Trådløs overføring av lyd til forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer Humber sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs overføring av lyd til forsterker

Hei

Har akkurat fått meg et par Dynavoice m-65 og en Yamaha 797 forsterker. Akkurat nå bruker jeg kun iPod som kilde der signalet går fra 3,5 mm minijack til to sånne røde og hvite (RCA?) inn i forsterkeren.

Har lyst til å kjøpe noe som gjør at jeg kan overføre lyden fra trådløst fra PC'en. Har bluetooth på den så den kan gjerne brukes, men det kan også være slik man stikker inn i hodetelefon utgangen, går ut til en liten enhet, over lufta og ned i en annen enhet med to kabler som går inn i forsterkeren.

Sett litt på denne fra Clas Ohlson. Vet dere om noe bedre?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox er veldig egnet til dette

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi....ja, jeg nevnte vel ikke noe pris hehe Nei, tror ikke jeg legger så mye penger i dette, da strekker jeg heller lengre kabler over gulvet :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge vært på utkikk etter noe liknende. Siden jeg vil bruke min bærbare som selve "musikkavspilleren" har squeezeboxproduktene ikke vært noe for meg.

Jeg kom over en link til denne saken i en annen tråd på forumet her om dagen og bestilte den i går:

POPPULSE WIRELESS 24-96KHZ PC-LINK USB TO SPDIF FOR DAC - eBay (item 220520615850 end time Jul-30-10 17:37:14 PDT)

Gleder meg virkelig til å ta den i bruk og slippe den forhatte usb-kabelen fra pc'en til dac'en.
    System Audio Mantra 60 - Hegel H1SE - Hegel CDP2SE - Audiolab M-DAC - Nordost Blue Heaven

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha...tenkte kanskje jeg skulle kjøpe meg noe sånt noe. Det er en bluetooth motager som går inn i forsterkeren med to rca-kabler. Så har jeg innebygd bluetooth i Mac'en som jeg kan bruke til å overføre lyden. Men usikker på lydkvaliteten da. Noen som har erfaringer med sånne?

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Et par andre alternativer er:

Audio Pro - Sound of Scandinavia

eller:
    Apple - AirPort Express

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Audio Pro var spennende og aktuell til jeg så prisen, den koster jo like mye som høyttalerne mine :P

Ingen som har noe å kommentere den jeg fant?
    Belkin Bluetooth Music Receiver - Trådlø F8Z492cw Amentio

Eller om lydkvaliteten til den simple greien fra clas ohlson?
    Clas Ohlson Internettbutikk

Airport Express er uaktuelt, uavhengig av pris. Hater at alt som går trådløs skal gå over det forbanna internettet. De som lager de enhetene må jo være stokk dumme og tro at folk har ubegrenset med båndbredde.

Men takk for svar så langt?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva jeg burde velge for best mulig lydkvalitet?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde velge noe uten bluetooth inne i bildet om du er opptatt av lydkvalitet.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humber

Airport Express er uaktuelt, uavhengig av pris. Hater at alt som går trådløs skal gå over det forbanna internettet. De som lager de enhetene må jo være stokk dumme og tro at folk har ubegrenset med båndbredde.

Men takk for svar så langt?
    Slike løsninger går på ditt "interne nett" og har dermed ingenting med båndbredden/linjen din å gjøre. Det fungerer f.eks. helt fint selv om du ikke engang er koblet på internett.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men airport express kan kun brukes med itunes og jeg bruker spotify en del også. Dessuten er det fristende med bluetooth for da trenger jeg ingen ekstern ting som henger etter PC'en...

Men er fortsatt åpen for forslag Gjerne ikke-bluetooth også.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify på Apple TV eller Airport Express | Mac1.no |

du får airfoil både til windows og mac.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...t-express.html

Bruker Aiport Express og Airfoil selv sammen med bl.a. Spotify. Fungerer fint!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men alt det der er "tjuvløsninger" som jeg kaller det og jeg vil ha noe som kan sende absolutt all lyd fra Mac'en til forsterkeren. Slik jeg ser det er den Belkin-enheten jeg linket til mye bedre egnet enn Airport Express.

Men spørsmålet er hvordan jeg overfører lyden med best kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men alt det der er "tjuvløsninger" som jeg kaller det og jeg vil ha noe som kan sende absolutt all lyd fra Mac'en til forsterkeren. Slik jeg ser det er den Belkin-enheten jeg linket til mye bedre egnet enn Airport Express.

Men spørsmålet er hvordan jeg overfører lyden med best kvalitet.
    Jeg overfører alle lyd fra PC inkludert Spotify til forstrekere i 3 rom ved hjelp av Airport Express og Airfoil. Fungerer strålende og med høy lydkvalitet. Koster 750,- for Airport Express og $20 for Airfoil. Ingen "tjuvløsning" dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    Jeg overfører alle lyd fra PC inkludert Spotify til forstrekere i 3 rom ved hjelp av Airport Express og Airfoil. Fungerer strålende og med høy lydkvalitet. Koster 750,- for Airport Express og $20 for Airfoil. Ingen "tjuvløsning" dette.
    +1 Jeg også, og synes det fungerer helt utmerket! Som en tilleggsopplysning kan jeg nevne at Airport Express har optisk ut for optimal lydkvalitet.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitalex
    +1 Jeg også, og synes det fungerer helt utmerket! Som en tilleggsopplysning kan jeg nevne at Airport Express har optisk ut for optimal lydkvalitet.
    Takk for svar alle sammen Men orker ikke å sette meg inn i Airport Express, har så dårlig følelse på den. Funger den om nettet skulle streike? Og tar den ikke båndbredde fra nettet?

Dessuten har jeg ikke optisk inn på forsterkeren så :P

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg låner tråden litt og øker problemstillingen en smule. Går det an på noe vis å streame spotify trådløst fra mobilen (Samsung Galaxy S) til forsterkeren? Helst med bra lydkvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar alle sammen Men orker ikke å sette meg inn i Airport Express, har så dårlig følelse på den. Funger den om nettet skulle streike? Og tar den ikke båndbredde fra nettet?

Dessuten har jeg ikke optisk inn på forsterkeren så
    Du har noen merkelige oppfatninger om AirPort Express...

Den sender musikk over det vanlige datanettverket inne i din egen bolig. Dette har vanligvis større båndbredde enn Internett-forbindelsen din, så du mister ikke hastighet på denne.

Alle trådløse systemer konkurrerer om samme frekvensområde; 2,4 MHz-båndet. Dette kan bety forstyrrelser, som ved musikkoverføring gjerne betyr korte avbrudd i musikken. Men på datanettverket har du mulighet til å gå inn og bytte kanal, slik at problemet blir mindre. Denne muligheten har du ikke med andre, billige dingser. Pga vagfri kabel har du også bedre muligheter til å flytte på APEen, slik at forstyrrelser kan minimeres.

AirPort Express har kombinert analog og optisk digital utgang (slik bærbare Mac'er og en del andre datamaskiner også har). Dermed har du valget mellom en OK, analog forbindelse til forsterkeren, eller en bedre en med separat DAC eller optisk inngang på forsterker eller receiver.

Airfoil er ikke noe tjuvtricks, men et program som gir alle andre programmer (inklusive operativsystemet) mulighet til å sende lyd via AirPort Express eller Apple TV. Du velger selv hvilke programmer som skal sende lyd -- du slipper altså å høre OSets varsellyder over anlegget når du spiller musikk (dette vil du høre med en del andre, billige systemer).

Med AirPort kan du sende musikk til flere anlegg, samtidig eller hver for seg. Med andre billige løsninger kan du bare sende til ett anlegg.

BlueTooth har ikke båndbredde til å sende musikk med full CD-kvalitet. Signalet må komprimeres, og kan dermed få dårligere lydkvalitet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •