Trådløs overføring av lyd til forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det like greit å kjøpe Apple TV, sånn i forhold til musikk? For da har man jo tv-muligheten i tillegg. Eller vil det være fordelaktig å ha kun express, hvis musikk er det som har høyeste prioritet? For/mot ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av synch
    Er det like greit å kjøpe Apple TV, sånn i forhold til musikk? For da har man jo tv-muligheten i tillegg. Eller vil det være fordelaktig å ha kun express, hvis musikk er det som har høyeste prioritet? For/mot ?
    Mot:

Høyere pris, funksjoner du kanskje aldri kommer til å bruke.

For:

Kan brukes til video.
    Mange ekstrafunksjoner tilgjengelige med gratis/billig tredjeparts programvare.
    Fungerer som en "über-iPod", og kan brukes uten datamaskinen igang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Apple Tv har fjernkontroll (apple remote), noe ikke airport express har. Dette er jo kanskje greit med tanke på å skifte sanger/volum i sofaen...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av synch
    Ser Apple Tv har fjernkontroll (apple remote), noe ikke airport express har. Dette er jo kanskje greit med tanke på å sitte i sofaen...
    AirPort Express er bare en "dum" link mellom datamaskin og musikkanlegg -- det er iTunes eller annen programvare på datamaskinen som kontrollerer musikken.

Apple TV kan også brukes som det, men virker i tillegg en "iPod" som kan lagre og spille musikk på egenhånd.

Med programmet aTV Flash får du en rekke tilleggsfunksjoner, som mulighet til å koble til USB-disk, Internett-radio og andre Internett-tjenester, avspilling av DVD fra disk-image etc.

Eller du kan erstatte operativsystemet på Apple TV med mer avansert "mediesenter"-programvare, og få enda flere funksjoner. Men det krever litt datakunnskap -- og du mister de originale funksjonene.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Hei.

Jeg låner tråden litt og øker problemstillingen en smule. Går det an på noe vis å streame spotify trådløst fra mobilen (Samsung Galaxy S) til forsterkeren? Helst med bra lydkvalitet.
    Noen som har en god ide?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på fest hos @tunlid og han hadde gjort det. Hadde en blåtann mottaker som han koblet til forsterkeren og streamet spotify fra mobilen til den - wifi til nett -> internett og musikk hele kvelden

---

lurer på om det var noen ala dette:

Komplett.no - SonyEricsson Bluetooth Headset MW600

så koblet han til laderen på den enheten slik at den ikke gikk tom for strøm

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluetooth er ikke så interressant fordi det har dårlig båndbredde + at de kobles som regel til med mini jack som heller ikke er optimalt. Men det går jo.

Jeg har funnet en løsning som ikke er så helt verst. Det er nå kommet en tredjeparts plugin som lar meg streame spotify gjennom squeezeboxen min. Problemet var at det bare var dårlige gratis squeezebox applikasjoner gjennom android market.

Nå fant jeg imidlertid en som heter Squeeze commander som kan kjøpes gjennom SlideMe.org. Den app'en funker suverent, er både bedre og kjappere enn originalfjernkontrollen til duet'en min. Så da har jeg forsåvidt en foreløpig løsning.

Jeg hadde imidlertid ønsket å kunne streame direkte fra spotify appen på mobilen og direkte til stereoen via wifi.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •