Fahnsen. Har installert en NAS og er usikker på deling av biblioteker.

Jeg ripper nå musikk med en PC i Lossless og legger denne på NASen. Ønsker at kona skal ha tilgang til dette bilblioteket med sin Mac. Er det bare for henne å holde shift nede ved start av Itunes og velge mitt bibliotek? Hun kan bruke samme Store konto.

Er det da slik at dere manuelt må legge til "ny" musikk i deres egne bibliotek?

Filene lagres å NASen, men tror en del info lagres på disken på PCen. Går gjerne å få dette flyttet til NASen?

Jeg ønsker så å ha et parallellt bibliotek med all musikk i Lossy format som jeg skal ha på IPhone/IPod. Er måten å gjøre dette på å opprette et eget bibliotek?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Fahnsen. Har installert en NAS og er usikker på deling av biblioteker.

Jeg ripper nå musikk med en PC i Lossless og legger denne på NASen. Ønsker at kona skal ha tilgang til dette bilblioteket med sin Mac. Er det bare for henne å holde shift nede ved start av Itunes og velge mitt bibliotek? Hun kan bruke samme Store konto.

Er det da slik at dere manuelt må legge til "ny" musikk i deres egne bibliotek?

Filene lagres å NASen, men tror en del info lagres på disken på PCen. Går gjerne å få dette flyttet til NASen?

Jeg ønsker så å ha et parallellt bibliotek med all musikk i Lossy format som jeg skal ha på IPhone/IPod. Er måten å gjøre dette på å opprette et eget bibliotek?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •