iPod/iPhone som fjernkontroll. Finnes det alternativer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iPod/iPhone som fjernkontroll. Finnes det alternativer?

Jeg har søkt og sett etter liknende tråder, men uten hell. Starter derfor en ny, men den må gjerne stenges hvis noen kan linke til en annen tråd.

Det er mye snakk om å bruke iPhone/iPod Touch som fjernkontroll, både til Spotify, Squeezebox, forskjellige lysstyringsløsninger osv. Dette krever jo da en app på iPhone/iPod. Sånn for å eksperimentere synes jeg det blir litt råflott å kjøpe en ny iPod siden jeg jo ikke trenger en sånn til andre ting. Telefon har jeg gjennom jobben, så det er ikke aktuelt å kjøpe en iPhone heller.

Så da blir spørsmålet: finnes det andre og billigere alternativer? Dingser som kan gjøre det samme? I så fall, hvordan er det med programvare/apps til de alternative dingsene?

Det kan jo være en idé å kjøpe en brukt iPod selvsagt, men man vet jo ikke hva man får, og særlig dette med batteritid er jo litt kritisk.

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Android har jo også noen program for squeezebox, men det er jo ikke billigere enn iPod... SqueezeCommander og SqueezeControl er gode alternativ, men ikke helt på høyde med iPeng

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg overhodet ingen erfaring med iPod/ iPhone til lysstyring, men til generelt bruk så må jeg vel si meg særdeles fornøyd med å bruke iPhonen min som fjernkontroll til lyd og bilde hjemme hos oss. Så lenge du har stabile wifi-signaler så er dette en utrolig stabil måte å styre diverse gadgets på. Konevennlig og enkel i bruk, dog noe kløning i oppsett for folk som meg som ikke veit forskjellen på ditt og datt innen it. Du trenger jo tross alt ikke å kjøpe en 32 gig iPhone til flere tusen kroner. Applikasjonene som du laster ned tar lite plass, og fun factoren er stor. Kjøp en 8 gig iPod touch til 1.500,- kroner, og hvis du ikke er fornøyd kan du bare legge den ut på finn.no igjen senere så har du bare tapt noen hundrelapper.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker iPhone til styring av iTunes (Remote app´n).
    Jeg har også testet den til styring av Boxee, noe media senter greier...

Den fungerer veldig bra, bortsett fra at den bruker noen sekunder på å starte opp igjen, hvis tastelåsen slår seg på.

@ Alkar: hvilken lysstring kan du styre med iPod/iPhone?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så det er kun iPod/iPhone som er saliggjørende?

Vet det finnes en del apps til Android også, men det virker som det er innenfor iPod/iPhone det er mest trøkk når det gjelder fjernstyring. Og selv om man skulle finne noe med Android OS, så blir det kanskje ikke billigere enn biligste Touch til 1699,- allikevel...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Den fungerer veldig bra, bortsett fra at den bruker noen sekunder på å starte opp igjen, hvis tastelåsen slår seg på.
    Selv om du har aktivert "Stay connected" i Remote mot trådløs klient(er)?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er så mye som er billigere, som det er like bra funksjon på. Alternativet er jo vanlige fjernkontroller, men jeg må si at jeg syns iPodene har blitt såpass brukervennlige at til og med madammen bruker det.

Denonbuster: Det var dette jeg ikke hadde noen erfaring med da... Lysstyring! Men jeg veit at det finnes noe som heter RedEye. Ellers så er jo denne å oppdrive også

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg er jo ikke Denonbuster, men i mitt etterhvert rikholdige bokmerkebibliotek har jeg disse:
    Control Your Home From Your iPhone 2 | iPhone Home Controller

og

Melloware - Creative And Useful Software

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Tror ikke det er så mye som er billigere, som det er like bra funksjon på. Alternativet er jo vanlige fjernkontroller, men jeg må si at jeg syns iPodene har blitt såpass brukervennlige at til og med madammen bruker det.
    Tja, det ser sånn ut. 1699,- er jo ikke noen gedigen investering heller for så vidt. Vanlige fjernkontroller er jo liksom ikke noe alternativ heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •