Problemer med iPhone 3Gs

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med iPhone 3Gs

For ca et år siden kjøpte jeg meg en iPhone 3Gs 32gig.
    Har uten tvil vært den beste mobilen jeg noen gang har hatt og er totalt avhengighetsskapende dersom det er trådløst nettverk innen rekkevidde

Men for en måned eller to siden innstallerte jeg OS4, noe jeg ALDRI skulle gjort.
    Telefonen henger og låser seg flere gang for dagen.

Etter at OS 4 kom har det kommet 2 oppdateringer. Ting har blitt bedre Etter å ha oppdatert, men langt fra godt nok.

Andre her som har samme problemet?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .......

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, IOS4 virker dårlig optimalisert til 3G/3GS ettersom det føles raskt på 4-en. Føles av og til ut som å navigere i sirup, men multitask+spotify gjør IOS4 verdt det for min del.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jailbreak 3.1.2 så får du mye bedre multitask en IOS4 tilbyr
    Min tråd

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Ja, IOS4 virker dårlig optimalisert til 3G/3GS ettersom det føles raskt på 4-en. Føles av og til ut som å navigere i sirup, men multitask+spotify gjør IOS4 verdt det for min del.
    Bruker ingen av delene så det er liten trøst for meg
    Får håpe de kommer med oppdatering snart som løser dette, om det ikke er min tlf som har tatt siesta da......

Reservert Iphone 4 når den kommer, men om den er like treg med OS4 så kan det bare være:roll:

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IOS4 skal være kjapt på 3GS, min 3g derimot er bare søppel med ios4. Kjører jailbreaket 3.1.3.

Jeg ville ha lastet det ned pånytt her ifra iPod, iPhone and iPad Firmware Download.

Når du starter itunes og trykker gjennopprett så hold inne shift. Da kan du velge firmware og innstallere pånytt.

Kan prøve vanlig gjenopprett først. IOS4 på din iphone skal fungere fint.

3gs er nesten like kjapp som 4. 4ern har en mindre prossesor som er litt kjappere

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 3Gs kjører IOS4 knirkefritt.

Anbefaler deg å se videre på forumsidene til Mac1.no | Norges største Mac-nettsted | istede, der ligger det ekstremt mye relevant informasjon.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify på telefonen er nokså awesome så det anbefales!
    Lurer nesten på om Apple har gjort os4 tregt på 3G/3GS med vilje

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    IOS4 skal være kjapt på 3GS, min 3g derimot er bare søppel med ios4. Kjører jailbreaket 3.1.3.

Jeg ville ha lastet det ned pånytt her ifra iPod, iPhone and iPad Firmware Download.

Når du starter itunes og trykker gjennopprett så hold inne shift. Da kan du velge firmware og innstallere pånytt.

3gs er nesten like kjapp som 4. 4ern har en mindre prossesor som er litt kjappere

Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Min 3Gs kjører IOS4 knirkefritt.

Anbefaler deg å se videre på forumsidene til Mac1.no | Norges største Mac-nettsted | istede, der ligger det ekstremt mye relevant informasjon.
    Takker for tipsene

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Spotify på telefonen er nokså awesome så det anbefales!
    Lurer nesten på om Apple har gjort os4 tregt på 3G/3GS med vilje
    Er det ikke slik at en må ha invite for å slippe til på Spotify?
    Sikkert dumt spørsmål, men har rett og slett ikke satt meg inn i hvordan dette programmet fungerer.....

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Er det ikke slik at en må ha invite for å slippe til på Spotify?
    Sikkert dumt spørsmål, men har rett og slett ikke satt meg inn i hvordan dette programmet fungerer.....
    Jeg er også helt uerfaren med Spotify, men et enkelt Google-søk ga med denne artikkelen:
    Musikk - Slik får du Spotify uten invite - ITavisen

Det ser jo ut til at man ikke nødvendigvis trenger en "invite" da...?

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ca et år siden kjøpte jeg meg en iPhone 3Gs 32gig.
    Har uten tvil vært den beste mobilen jeg noen gang har hatt og er totalt avhengighetsskapende dersom det er trådløst nettverk innen rekkevidde

Men for en måned eller to siden innstallerte jeg OS4, noe jeg ALDRI skulle gjort.
    Telefonen henger og låser seg flere gang for dagen.

Etter at OS 4 kom har det kommet 2 oppdateringer. Ting har blitt bedre Etter å ha oppdatert, men langt fra godt nok.

Andre her som har samme problemet?
    Akkurat samme problem her - 3GS'en har fungert 110% helt frem til jeg oppgraderte til OS4 - angrer som en hund. Telefonen slår seg av / booter "hver gang" etter at samtaler har vart 2-3 minutter, den mister carrier stadig vekk, og ting går tregt. Ingen av de to patchene har fikset dette. En elendig jobb av Apple, spesielt at de ikke har greid å fikse problemet etter 2 patcher.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Akkurat samme problem her - 3GS'en har fungert 110% helt frem til jeg oppgraderte til OS4 - angrer som en hund. Telefonen slår seg av / booter "hver gang" etter at samtaler har vart 2-3 minutter, den mister carrier stadig vekk, og ting går tregt. Ingen av de to patchene har fikset dette. En elendig jobb av Apple, spesielt at de ikke har greid å fikse problemet etter 2 patcher.
    Wow, da er du enda verre stilt enn meg. Har aldri blitt brutt midt i en samtale heldigvis "bank i bordet"....:?
    Ellers; akkurat samme hos meg. Og ja; det er elendig av Apple.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du/dere gjenopprettet telefonene? Er litt svakt å kalle telefonen boss hvis dere ikke har prøvd å gjøre noe med det. En gjenoppretting fikser som regel 98% av slike problemer som er nevnt her. Hver gang iphonen plugges i itunes tar den automatisk backup, så så lenge man aldri kobler telefonen til mister man ikke noe data heller.

Jeg er borti mange iphone 3gs/4 hver eneste dag (jobb) og det er ingen store problemer med iOS 4. Som regel er det bare en eller annen brukerfeil eller et software problem som fikses med en gjenoppretting.

Edit. PS. Jeg så at folk etterspurte spotify, jeg har invites hvis noen trenger.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, da er du enda verre stilt enn meg. Har aldri blitt brutt midt i en samtale heldigvis "bank i bordet"....:?
    Ellers; akkurat samme hos meg. Og ja; det er elendig av Apple.
    Ja - har sett det er masse folk som har problemer med dette (at iphonen booter midt i en samtale) - helt håpløst!

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Har du/dere gjenopprettet telefonene? Er litt svakt å kalle telefonen boss hvis dere ikke har prøvd å gjøre noe med det. En gjenoppretting fikser som regel 98% av slike problemer som er nevnt her. Hver gang iphonen plugges i itunes tar den automatisk backup, så så lenge man aldri kobler telefonen til mister man ikke noe data heller.

Jeg er borti mange iphone 3gs/4 hver eneste dag (jobb) og det er ingen store problemer med iOS 4. Som regel er det bare en eller annen brukerfeil eller et software problem som fikses med en gjenoppretting.

Edit. PS. Jeg så at folk etterspurte spotify, jeg har invites hvis noen trenger.
    Ja har prøvd å gjenopprette telefonen uten hell.
    Ikke mosforstå meg. Føler på ingen måte Iphone er noe boss. Men kjipt når en så utrolig bra "gadget" får meg til å få flash back til de eldre HTC telefonene jeg byttet ut pga akkurat slike problemer.
    ( Dere med HTC, ikke skyt meg, det var før Android kom, og vet de er blitt MYE bedre nå )

Og "invite": JA takk. Settes pris på

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min iPhone fungerer bedre med nye OS´et en den gamle.. Går nesten dobbelt så kjappt, med ingen bivirkninger så langt Oppdaterte bare tlf.. Fungerer kjempe bra.. Bare litt uvant at programmer "henger igjen" (altså apple sin "multi-task".)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og "invite": JA takk. Settes pris på
    Invite sendt.

Jeg hadde forøvrig absolutt ingen problemer med iOS4 på min 3Gs. Jeg installerte det med en gang den første beta'en var "tilgjengelig" og brukte det fram til jeg byttet til iPhone 4. Som jeg forøvrig er ekstremt fornøyd med :-D

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE

Nå har jeg virkelig sovet i timen her..... Skulle tro jeg hadde hatt en halv flaske vodka....
    Klart jeg ikke har gjenopprettet telefonen. Jeg har tatt den vanlige "hold inne hjem knappen og av/på knappen" metoden. Klart dette ikke er gjennoppretting...

Tviler ikke på at det vil funke. Tanken har ikke slått meg engang... :twisted:

Thanks!

Neste spørsmål: Beholder jeg ALT jeg har på telefonen, inkl bilder om jeg gjør det?

Til dere andre: Skal prøve dette å komme med rapport!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neste spørsmål: Beholder jeg ALT jeg har på telefonen, inkl bilder om jeg gjør det?
    Jepp, til og med save games.

Og ja, en vanlig reset som du beskriver her er ikke det samme. Prøv heller gjenoppretting.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •